Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych w grupie 3-4 latków
PROWADZĄCA: Kuś Małgorzata
TEMAT ZAJĘCIA: Na pomoc pani Zimie
OBSZAR: Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne
CEL OGÓLNY: Sposoby wykorzystywania różnych form i metod do rozwijania wrażliwości na estetykę i kulturę dnia codziennego.
CELE OPERACYJNE:
- dziecko obdarza uwagą gościa (Zimę) i zwraca swoje zainteresowanie na jej słowa
- dziecko przedstawia muzykę ruchem ze wstążkami naśladując nauczyciela
- dziecko wykonuje pracę techniką malowania patyczkami kosmetycznymi
- dziecko podwija rękawy przed pracą, myje dłonie po skończonej pracy
- dziecko korzysta ze zwrotów grzecznościowych podczas sytuacji interpersonalnych
METODY PRACY:
- metoda aktywnego słuchania muzyki Bati Strauss
- metoda praktycznego działania – praca plastyczna metodą malowania patyczkami kosmetycznymi
- metoda oddziaływania pośredniego – własny przykład
FORMY PRACY:
Zbiorowa, indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Dekoracja zimowa, nagranie „Śnieżynki”(Leo Delibes Copellia Akt II-IV), nagranie „Cztery pory roku - Zima” Vivaldiego, opaski ze śnieżkami, białe wstążki z bibuły, niebieskie kartki, biała farba w pojemniczkach, patyczki kosmetyczne, fartuszki, podkładki na stół, sznurek, spinacze
PRZEBIEG:
Spotkanie z panią Zimą.
Do sali wchodzi pani Zima (nauczycielka), która wita się z dziećmi i prosi o pomocw wyczarowaniu zimowego krajobrazu.
Kochane dzieci przyszłam dzisiaj do was by prosić was o pomoc. Wiem, że wiele z was tęskni za białym, zimnym śniegiem. Ostatnio jest u nas tak ciepło, że śnieg nie może spaść. Pokażę wam dzisiaj jak możecie mi pomóc w zaczarowaniu pogody by ta sprawiła, żebym tutaj w końcu zagościła wraz z prószącym śniegiem.
Zabawa taneczna z szarfami do piosenki „Śnieżynki”
Pani Zima zachęca dzieci do wykonania zimowego tańca. Dzieci zostają zamienionew śnieżynki - otrzymują od Zimy opaski na głowę. Do utworu „Śnieżynki” wykonują wrazz Zimą taniec przywołujący śnieg.
Obrazek dla Zimy – praca plastyczna malowanie palcami przy utworze „Zima” Vivaldiego
Zima dziękuje dzieciom za piękny taniec i prosi o to by stworzyły obrazek, na którym będzie padał śnieg. Pyta w jaki sposób można to zrobić. W razie potrzeby podpowiada, że za pomocą białej farby i patyczków kosmetycznych. Pyta dzieci jak należy się przygotować do takiej pracy i w jaki sposób należy zachować czystość przy stolikach.
Zima zakłada sobie fartuszek i zachęca dzieci by te też to zrobiły. Każde dziecko zakłada fartuszek z pomocą pań oraz otrzymuje niebieską kartkę. Zasiada przy stoliku i podciąga rękawy. Wykonuje pracę zamoczonymi w białej farbie patyczkami punktując nimi po kartce.
Zima włącza muzykę, dziękuje dzieciom za gościnę i składa obietnicę, że niedługo sprawi że będzie padał śnieg. Prosi również by swoje prace wywiesili z pomocą pań w takim miejscu by było łatwo ...