Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ W KLASIE IV A
Nauczyciel: Joanna Garlińska
Temat: Czasownik ‘have got’ (mieć) – forma twierdząca.
Data: 11.12.2013 r.
Książka kursowa: Look! 1 (podręcznik oraz ćwiczenia), wyd. PEARSON
Środki i pomoce dydaktyczne:
- podręcznik i ćwiczenia,
- karty przedstawiające zagadnienie gramatyczne ‘have got’,
- plakat Robin Hood’a.
Cele lekcji: uczeń:
1. Cel główny: uczeń potrafi opisać wygląd człowieka przy pomocy czasownika „mieć (have got)”. Uczeń zna nazwy części twarzy oraz ciała – słownictwo związane z wyglądem człowieka. Uczeń wie, że należy zwracać uwagę na osoby obce pojawiające się w naszym najbliższym otoczeniu.
2. Cele szczegółowe:
- rozumie polecenia wydawane przez nauczyciela i na nie prawidłowo reaguje,
- czyta ze zrozumieniem krótki tekst w języku angielskim,
- tworzy wypowiedzi opisujące wygląd człowieka,
- potrafi określić znaczenie i zastosowanie formy ‘have got’,
- potrafi użyć formę ‘have got’ w zdaniach twierdzących,
- potrafi odmienić czasownik ‘have got’ przez osoby,
- zna skróconą formę czasownika ‘have got’,
- potrafi nazwać części ciała,
- zna przymiotniki opisujące wygląd człowieka.
Metody pracy:
czynna- samodzielne doświadczenia
słowna- rozmowa, praca z książką
oglądowa- pokaz, obserwacja
|CZYNNOŚCI |MATERIAŁY |FORMY PRACY / ROZWIJANE |
| | |UMIEJĘTNOŚCI |
|1. Powitanie, czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności). | |zbiorowa jednolita |
|2. Przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji – tj. słownictwa |Plakat Robina Hood’a. |zbiorowa jednolita / |
|związanego z częściami ciała (używając do tego plakatu Robina Hood’a) oraz | |pisanie, czytanie, słuchanie |
|liczby mnogiej rzeczowników nieregularnych. | | |
|3. Przedstawienie celów lekcji oraz zapisanie tematu lekcji. | | |
|4. Nauczyciel opisuje swój wygląd oraz wygląd Robina Hooda oraz kilku | | |
|uczniów w klasie. Następnie n-l zapisuje na tablicy wyrażenie „have got” i | |Zbiorowa jednolita Mówienie, |
|pyta co oznacza ta forma oraz jakiej formy użył do opisu Robina Hood’a oraz| |słuchanie |
|uczniów. | | |
|5.Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na zmianę formy ‘have got’ w 3 osobie |Kartki | |
|liczby pojedynczej. N-l prosi uczniów o dopasowanie odpowiedniej formy |z osobami | |
|czasownika do odpowiednich osób na tablicy. |i odmienionym czasownikiem| |
| |‘have got’ – na tablicy. | |
|6. Nauczyciel prosi, aby uczniowie otworzyli podręczniki na str. 44 i | | |
|zwrócili uwagę na ramkę z odmianą czasownika ‘have got’. N-l pyta, w jaki | | |
|sposób odmienia się czasownik ‘have got’ przez osoby. | | |
|7. Nauczyciel tłumaczy, że kolejnym zadaniem uczniów będzie przeczytanie | |zbiorowa jednolita / |
|wstępu tekstu. Uczniowie, oprócz wstępu, zakrywają dalszą część tekstu. N-l| |czytanie, słuchanie, mówienie |
|zapisuje na tablicy nowe słowa, następnie prosi jednego z uczniów o | | |
|przeczytanie fragmentu, a kolejnego ucznia o wytłumaczenie, co ważnego się | | |
|wydarzyło. | | |
| | | |
|Nauczyciel monitoruje, czy któryś z uczniów nie czyta tekstu zanim zaczną | | |
|robić to wszyscy uczniowie. | | |
| | | |
|Zadaniem uczniów jest ...