Dodaj publikację
Autor
Jarosław Rekiel
Data publikacji
2014-03-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
17

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wynikowy realizacji programu nauczania z przedmiotu fizyka: klasa I szkoły ponadgimnazjalnej - poziom podstawowy. Plan do podręcznika "Odkryć fizykę" wydawnictwa Nowa Era. Siatka godzin: 1/0/0/0
 Pobierz (pdf, 385,1 KB)

Podgląd treści

ROZKŁAD MATERIAŁU Z FIZYKI - ZAKRES PODSTAWOWY

AUTOR PROGRAMU – MARCIN BRAUN, WERONIKA ŚLIWA

WYDAWNICTWO – NOWA ERA

NUMER PROGRAMU –

PROGRAM OBEJMUJE OKRES NAUCZANIA – w kl. I TE, LO i ZSZ

LICZBA GODZIN PRZEZNACZONA NA RELIZACJĘ – 30

Lp.

I
II
III
IV

RAMOWY PROGRAM NAUCZANIA

Dział

ASTRONOMIA
GRAWITACJA

FIZYKA ATOMOWA
FIZYKA JĄDROWA

Razem

~ 1 ~

Liczba godzin

przeznaczona na realizację

6
8
7
9
30

PLAN WYNIKOWY REALIZACJI PROGRAMU NAUCZANIA

Z PRZEDMIOTU FIZYKA

KLASA I TE, I LO, I ZSZ

POZIOM PODSTAWOWY

~ 2 ~

Nr.

lekcji

Temat zajęć

Liczba
godzin

Wymagania podstawowe

dopuszczający, dostateczny

Wymagania ponadpodstawowe
dobry, bardzo dobry, celujący

1

Z bliska i z daleka.

1

2

Układ Słoneczny.

1

I. ASTRONOMIA

– porównuje rozmiary i odległości we Wszechświecie

rozwiązuje

zadania

związane

z

(galaktyki, gwiazdy, planety, ciała makroskopowe,

przedstawianiem obiektów bardzo dużych i

organizmy, cząsteczki, atomy, jądra atomowe),

bardzo małych w odpowiedniej skali.

– posługuje się jednostką odległości „rok świetlny”.

– opisuje miejsce Ziemi w Układzie Słonecznym,

– opisuje budowę planet, dzieląc je na

– wymienia nazwy i podstawowe własności przynajmniej

planety skaliste i gazowe olbrzymy,

trzech innych planet,

– porównuje wielkość i inne właściwości

– wie, że wokół niektórych innych planet też krążą

planet,

księżyce, a wokół niektórych gwiazd – planety,

– odszukuje i analizuje informacje na temat

– wyjaśnia obserwowany na niebie ruch planet wśród

aktualnych poszukiwań życia poza Ziemią,

gwiazd, jako złożenie ruchów obiegowych: Ziemi i

– odróżnia pojęcia „życie pozaziemskie” i

obserwowanej planety,

„cywilizacja pozaziemska”,

– wymienia inne obiekty Układu Słonecznego: planetoidy,

– stosuje pojęcia „teoria geocentryczna” i

planety karłowate i komety.

„teoria heliocentryczna”.

– wyjaśnia, dlaczego zawsze widzimy tę samą stronę

– wie, w której fazie Księżyca możemy

3

Księżyc.

1

– opisuje następstwo faz Księżyca,

Księżyca,

obserwować zaćmienie Słońca, a w której

Księżyca, i dlaczego nie następują one w

– opisuje warunki panujące na Księżycu,

każdej pełni i w każdym nowiu,

– wyjaśnia mechanizm powstawania faz Księżyca,

– wyjaśnia, dlaczego typowy mieszkaniec

~ 3 ~

Nr.

lekcji

Temat zajęć

Liczba
godzin

Wymagania podstawowe

dopuszczający, dostateczny

Wymagania ponadpodstawowe
dobry, bardzo dobry, celujący

– wyjaśnia mechanizm powstawania zaćmień Słońca i

Ziemi

częściej

obserwuje

zaćmienia

Księżyca.

Księżyca niż zaćmienia Słońca.

– wyjaśnia, na czym polega zjawisko paralaksy

– oblicza odległość do gwiazdy

(w

– wie, że Słońce jest jedną z gwiazd, a Galaktyka (Droga

parsekach) na podstawie jej kąta paralaksy,

Gwiazdy i galaktyki.

1

– wie, że gwiazdy świecą własnym światłem,

świetlny, jednostka astronomiczna,

Mleczna) – jedną z wielu galaktyk we Wszechświecie,

– posługuje się jednostkami: parsek, rok

– przedstawia za pomocą rysunku zasadę wyznaczania

– wyjaśnia, dlaczego Galaktyka widziana jest

odległości za pomocą paralaks geo- i heliocentrycznej.

z Ziemi w ...