Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Pich
Data publikacji
2014-03-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
204

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program wczesnego wspomagania rozwoju dla dziecka z zespołem Downa.
 Pobierz (doc, 38,5 KB)

Podgląd treści


Katarzyna Pich
Indywidualny program wczesnego wspomagania rozwoju
XXX
rok szkolny 2010/2011

|Zadanie |Sposób realizacji |Osoba odpowiedzialna |Czas |
| | |oligofrenopedagog |1godz/ tydz. |
|Zajęcia ogólnorozwojowe |1. Wydłużanie czasu koncentracji uwagi | | |
| |-sukcesywne wydłużanie czasu koncentracji uwagi na zadaniu, | | |
| |- wprowadzanie nowych form aktywności atrakcyjnych dla chłopca | | |
| | | | |
| |2. Rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej, koordynacji | | |
| |wzrokowo-ruchowej | | |
| | | | |
| |-ćw. rozróżniania podstawowych kolorów na dużych konkretnych | | |
| |przedmiotach (stopniowo) | | |
| |-kopiowanie sekwencji przedmiotów (dobieranie wg prostego wzoru, | | |
| |dobieranie w pary takich samych obrazków) | | |
| |-sortowanie przedmiotów wg. określonych cech (wielkość, kształt, | | |
| |kolor); tworzenie zbiorów, układanie od największego do | | |
| |najmniejszego i odwrotnie | | |
| |-odszukiwanie przedmiotu ukrytego w obecności chłopca | | |
| |- konstruowanie prostych budowli z dużych kolorowych klocków | | |
| |-manipulowanie układankami płaskimi – obrazkowymi, geometrycznymi,| | |
| |magnetycznymi, wtyczkowymi itp. | | |
| | | | |
| |3. Rozwijanie percepcji słuchowej | | |
| | | | |
| |-reagowanie na proste i coraz bardziej złożone polecenia słowne | | |
| |- rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez różne przedmioty, | | |
| |zwierzęta, dźwięków dochodzących z otoczenia (przyroda, odgłosy | | |
| |ulicy itp.), grupowanie przedmiotów dopasowywanie (z pomocą) | | |
| |obrazka do danego dźwięku (płyta CD „Co to? Kto to? Ćwiczenia i | | |
| |zabawy z dźwiękiem”) | | |
| |-zabawy dźwiękonaśladowcze, muzykowanie na instrumentach, | | |
| |klaskanie, tupanie, poruszanie się w rytm muzyki | | |
| | | | |
| | | | |
| |4. Wzbogacanie słownictwa biernego | | |
| |-oglądanie ilustracji, wskazywanie po poleceniu słownym, | | |
| |dopasowywanie obrazków do przedmiotów i odwrotnie | | |
| |-poszerzanie zakresu gestów, będących komunikatami-wprowadzanie | | |
| |prostych gestów Makatona: jeść, pić, siku, dom, szkoła, zabawa, | | |
| |pracować, rysować, pies, kot itd. oraz piktogramów | | |
| |- udział w zabawach naśladowczych, muzyczno-ruchowych, programie | | |
| |wprowadzającym M i Ch. Knillów | | |
| |5. Ćwiczenia motoryki dużej | | |
| | | | |
| |- toczenie, rzucanie i łapanie piłki | | |
| |-przechodzenie przez tunel | | |
| |-naśladowanie ruchów zwierząt, ludzi | | |
| |-zmiana pozycji ciała z niskiej do wysokiej (przysiady z pomocą) | | |
| |-obracanie się wokół własnej osi | | |
| |-przenoszenie ciężaru ciała z nogi na nogę | | |
| |-wchodzenie i schodzenie na krzesełko z asekuracją | | |
| | | | |
| |6. Ćwiczenie motoryki małej | | |
| |-modelowanie w plastelinie, masie solnej, | | |
| |-darcie gazet, zwijanie papieru w kulkę, rozwijanie kulki, | | |
| |- przesypywanie, zbieranie drobnych przedmiotów, odkręcanie | | |
| |zakrętek | | |
| |-malowanie farbami, rysowanie na dużych powierzchniach palcami, | | |
| |kredkami | | |
| |-nawlekanie korali | | |
| | | | |
| |7. Kształtowanie umiejętności współdziałania z innymi dziećmi | | |
| |poprzez udział we wspólnej zabawie | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |

Program zatwierdził do realizacji………………………….
……………………………………………………………..
……………………………………………………………..