Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ROZKŁAD MATERIAŁU Z FIZYKI - ZAKRES ROZSZERZONY
AUTOR PROGRAMU – EWA PRZYSIECKA
WYDAWNICTWO – OPERON
NUMER PROGRAMU – FIZR-01-08/13
PROGRAM OBEJMUJE OKRES NAUCZANIA – w kl. II - IV TE
LICZBA GODZIN PRZEZNACZONA NA RELIZACJĘ – 240
RAMOWY PROGRAM NAUCZANIA
Lp
Dział
Dynamika
Termodynamika
Elektrostatyka
Prąd stały
Ruch drgający i fale mechaniczne
1 Wiadomości wstępne
2 Kinematyka ruchu postępowego
3
4 Mechanika bryły sztywnej
5
6 Grawitacja
7
8
9
10 Magnetyzm
11
12
13 Kwanty promieniowania elektromagnetycznego
Indukcja magnetyczna, prąd przemienny
Fale elektromagnetyczne i optyka
Razem
Liczba godzin
przeznaczona
na realizację
10
20
22
13
26
13
26
20
18
17
16
27
12
240
PLAN WYNIKOWY REALIZACJI PROGRAMU NAUCZANIA
Z PRZEDMIOTU FIZYKA
KLASA II - IV TE
POZIOM ROZSZERZONY
Nr
lekcji
Temat zajęć
Liczba
godzin
Treści podstawy
Wymagania podstawowe
programowej
(dopuszczający, dostateczny)
Wymagania ponadpodstawowe
(dobry, bardzo dobry, celujący)
I. WIADOMOŚCI WSTĘPNE
1
Podstawowe pojęcia fizyki
1
1.1
2
3
Jednostki
1
1.21
Wykresy
1
1.22, 1.24,
1.25
Uczeń:
Uczeń:
definiuje pojęcia zjawiska fizycznego i
wielkości fizycznej
wyjaśnia różnicę miedzy wielkością
wektorowa i wielkością skalarną
podaje przykłady wielkości fizycznych
skalarnych i wektorowych
stosuje odpowiednie oznaczenia
graficzne do opisu wielkości
wektorowych
podaje cechy danego wektora
określa związki pomiędzy wielkościami
fizycznymi we wzorach
formułuje słowną definicje na podstawie
wzoru
sformułuje prawo fizyczne na podstawie
wzoru
formułuje proste prawa fizyczne na
podstawie obserwacji
wyjaśnia, czym jest definicja zjawiska
zapisuje wzór na podstawie słownego
fizycznego
wyjaśnia, czym jest prawo fizyczne
wyjaśnia różnice miedzy wielkością
podstawową i wielkością pochodną
wymienia cechy wektora: wartość,
kierunek, zwrot i punkt przyłożenia
Uczeń:
sformułowania prawa fizycznego
zapisuje wzór na podstawie definicji
słownej
Uczeń:
wymienia jednostki podstawowe układu
zamienia jednostki historyczne na
SI
jednostki układu SI
wyjaśnia, czym są jednostki pochodne
podaje przykłady jednostek pochodnych
zamienia jednostki wielokrotne i
podwielokrotne na jednostki główne
sprawdza poprawność wyprowadzonego
wzoru za pomocą rachunku jednostek
podaje przykłady jednostek historycznych
przedstawia jednostki pochodne za pomocą
jednostek podstawowych na podstawie
wzoru opisującego wielkość fizyczną
posługuje się notacja wykładniczą do
zapisu jednostek wielo- i podwielkrotnych
Uczeń:
Uczeń:
sporządza wykresy zależności
oznacza odpowiednio osie układu
pomiędzy wielkościami fizycznymi na
podstawie wzoru
współrzędnych w celu przedstawienia
zadanej zależności na wykresie
odczytuje z wykresu pośrednio wartości
na podstawie wykresu określa wzajemne
wielkości fizycznych przy danych
relacje wielkości fizycznych
Nr
lekcji
Temat zajęć
Liczba
godzin
Treści podstawy
Wymagania podstawowe
programowej
(dopuszczający, dostateczny)
założeniach, – jako pole pod wykresem
odczytuje z wykresu bezpośrednio
wartości wielkości fizycznych przy
danych założeniach
Uczeń:
Wymagania ponadpodstawowe
(dobry, bardzo ...