Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Turów 2013
I. Informacje wstępne.
IMIĘ I NAZWISKO – mgr Bożena Dąbrowska
NAZWA SZKOŁY – Szkoła Podstawowa w Turowie
DYREKTOR SZKOŁY – mgr inż. Adam Mróz
OPIEKUN STAŻU – mgr Barbara Stepulak
OKRES TRWANIA STAŻU – 1 września 2013 – 31 maja 2016
STOPIEŃ ZAWODOWY – nauczyciel kontraktowy
ZAJMOWANE STANOWISKO – nauczyciel matematyki
KWALIFIKACJE ZAWODOWE – magister matematyki
– ukończone studia podyplomowe - Informatyka i technika z wychowaniem komunikacyjnym
dla nauczycieli.
CEL PODSTAWOWY PODEJMOWANIA STAŻU – uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia zawodowego nauczyciela
mianowanego
II. Zadania, wymagania kwalifikacyjne i sposób ich realizacji.
Opracowany Plan Rozwoju Zawodowego zawiera zadania wynikające z:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593 ze zmianami).
III. Zamierzone cele do realizacji.
Celem moich działań w okresie stażu będzie pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. Systematyczne wzbogacanie warsztatu pracy. Rozpoznanie środowiska społecznego uczniów. Ponadto czynne uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego, a także zapoznanie się z przepisami dotyczącymi systemu oświaty oraz wykorzystanie w pracy technologii komputerowej.
Staż zostanie zakończony sprawozdaniem z odbytego stażu i będzie systematycznie dokumentowany zgodnie z obowiązującymi w szkole procedurami.
ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU
|Powinności nauczyciela w okresie odbywania stażu zgodnie z rozporządzeniem MENiS z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie |
|uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. |
|§ 7 ust. 2, pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. |
| | | | |
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |SPOSÓB DOKUMENTOWANIA |
|1. Wstępna ocena własnych |Poznanie procedury awansu zawodowego poprzez |Wrzesień 2013 |Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. |
|umiejętności, poziomu |analizę przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego, | |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. |
|dydaktycznego i |ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela mianowanego. | | |
|intelektualnego. | | | |
| |Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu |Wrzesień 2013 |Kontrakt |
| |Prowadzenie dokumentacji z realizacji planu rozwoju zawodowego. |Okres stażu |Dokumentacja podjętych działań. |
|2. Doskonalenie |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. |Na bieżąco |Konspekty zajęć. Wykaz zajęć prowadzonych w |
|umiejętności właściwego | | |obecności opiekuna stażu. |
|przygotowania oraz | | | |
|prowadzenia zajęć. | | | |
| |Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. |Na bieżąco |Arkusz obserwacji lekcji. Wykaz zajęć prowadzonych|
| | | |przez opiekuna stażu. |
|3. Aktywny udział w | |Okres stażu |Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia.|
|wewnątrzszkolnym i |Udział w konferencjach metodycznych ...