Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593,§ 7 ust. 2 pkt 1).
|Zadania |Sposób realizacji |Sposób dokumentacji |Termin realizacji |
|Poznanie procedury awansu zawodowego. |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego |Poprawnie sformułowany wniosek o |IX 2011r. |
| |nauczycieli. |rozpoczęcie stażu, przedłożenie planu| |
| | |rozwoju zawodowego. | |
|Nawiązanie współpracy |Rozmowa, ustalenie zasad współpracy. Pomoc w napisaniu planu rozwoju. |Zapis w dokumentacji przebiegu stażu.|IX 2011r. |
|z opiekunem stażu. | |Plan rozwoju zawodowego. | |
|Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. |Konspekty lekcji. |Cały okres |
|udział w zajęciach otwartych na terenie szkoły lub poza |Omówienie obserwowanych lekcji. |Karty obserwacji zajęć. |stażu. |
|nią | | | |
|Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. |Przeprowadzenie lekcji z wykorzystaniem różnych metod aktywizujących w |Konspekty lekcji. |Cały okres |
| |obecności opiekuna. | |stażu. |
| |Omówienie przeprowadzonych lekcji. | | |
|Poszerzenie wiedzy |Uczestniczenie w kursach, szkoleniach organizowanych zarówno w szkole, |Zaświadczenia, materiały szkoleniowe,|Cały okres stażu. |
|i umiejętności w procesie aktywnego udziału w |jak |wykaz tematyki spotkań zespołu | |
|wewnątrzszkolnym |i poza nią oraz w warsztatach organizowanych przez wydawnictwa oświatowe|przedmiotowego. | |
|i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym. |GWO i inne. | | |
| |Studiowanie czasopism i literatury fachowej, poradników metodycznych. | | |
| |Rozmowa z doświadczonymi nauczycielami. | | |
|Doskonalenie własnego warsztatu pracy. |Doskonalenie planów wynikowych, planów wychowawczych, PZO. |Zbiór materiałów. |Cały okres stażu. |
|Prowadzenie dokumentacji szkolnej. |Wpisy w dziennikach lekcyjnych |Dzienniki lekcyjne, arkusze ocen. |Cały okres stażu. |
| |i arkuszach ocen. | | |
|Zastosowanie metod aktywizujących w celu przystosowania |Tworzenie gazetki i pomocy naukowych wraz z uczniami. Metoda Projektu. |Ekspozycja prac, fotografie. |Cały okres stażu. |
|sali do nauki, stworzenia pomocy naukowych, | | | |
|wyeksponowania pracy uczniów | | | |
|i późniejszego z nich korzystania. | | | |
|Rozbudowa własnego warsztatu pracy. |Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki matematycznej, |Zbiór kart pracy, testów. |Systematycznie |
| |uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych,| |w ciągu stażu. |
| |rozpoczęcie członkostwa w Klubie „EmPlus” zrzeszającym nauczycieli | | |
| |korzystających | | |
| |z „Matematyki z plusem”. | | |
| |Udział w projekcie „Lepsza Szkoła” z | | |
| |wykorzystaniem programu „Sesje | | |
| |z Plusem” i „Powtórka z Plusem”. | | |
|Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. |Gromadzenie dokumentów. |Gromadzone dokumenty: świadectwa, |Cały okres stażu. |
| | |zaświadczenia, scenariusze. | |
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593§ 7 ust. 2 pkt 2).
|Zadania |Sposób realizacji |Sposób dokumentacji |Termin realizacji |
|Poznawanie środowiska uczniowskiego. |Obserwacja, przeprowadzanie rozmów z rodzicami i opiekunami. |Notatki, poświadczenia od pedagoga |Systematycznie w ciągu stażu. |
| | |szkoły. | |
|Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów ...