Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
na nauczyciela dyplomowanego
mgr Małgorzata Maślanka
nauczyciel bibliotekarz
Zespołu Szkół- Publicznego Gimnazjum
W Przechlewie
§ 8 ust.2, pkt 1-5
|Lp. |Zadania |Forma realizacji |Terminy |
| |
|Czynności wstępne |
|1. |Poznanie procedur awansu zawodowego |- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego na |Sierpień |
| | |podstawie różnorodnych materiałów |2011 |
| | |- poprawnie sformułowany wniosek | |
| | |o rozpoczęcie stażu | |
| | |- opracowanie i przedłożenie planu rozwoju zawodowego dyrektorowi szkoły |Wrzesień |
| | | |2011 |
|2. |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju |- gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, programów itp. |W trakcie stażu |
| | |- fotografowanie realizowanych przedsięwzięć | |
| | |- zapisywanie wszystkich świadomych działań | |
| | |na rzecz rozwoju zawodowego | |
| | |- zaświadczenia | |
| | |- teczka z dokumentami opisującymi realizację zadań | |
|3. |Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju |- opracowanie dokumentacji |Czerwiec 2014 |
| |zawodowego |- analiza osiągniętych wyników, sformułowanie wniosków | |
|4. |Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne |- poprawne sformułowanie i złożenie wniosku |2014 |
| | |o postępowanie kwalifikacyjne | |
| |
|§ 8 ust. 2 pkt 1 |
|Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i |
|podniesienia jakości pracy szkoły |
| 1. |Doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności w zakresie |- udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (szkolenia, kursy, |W trakcie stażu |
| |wykonywanej pracy |konferencje, spotkania metodyczne bibliotekarzy) | |
| | |- samodzielne uzupełnianie wiedzy poprzez czytanie fachowej literatury | |
| | |dotyczącej działalności biblioteki | |
| | |- śledzenie nowinek metodycznych | |
| | |i pedagogicznych | |
| | | | |
|2. |Udział w życiu szkoły |- aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej (przygotowywanie |W trakcie stażu |
| | |sprawozdań | |
| | |z pracy biblioteki, analiza czytelnictwa) | |
| | |- udział w pracach komisji przedmiotowej | |
| | |- dokumentowanie ważnych wydarzeń w życiu biblioteki szkolnej | |
| | |- pełnienie funkcji opiekuna Samorządu | |
| | |Uczniowskiego ( prowadzenie kroniki dokumentującej wydarzenia ) | |
| | |- pełnienie funkcji Koordynatora | |
| | |ds. Bezpieczeństwa | |
| | | | |
| | | | |
|3. |Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych i czytelniczych |- opracowanie i przeprowadzenie ankiety |W trakcie stażu |
| |użytkowników biblioteki |- ewaluacja | |
|4. |Organizowanie (lub współorganizowanie) imprez, |- pasowanie uczniów klas I na czytelników |W trakcie stażu |
| |uroczystości, konkursów |- Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych | |
| | |- pasowanie uczniów klas I na gimnazjalistów (otrzęsiny) | |
| |
|§ 8 ust.2 pkt 2 |
|Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej |
|1. |Wykorzystanie technologii komputerowej i Internetu w |- pełnienie funkcji opiekuna szkolnego centrum multimedialnego i |W trakcie stażu |
| |pracy |informacyjnego | |
| | |- wykorzystanie komputera w codziennej pracy | |
| | |- korzystanie z poczty elektronicznej w celu wymiany informacji i | |
| | |materiałów metodycznych z innymi bibliotekarzami | |
|2. |Przygotowanie warsztatu pracy przy użyciu technik |- wykorzystanie edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego do wykonywania |W trakcie stażu |
| |komputerowych |pomocy dydaktycznych, pisania scenariuszy, oraz wszystkich niezbędnych | |
| | |materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela oraz pracą szkoły | |
|3. |Opracowanie prezentacji komputerowych |- wykorzystanie samodzielnie przygotowanych prezentacji Power Point na |W trakcie stażu |
| | |lekcjach bibliotecznych | |
|4. |Opieka nad szkolną stroną Publicznego Gimnazjum w |- aktualizacja strony biblioteki szkolnej oraz Samorządu Uczniowskiego ...