Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Morzywałek
Data publikacji
2014-04-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
147

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju napisany jest wg. §8 ust.1, czyli wg. powinności, a nie wg. §8 ust.2 czyli wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczycielka dyplomowanego. Nie każdemu dyrektorowi to odpowiada, więc należy się upewnić co preferuje Twój dyrektor, bo to on będzie ten plan zatwierdzał. Oczywiście sprawozdanie do Kuratorium należy pisać już bezwzględnie wg.  §8 ust.2. 
 Pobierz (pdf, 809,4 KB)

Podgląd treści

Zespół Szkół w Rozborzu
Szkoła Podstawowa
im. Św. Franciszka z Asyżu




PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

nauczyciela ubiegającego się o stopień

nauczyciela dyplomowanego





Agnieszka Morzywałek

Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2011 r.
Data zakończenia stażu: 31. 05. 2014 r.

ZATWIERDZAM

Data

Pieczęć i podpis dyrektora szkoły

1

Wstęp

Szansa awansu i uzyskania statusu nauczyciela dyplomowanego stanowi dla mnie wyzwanie oraz okazję do autorefleksji i do

zweryfikowania opinii o tym, jakim jestem nauczycielem.

Myślę, że prawie trzyletnia praca według niniejszego planu podniesie moje umiejętności dydaktyczne, wychowawcze, a przede

wszystkim przyniesie korzyści uczniom, rodzicom i szkole.


Głównymi celami wytyczonych działań są:

Cele stażu

 przyczynienie się do właściwej realizacji zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych wynikających ze statutu oraz

potrzeb szkoły;

 pogłębienie wiedzy i umiejętności zawodowych.

Nieodzowne dla ich realizacji są:

 ciągłe doskonalenie warsztatu i metod pracy,
 poszukiwanie nowych rozwiązań,
 kreowanie pozytywnego wizerunku szkoły.

Te czynniki wytyczają kierunek moim działaniom i znajdują odbicie w planie rozwoju zawodowego.



2

Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności

stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej

§ 8 ust.1 pkt. 1



L.p.
1. Doskonalenie własnego warsztatu
pracy i metod pracy pedagogicznej

Treść zadania

Sposób realizacji
 analiza przepisów prawa

oświatowego,

 zapoznanie się z publikacjami

interpretującymi zasady
ubiegania się o stopnie awansu
zawodowego

 opracowanie przedmiotowego

systemu oceniania

Sposób dokumentowania

Termin realizacji

Poprawnie sformułowany
wniosek o otwarcie stażu na
stopień nauczyciela
dyplomowanego

Okres stażu

Przedmiotowy system
oceniania

Okres stażu

 zdefiniowanie potrzeb własnego

Plan rozwoju zawodowego

Okres stażu

rozwoju w ramach ogólnego planu
rozwoju szkoły

 organizowanie kółek

zainteresowań oraz konkursów
wewnątrzszkolnych

Dzienniki zajęć oraz protokoły
z konkursów

Okres stażu

 aktywny udział w formach

Notatki własne, zaświadczenia

Okres stażu

doskonalenia adekwatnych do
potrzeb nauczyciela i szkoły,

 samokształcenie

3

 przygotowywanie uczniów do

Program zajęć

sprawdzianu szóstoklasisty

3. Samodzielne wzbogacanie warsztatu

 stosowanie metod aktywizujących

pracy

w pracy z uczniem,

 udział w lekcjach prowadzonych

przez nauczycieli stosujących
nowe metody nauczania

 opracowanie plansz, ankiet

4. Wykorzystanie umiejętności

 doskonalenie i poszerzanie wiedzy

stosowania technologii informacyjnej
i komunikacyjnej

informatycznej w celu
wykorzystywania jej do
planowania pracy własnej,
pozyskiwania, gromadzenia
i opracowywania informacji oraz
organizowania pracy
uczniów


 wykorzystanie komputera do

opracowania pomocy
dydaktycznych przydatnych
w szkole

 wykorzystanie Internetu do

gromadzenia, upowszechniania
informacji, czerpania wiadomości
oraz przygotowania materiałów
potrzebnych do lekcji

Okres stażu

Okres stażu

Okres stażu

Scenariusze lekcji i karty pracy,
karty obserwacji lekcji.
Spis pomocy audiowizualnych,
książek, płyt, plansz

Opracowanie wyników
sprawdzianów próbnych
w klasach piątych i szóstych
szkoły podstawowej,
dokumentowanie stażu,
przykładowe opracowania
zadań dla ...