Dodaj publikację
Autor
Jarosław Rekiel
Data publikacji
2014-03-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
21

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wynikowy realizacji programu nauczania z przedmiotu fizyka: klasa II - IV technikum - poziom rozszerzony. Plan przygotowany do podręcznika fizyki " Ciekawi świata" wydawnictwa Operon, dla siatki godzin: 0/2/2/4.
 Pobierz (pdf, 1,2 MB)

Podgląd treści

ROZKŁAD MATERIAŁU Z FIZYKI - ZAKRES ROZSZERZONY

AUTOR PROGRAMU – EWA PRZYSIECKA

WYDAWNICTWO – OPERON

NUMER PROGRAMU – FIZR-01-08/13

PROGRAM OBEJMUJE OKRES NAUCZANIA – w kl. II - IV TE

LICZBA GODZIN PRZEZNACZONA NA RELIZACJĘ – 240

RAMOWY PROGRAM NAUCZANIA

Lp

Dział

Dynamika

Termodynamika
Elektrostatyka
Prąd stały

Ruch drgający i fale mechaniczne

1 Wiadomości wstępne
2 Kinematyka ruchu postępowego
3
4 Mechanika bryły sztywnej
5
6 Grawitacja
7
8
9
10 Magnetyzm
11
12
13 Kwanty promieniowania elektromagnetycznego

Indukcja magnetyczna, prąd przemienny
Fale elektromagnetyczne i optyka

Razem

Liczba godzin
przeznaczona
na realizację

10
20
22
13
26
13
26
20
18
17
16
27
12
240

PLAN WYNIKOWY REALIZACJI PROGRAMU NAUCZANIA

Z PRZEDMIOTU FIZYKA

KLASA II - IV TE

POZIOM ROZSZERZONY

Nr

lekcji

Temat zajęć

Liczba
godzin

Treści podstawy

Wymagania podstawowe

programowej

(dopuszczający, dostateczny)

Wymagania ponadpodstawowe
(dobry, bardzo dobry, celujący)

I. WIADOMOŚCI WSTĘPNE

1

Podstawowe pojęcia fizyki

1

1.1

2

3

Jednostki

1

1.21

Wykresy

1

1.22, 1.24,

1.25

Uczeń:

Uczeń:

 definiuje pojęcia zjawiska fizycznego i

wielkości fizycznej

 wyjaśnia różnicę miedzy wielkością

wektorowa i wielkością skalarną

 podaje przykłady wielkości fizycznych

skalarnych i wektorowych

 stosuje odpowiednie oznaczenia

graficzne do opisu wielkości
wektorowych

 podaje cechy danego wektora
 określa związki pomiędzy wielkościami

fizycznymi we wzorach
formułuje słowną definicje na podstawie
wzoru

 sformułuje prawo fizyczne na podstawie

wzoru
formułuje proste prawa fizyczne na
podstawie obserwacji

 wyjaśnia, czym jest definicja zjawiska

 zapisuje wzór na podstawie słownego

fizycznego

 wyjaśnia, czym jest prawo fizyczne
 wyjaśnia różnice miedzy wielkością
podstawową i wielkością pochodną
 wymienia cechy wektora: wartość,
kierunek, zwrot i punkt przyłożenia
Uczeń:

sformułowania prawa fizycznego

 zapisuje wzór na podstawie definicji

słownej

Uczeń:

 wymienia jednostki podstawowe układu

 zamienia jednostki historyczne na

SI

jednostki układu SI

 wyjaśnia, czym są jednostki pochodne
 podaje przykłady jednostek pochodnych
 zamienia jednostki wielokrotne i

podwielokrotne na jednostki główne

 sprawdza poprawność wyprowadzonego

wzoru za pomocą rachunku jednostek

 podaje przykłady jednostek historycznych
 przedstawia jednostki pochodne za pomocą

jednostek podstawowych na podstawie
wzoru opisującego wielkość fizyczną
 posługuje się notacja wykładniczą do

zapisu jednostek wielo- i podwielkrotnych

Uczeń:

Uczeń:

 sporządza wykresy zależności

 oznacza odpowiednio osie układu

pomiędzy wielkościami fizycznymi na
podstawie wzoru

współrzędnych w celu przedstawienia
zadanej zależności na wykresie

 odczytuje z wykresu pośrednio wartości

 na podstawie wykresu określa wzajemne

wielkości fizycznych przy danych

relacje wielkości fizycznych

Nr

lekcji

Temat zajęć

Liczba
godzin

Treści podstawy

Wymagania podstawowe

programowej

(dopuszczający, dostateczny)

założeniach, – jako pole pod wykresem

 odczytuje z wykresu bezpośrednio
wartości wielkości fizycznych przy
danych założeniach

Uczeń:

Wymagania ponadpodstawowe
(dobry, bardzo ...