Dodaj publikację
Autor
Magda Głowacka
Data publikacji
2014-03-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowego. Nauczany przedmiot - język polski.
 Pobierz (doc, 81,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY

Stażysta: mgr Magdalena Głowacka
Opiekun stażu: mgr Wiesława Jagiełło
Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 8 im. Jana Pawła II w Policach
Czas trwania stażu: 9 miesięcy (od 01.09.2013 r. 31.05.2014 r.)
Kwalifikacje: ukończone jednolite studia magisterskie na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku filologia polska oraz przygotowanie pedagogiczne zrealizowane w Międzywydziałowym Studium Kształcenia Pedagogicznego US

Cel główny:
- uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

Cele szczegółowe:
- poznanie organizacji, zasad i zadań funkcjonowania szkoły;
- poznanie dokumentów obowiązujących w szkole;
- poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku;
- nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej nauczyciela;
- doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawiania tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich;
- podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego:
a) wewnątrzszkolnych
b) pozaszkolnych
c) samokształcenia

Opracowane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01. XII. 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późniejszymi zmianami).

Plan działania:

|ZADANIE DO REALIZACJI |FORMY REALIZACJI |TERMIN |WYNIK POTWIERDZAJĄCY ZAPLANOWANY EFEKT |
|Zgodnie z: § 6 ust.2 pkt.1: |
|Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły oraz dokumentacji funkcjonującej w szkole |
|Zapoznanie z procedurą osiągania awansu |- poznanie przepisów prawa |wrzesień 2013 |- poprawnie opracowany plan rozwoju |
|zawodowego nauczyciela. |oświatowego dotyczących awansu | |zawodowego; |
| |zawodowego nauczyciela; | |- wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego |
| |- napisanie planu rozwoju zawodowego| | |
|Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. |- bezpośrednia rozmowa; |wrzesień 2013 |- opracowanie zasad współpracy; |
| |- konsultacje dotyczące sposobu | |- pomoc opiekuna stażu w przygotowaniu i |
| |realizacji stażu | |realizacji planu rozwoju zawodowego |
|Dokumentacja realizacji planu rozwoju |- gromadzenie i opis dokumentów |wrzesień 2013 - maj |- dokumenty związane z realizacją planu |
|zawodowego. |związanych z realizacją planu |2014 |rozwoju zawodowego |
| |rozwoju zawodowego | | |
|Zapoznanie z tygodniowym rozkładem zajęć w |- obserwacja; |wrzesień 2013 – maj |- organizacja zajęć własnych; |
|szkole, dyżurami, zastępstwami, zasadami |- rozmowa z innymi nauczycielami; |2014 |- lista obecności na radach; |
|współpracy dyrektora z pracownikami. |- udział w spotkaniach Rady | |- potwierdzenie prowadzących |
| |Pedagogicznej | | |
|Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji |- udział w spotkaniach Rady |wrzesień 2013 – maj |- lista obecności na radach; |
|szkoły. |Pedagogicznej oraz zespołów |2014 |- potwierdzenie prowadzących |
| |przedmiotowych i | | |
| |międzyprzedmiotowych | | |
|Poznanie dokumentów obowiązujących w szkole |- analiza dokumentacji; |wrzesień 2013 – maj |- wpisy w dziennikach; |
|m.in.: statut szkoły, program wychowawczy i |- dokonywanie na bieżąco wpisów do |2014 |- notatki własne |
|profilaktyki, szkolny i przedmiotowy system |dzienników | | |
|oceniania, dzienniki zajęć dydaktycznych, | | | |
|pozalekcyjnych, wyrównawczych, dziennik | | | |
|elektroniczny Librus itp ...