Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Rozkład materiału dla oddziału „0”
WRZESIEŃ
|Lp. |Tematyka |Samoobsługa |Uspołecznienie |Komunikowanie się |Elementarne pojęcia |Edukacja muzyczna |Edukacja plastyczno- |
| | | | | |matematyczne | |techniczna |
|I tydz. |1.Pierwszy dzień w |Ćwiczenia w zakładaniu i |Zapoznanie z wychowawcą, |Wskazywanie gestem dziecka, | | | |
|Witamy naszą |zerówce |zdejmowaniu obuwia |pomocą pedagogiczną, kolegami |którego nauczyciel wymawia | | | |
|zerówkę | | |i koleżanką. |imię. | | | |
| | | | |Zabawa integrująca grupę-uścisk| | | |
| | | | |przyjaźni. | | | |
| | | | |Nazywanie i wskazywanie | | | |
| | | | |przedmiotów znajdujących się w | | | |
| | | | |sali. | | | |
| |2. Jak będziemy się |Wdrażanie do samodzielne-|Omówienie zasad obowiązujących|Zapoznanie z piktogramami (WC) |Ćwiczenia w orientacji | Zabawy w kole | |
| |bawić?- nasze zasady |go zakładania i |w zerówce |Zabawa Do kogo toczysz piłkę?- |przestrzennej „Kto siedzi | | |
| | |zdejmowania obuwia oraz | |utrwalanie imion kolegów |obok, na przeciwko mnie?” | | |
| | |odzieży wierzchniej, |Zapoznanie dzieci z rozkładem | | | | |
| | |wieszania odzieży na |pomieszczeń w budynku (sala, | | | | |
| | |wieszaku. |łazienka, wc, korytarz, | | | | |
| | | |jadalnia). | | | | |
| |3. Używamy słów: |Odszukiwanie swojego |Rozmowa n.t zachowania się w |Zabawa „ Co masz w ręku?”- | | | |
| |proszę, dziękuję, |ręcznika na wieszaku. |grupie podczas zabaw i |odgadywanie przez dotyk | | | |
| |przepraszam |Wdrażanie do poprawnego |stosowania zwrotów |drobnych przedmiotów- nazywanie| | | |
| |dzień dobry |korzystania z toalety i |grzecznościowych. |i wskazywanie ich | | | |
| |do widzenia |łazienki. Prawidłowe | | | | | |
| | |mycie rąk i dokładne | | | | | |
| | |wycieranie | | | | | |
|II tydz. |1.Nasza Pani |Ćwiczenia właściwego |Zapoznanie dzieci z nazwiskiem|Utrwalanie imion i nazwisk |Budowanie wieży z klocków |Nauka piosenki powitalnej | |
|Poznajemy się | |korzystania z łazienki i |nauczyciela, nauka poprawnego |dzieci, nauka zwracania się do |Określanie wielkości |„Witaj” | |
|nawzajem | |toalety-spuszczanie wody,|zwracania się do nauczyciela. |starszych „pani”, „pan” |„duży”-„mały” |Zabawa w kole | |
| | |zamykanie drzwi, mycie |Zapoznanie z rolą nauczycielki|Stosowanie zwrotów |Segregowanie wg. wielkości | | |
| | |rąk, ustawianie się w |w grupie |grzecznościowych |i kolorów | | |
| | |pary | | | | | |
| |2. Wspólnie spędzamy |Ćw. samodzielnego |Jak zachowywać się podczas |Zabawa integracyjna- „Piłka | Zabawa „Czyj to |Nauka piosenki powitalnej |„Narysuj coś koledze”- |
| |czas |zakładania obuwia |posiłku?- prawidłowa postawa |przyjaźni-podawanie piłki |pantofelek?”- próba |„Witaj” |rysowanie kredkami |
| | |zmiennego |ciała przy stoliku, jedzenie w|koledze z jednoczesnym |rozpoznawania wyglądu | |(obserwacja dzieci) |
| | |Ćwiczenia prawidłowego |ciszy, właściwe trzymanie |wypowiadanie słowa „cześć”. |pantofli kolegów z zerówki.| | |
| | |posługiwania się łyżką, |sztućców, nauka odnoszenia |Zabawa „Kto Cię woła?”- |Określanie wielkości i | | |
| | |kubkiem, widelcem, |talerza po obiedzie, ścierania|rozpoznawanie się po głosie |kolorów | | |
| | | |stołu, dziękowania za posiłek | | | | |
| | | |Nauka chodzenia w parach | | | | |
| |3. Znam swój znaczek |Usprawnianie techniki |Wybór znaczka przez każde |Utrwalanie wyglądu i nazwy i |Czyj to znaczek?- zabawa |Zabawy ze śpiewem „Stary |Rysowanie kredkami |
| | |posługiwania się |dziecko |znaczka . |utrwalająca poznane |niedźwiedź” |woskowymi na temat |
| | |sztućcami oraz |Nauka zajmowania miejsca w | |symbole, próby odszukiwania|„Jedzie pociąg”- angażowanie |dowolny- nauka |
| | |samodzielnego ...