Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY Z UCZNIEM SŁABYM
NA ZAJĘCIACH DYDAKTYCZNO- WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA POLSKIEGO
w roku szkolnym 2012/2013
CELE:
1. Indywidualizacja procesu nauczania stymulująca rozwój ucznia.
2. Rozwijanie zainteresowań i motywacji do pracy.
3. Kształtowanie osobowości i pobudzanie wiary w siebie.
4. Wyrównanie deficytów i zaległości w nauce.
5. Utrwalenie zdobytych wiadomości i umiejętności.
6. Wspomaganie ucznia w pokonywaniu trudności w nauce.
7. Rozwijanie zdolności koncentracji uwagi, logicznego myślenia, analizowania
i wyciągania wniosków.
8. Wdrażanie do systematycznej pracy.
TEMATYKA:
Mówienie i słuchanie
1. Kształcenie umiejętności uważnego słuchania czyichś wypowiedzi i rozpoznawania
intencji mówiącego.
2. Kształcenie umiejętności przekazywania czytelnych komunikatów w sytuacjach oficjalnych i nieoficjalnych, z uwzględnieniem podstawowych zasad etycznych.
3. Doskonalenie umiejętności poprawnego wypowiadania sie na tematy dotyczące życia, problemów i zainteresowań uczniów.
4. Rozwijanie umiejętności nazywania własnych uczuć, wrażeń.
Czytanie utworów literackich
1. Doskonalenie techniki głośnego czytania z odpowiednią artykulacją,
akcentem, tempem, rytmem i intonacją.
2. Rozwijanie umiejętności cichego czytania ze zrozumieniem tekstów kierowanych
do różnych adresatów i w różnych celach, ze świadomością tych celów.
3. Kształcenie umiejętności odczytywania ogólnego sensu utworu literackiego.
4. Kształcenie umiejętności oceniania postaw bohaterów literackich.
5. Kształcenie umiejętności korzystania ze słowników, encyklopedii i innych źródeł
informacji.
Pisanie
1. Uczenie sie konstruowania form wypowiedzi przewidzianych w materiale nauczania
i sprawnego posługiwania sie nimi;
2. Kształcenie umiejętności planowania zawartości pracy pisemnej.
3. Doskonalenie umiejętności starannego pisania z zachowaniem reguł gramatycznych,
ortograficznych i interpunkcyjnych.
4. Wyrabianie nawyku dbałości o organizacje graficzna tekstu.
Nauka o języku
1. Poznanie części mowy przewidzianych w materiale nauczania;
2. Kształcenie poprawnego używania części mowy w zdaniu.
3. Zapoznanie sie z zasadami łączenia wyrazów w zdaniu i rozwijanie umiejętności
poprawnego konstruowania zdań.
4. Wzbogacenie słownictwa czynnego i biernego.
Opracowała:
mgr Aneta Milz