Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Lekcja otwarta
Temat: „Weihnachtszeit – Freudezeit”
CELE:
• poznanie słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzenia
• rozwijanie umiejętności wyszukiwania potrzebnych informacji
• zapoznanie z niemieckimi zwyczajami bożonarodzeniowymi
• doskonalenie umiejętności korzystania ze słownika
TREŚCI:
• zwyczaje bożonarodzeniowe w Niemczech
DZIAŁANIA PODEJMOWANE PRZEZ UCZNIÓW I NAUCZYCIELA:
• nauczyciel koordynuje pracę uczniów
• uczniowie pracują nad wypełnieniem kart pracy
OSIĄGNIĘCIA:
• uczniowie potrafią posługiwać się słownikiem niemieckojęzycznym i odnaleźć w nim potrzebne informacje
•uczniowie potrafią współpracować w zespole
• uczniowie wykorzystują swoją ogólną wiedzę do wykonywania zadań
MATERIAŁY:
• krótkie filmy dotyczące kiermaszy bożonarodzeniowych w Niemczech
• bombki z materiałem leksykalnym
• wyrazy do rozszyfrowania
• szablon choinki
•szablony z życzeniami świątecznymi w różnych językach
Przebieg lekcji:
Wprowadzenie
- wprowadzenie do tematu: piosenka „O Tannenbaum” (wykonanie: uczennica)
- objaśnienie zasad pracy z kartą pracy
II.
Prezentacja materiału
- rozdanie uczniom kart pracy i przystąpienie do rozwiązywania zadań
Zadanie 1 – Uczniowie szukają w sali ukrytych bombek z polskimi nazwami ozdób choinkowych, tłumaczą nazwy na język niemiecki, wpisując je do tabeli. Następnie kapitanowie drużyn wyszukują na stoliku nauczyciela obrazki przedstawiające znalezione ozdoby i wieszają je na choince przygotowanej na tablicy przez nauczyciela
Zadanie 2 – Uczniowie oglądają krótkie filmy przedstawiające kiermasze bożonarodzeniowe w Niemczech. Podczas projekcji muszą udzielić odpowiedzi na pytania zamieszczone na karcie pracy. (filmy można znaleźć na youtube)
Zadanie 3 – Uczniowie rozszyfrowują niemieckie wyrazy zapisane w formie emotikonów, a następnie podają ich polskie znaczenie, korzystając ze słowników lub z zadania nr 1.
Zadanie 4 – Uczniowie otrzymują napisy z życzeniami w 7 językach oraz nazwy krajów. Ich zadaniem jest połączyć kraj i życzenia.
Podsumowanie pracy uczniów
- przeliczenie zdobytych punktów
- kolęda „Stille Nacht” (wykonanie: uczennica)
Ewaluacja