Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć grupowych przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym
Temat: „Choinka”
Czas trwania zajęć: 45 min.
Cele zajęć:
- bogacenie słownika czynnego i biernego;
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego;
- doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- doskonalenie analizy sylabowej tekstu piosenki;
- usprawnianie małej motoryki;
Formy pracy:
grupowa
Metody pracy:
demonstracyjna, praktycznego działania
Pomoce dydaktyczne:
lustro, odtwarzacz CD, rysunek choinki, wycinanka, klej, piosenka „Choinka” z Metody Dobrego Startu
Przebieg zajęć:
1. Odsłuchanie piosenki „Choinka”;
2. Wyklaskiwanie rytmu piosenki
3. Nauka piosenki, połączona z odpowiednim ruchem ciała:
Na choince szpileczki, szpileczki, szpileczki… (poruszanie palcami obu rąk) (…) Na choince lampeczki, lampeczki, lampeczki… („mruganie pacami”) (…) Na choince bombeczki, bombeczki, bombeczki…( układanie rąk na biodrach, ruchy raz w prawo, raz w lewo)
4. Nauka piosenki, połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi:
Na choince szpileczki, szpileczki, szpileczki… ( głęboki wdech i wydech) (…) Na choince lampeczki, lampeczki, lampeczki… (unoszenie języka do góry) (…) Na choince bombeczki, bombeczki, bombeczki…(nadymanie policzków i powolne „spuszczanie” powietrza)
5. Kolorowanie obrazka przedstawiającego choinkę, naklejanie bombek i lampek (w tle piosenka choinka)
6. Powtarzanie słów piosenki, dzielenie na sylaby
7. Podsumowanie zajęć. Odśpiewanie poznanej piosenki