Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji języka angielskiego.
Imię i nazwisko prowadzącego: Małgorzata Malicka
Czas realizacji tematu lekcji: 45 min
Klasa: IV. Szkoła Podstawowa
Temat: Zakupy – dialogi w sklepie z pamiątkami.
Cel główny: Ćwiczenie zwrotów językowych potrzebnych podczas dokonywania zakupów
i ich użycie w krótkich dialogach.
Cele operacyjne:
- uczeń potrafi nazwać pamiątki
- uczeń umie zapytać o cenę i podaje ceny w dolarach
- uczeń potrafi określić, który z rozmówców (sprzedawca czy kupujący) wypowiada podane
fragmenty rozmowy
- uczeń potrafi słuchać rozmowę dla uzyskania konkretnych informacji
- uczeń potrafi przeczytać poprawnie usłyszany tekst rozmowy
- uczeń potrafi bazując na przykładowym tekście dokonać zakupów (uzupełnić i odegrać
dialog)
- uczeń kształtuje funkcje językowe – czyta dialog z podziałem na role
- uczeń kształci umiejętności współpracy w parach
- uczeń rozwija umiejętności mówienia i prawidłowego zapisywania wyrazów korzystając
z tekstu modelowego.
Hasła z podstawy programowej:
- znajomość środków językowych
- rozumienie ogólnego sensu prostego tekstu
- czytanie ze zrozumieniem
- posługuje się bardzo podstawowymi zasobami środków językowych umożliwiających
dokonanie zakupów
- reaguje w formie prostego tekstu pisanego w sytuacjach życia codziennego
- przetwarza tekst, przekazuje informacje uzyskane z tekstu słuchanego i czytanego
- współpracuje w parach
- stosuje strategie komunikacyjne – np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu
- współdziała w grupie w pozalekcyjnych pracach projektowych.
Metody pracy: podająca, poszukująca, praktycznego działania
Formy pracy: indywidualna, praca w parach, symulująca językowa, odgrywanie ról.
Środki i pomoce dydaktyczne: podręcznik Starland 1 str.28, magnetofon, płyta CD, plakietki z cenami, zestaw xero, prace projektowe.
Przebieg lekcji:
1. Podanie celów lekcji i zapisanie tematu lekcji na tablicy.
2. Rozgrzewka językowa: utrwalenie nazw pamiątek w sklepie, utrwalenie liczebników
i odczytywanie cen – uczniowie ćwiczą w parach prosty dialog – pytanie o cenę.
3. Podanie i utrwalenie zwrotów językowych charakterystycznych w trakcie dokonywania
zakupów – określenie który z rozmówców (sprzedawca czy kupujący) wypowiada podane
zwroty.
4. Słuchanie dialogu związanego z robieniem zakupów w sklepie z pamiątkami- ćwiczenia
w słuchaniu dla uzyskania konkretnej informacji (jakie pamiątki zakupiła Mary).
5. Wspólne omówienie usłyszanego tekstu w celu wyszukiwania nowych zwrotów
stosowanych w trakcie dokonywania zakupów.
6. Odczytywanie w parach dialogu ze szczególnym zwróceniem uwagi na poprawność
językową wymawianych zwrotów i intonację.
7. Praca w parach: uzupełnienie dialogów w oparciu o dialog modelowy (decydowanie
o zakupie) – czas na wykonanie zadania ok. 7 min.
8. Prezentacja wypełnionych dialogów w parach – odgrywanie ról, symulacja językowa.
9. Prezentacja prac projektowych – przykładowe sklepy z pamiątkami w Wielkiej Brytanii,
Francji i w Polsce (prezentacja waluty brytyjskiej-funty, polskiej-złotówki, Wspólnoty
europejskiej-euro).
10. Próba samodzielnego dokonania zakupów i krótka samoocena.
11. Zadanie domowe: ćwiczenie 7/str ...