Dodaj publikację
Autor
Joanna Garlińska
Data publikacji
2014-02-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt dla klasy IV szkoły podstawowej, język angielski, czasownik have got - forma twierdząca, podręcznik - Look! 1, wyd. Pearson.
 Pobierz (doc, 48,0 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT ZAJĘĆ W KLASIE IV A

Nauczyciel: Joanna Garlińska

Temat: Czasownik ‘have got’ (mieć) – forma twierdząca.

Data: 11.12.2013 r.

Książka kursowa: Look! 1 (podręcznik oraz ćwiczenia), wyd. PEARSON

Środki i pomoce dydaktyczne:

- podręcznik i ćwiczenia,

- karty przedstawiające zagadnienie gramatyczne ‘have got’,

- plakat Robin Hood’a.

Cele lekcji: uczeń:

1. Cel główny: uczeń potrafi opisać wygląd człowieka przy pomocy czasownika „mieć (have got)”. Uczeń zna nazwy części twarzy oraz ciała – słownictwo związane z wyglądem człowieka. Uczeń wie, że należy zwracać uwagę na osoby obce pojawiające się w naszym najbliższym otoczeniu.

2. Cele szczegółowe:

- rozumie polecenia wydawane przez nauczyciela i na nie prawidłowo reaguje,

- czyta ze zrozumieniem krótki tekst w języku angielskim,

- tworzy wypowiedzi opisujące wygląd człowieka,

- potrafi określić znaczenie i zastosowanie formy ‘have got’,

- potrafi użyć formę ‘have got’ w zdaniach twierdzących,

- potrafi odmienić czasownik ‘have got’ przez osoby,

- zna skróconą formę czasownika ‘have got’,

- potrafi nazwać części ciała,

- zna przymiotniki opisujące wygląd człowieka.

Metody pracy:

czynna- samodzielne doświadczenia
słowna- rozmowa, praca z książką
oglądowa- pokaz, obserwacja
|CZYNNOŚCI |MATERIAŁY |FORMY PRACY / ROZWIJANE |
| | |UMIEJĘTNOŚCI |
|1. Powitanie, czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności). | |zbiorowa jednolita |
|2. Przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji – tj. słownictwa |Plakat Robina Hood’a. |zbiorowa jednolita / |
|związanego z częściami ciała (używając do tego plakatu Robina Hood’a) oraz | |pisanie, czytanie, słuchanie |
|liczby mnogiej rzeczowników nieregularnych. | | |
|3. Przedstawienie celów lekcji oraz zapisanie tematu lekcji. | | |
|4. Nauczyciel opisuje swój wygląd oraz wygląd Robina Hooda oraz kilku | | |
|uczniów w klasie. Następnie n-l zapisuje na tablicy wyrażenie „have got” i | |Zbiorowa jednolita Mówienie, |
|pyta co oznacza ta forma oraz jakiej formy użył do opisu Robina Hood’a oraz| |słuchanie |
|uczniów. | | |
|5.Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na zmianę formy ‘have got’ w 3 osobie |Kartki | |
|liczby pojedynczej. N-l prosi uczniów o dopasowanie odpowiedniej formy |z osobami | |
|czasownika do odpowiednich osób na tablicy. |i odmienionym czasownikiem| |
| |‘have got’ – na tablicy. | |
|6. Nauczyciel prosi, aby uczniowie otworzyli podręczniki na str. 44 i | | |
|zwrócili uwagę na ramkę z odmianą czasownika ‘have got’. N-l pyta, w jaki | | |
|sposób odmienia się czasownik ‘have got’ przez osoby. | | |
|7. Nauczyciel tłumaczy, że kolejnym zadaniem uczniów będzie przeczytanie | |zbiorowa jednolita / |
|wstępu tekstu. Uczniowie, oprócz wstępu, zakrywają dalszą część tekstu. N-l| |czytanie, słuchanie, mówienie |
|zapisuje na tablicy nowe słowa, następnie prosi jednego z uczniów o | | |
|przeczytanie fragmentu, a kolejnego ucznia o wytłumaczenie, co ważnego się | | |
|wydarzyło. | | |
| | | |
|Nauczyciel monitoruje, czy któryś z uczniów nie czyta tekstu zanim zaczną | | |
|robić to wszyscy uczniowie. | | |
| | | |
|Zadaniem uczniów jest ...