Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5,6 LETNICH
TEMAT ZAJĘCIA: Podróż do Krainy Bajek
CELE OGÓLNE:
Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania w grupie podczas zabaw;
Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci;
Stwarzanie okazji do aktywizowania wyobraźni i pamięci.
CELE OPERACYJNE: ( dziecko….)
Dz. obdarza uwagą dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują;
( P.P 1/1,2)
Dz. przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej
( stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych)
Orientuje się w schemacie własnego ciała, określa prawą i lewą stronę; ( P.P 13/4)
Potrafi wskazać szczegóły różniące dwa obrazki; (14/2)
Potrafi słuchać, śpiewać i wyrażać muzykę ruchem, wyklaskać usłyszany rytm;
( 8/1,2,3)
Potrafi klasyfikować przedmioty wg rodzaju i wielkości; ( 4/2)
Potrafi zastosować liczebniki główne i porządkowe; ( 13/3)
Potrafi dokonać analizy sylabowej, wyodrębnić głoski w nagłosie i wygłosie; ( 14/6)
Chętnie uczestniczy w inicjowanych działaniach, próbuje przewidywać, co się może zdarzyć – ( eksperyment); ( 4/3)
Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych; ( 5/4)
Potrafi całościowo ( globalnie) przeczytać napisy umieszczone w sali oraz na slajdach; (14/4)
Potrafi przekazać swoje odczucia w sposób werbalny i niewerbalny; ( 3/4 )
Tworzy prace plastyczne inspirując się literaturą, bajkami; ( 9/2)
METODY:
Pedagogiki zabawy – Klanza
Metoda aktywizująca - Burza mózgów
Matematyka wg Gruszczyk- Kolczyńskiej;
Aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss
Relaksacyjna
podające (przyswajanie)
metody problemowe (odkrywanie)
metody aktywizujące (przeżywanie)
metody praktyczne (działanie)
FORMY PRACY:
Indywidualna, zespołowa, zbiorowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Prezentacja multimedialna, nagrania muzyki i piosenki na CD,płyta CD „Nasza klasa”cz.1- piosenka 13, bajkowe bilety w dwóch kolorach, list od Królowej Śniegu, karta pracy „Znajdź różnice”, opaski na prawą rękę, bębenek, tamburino, białe kartki, obrazki do segregowania i przeliczania
( sylwety łyżeczek, kubeczków, talerzyków), obrazki do analizy sylabowej, butelka Alladyna, perhydrol i nadmanganian potasu, klocki, koszyk, pudełka z obrazkami i tytułami bajek, kredki pastele, kartki.
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
Przed zajęciem N. rozdaje opaski, które dzieci zakładają na prawą rękę.
Zabawa na powitanie przy piosence „ Już zajęcia zaczynamy”( Klanza)
„ Zaproszenie do świata bajek”- wprowadzenie w tematykę zajęć. (slajd krainy bajek)
N. -za chwilę wyruszymy w podróż do Krainy Bajek. Jak myślicie czym najszybciej dotrzemy do tej krainy? ( Burza mózgów)
Tak, samolotem, ale musimy go wyczarować ( slajd samolotu) czytanie globalne.
Dzieci stoją w kole, N. rozdaje bilety na samolot ( karteczki w dwóch kolorach: czerwony i żółty), którymi dzieci polecą do Krainy Bajek ( podział dzieci na dwie grupy wiekowe).
Dzieci za N. powtarzają zaklęcie:
Hokus, pokus, czarny kot!
Wyczarujmy samolot!
Hokus, pokus, dosyć psot!
Już ...