Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PASOWANIE DZIECI TRZYLETNICH NA PRZEDSZKOLAKÓW
Cele ogólne:
• uroczyste przyjęcie maluchów do grona przedszkolaków,
• integrowanie całego ze środowiska przedszkolnego-dzieci wszystkich oddziałowi i personelu przedszkola,
• integracja rodziny dziecka z przedszkolem,
• zaangażowanie rodziców w życie przedszkola,
• tworzenie przyjaznej atmosfery we wspólnej zabawie z rodzicami,
• zaprezentowanie umiejętności dzieci przed rodzicami, społecznością przedszkola.
Cele szczegółowe:
• dzieci prezentują program złożony z piosenek, zabaw ze śpiewem, wierszy poznanych w przedszkolu,
• potrafią cieszyć się i radować ze wspólnych zabaw z rówieśnikami i starszymi dziećmi z przedszkola,
• biorą udział w ceremonii pasowania na przedszkolaka,
Przebieg uroczystości:
1. Piosenka w wykonaniu przedszkolaków „W naszym przedszkolu”. Dzieci wchodzą do sali i maszerując śpiewają, stają koło swoich rodziców w półkolu.
2. Wspólne przywitanie się piosenką powitalną.
Wszyscy są, witam was
Zaczynamy już czas,
Jestem ja, jesteś ty,
Raz, dwa, trzy.
3. Maluszki – wiersze w wykonaniu starszaków:
Dziecko 1:
Dzisiaj jest ważne święto, bo to już tradycja taka
Że każdy maluch składa przysięgę przedszkolaka.
Dziecko 2:
Przyszedł Jasio do przedszkola
bardzo zapłakany,
przecież nie zna tu nikogo
i brakuje mamy,
nie płacz Jasiu, otrzyj oczka,
roześmiane buzie wkoło,
popatrz, tu jest twoje miejsce
zabawimy się wesoło.
Dziecko 1:
I ja pamiętam jak przyszedłem do przedszkola zapłakany.
Tęskno było mi za domem i uśmiechem mamy.
Teraz patrzcie, jak urosłem cały,
chociaż byłem niedawno tak jak oni mały.
Dziecko 2:
Teraz pora na występy.
Każdy maluch jest przejęty.
Mili Państwo posłuchajcie.
Oklaskami nagradzajcie.
4. Każdy przedszkolak potrafi śpiewać i tańczyć.
Zadanie 1.
Piosenka „My jesteśmy krasnoludki” w wykonaniu maluszków.
My jesteśmy krasnoludki hopsasa, hopsasa.
Pod grzybkami nasze budki hopsasa, hopsasa.
Jemy mrówki, żabie łapki oj, tak, tak, oj, tak, tak.
A na głowach krasne czapki to nasz znak, to nasz znak.
Gdy ktoś zbłądzi to trąbimy tru,tu,tu, tru,tu,tu.
Gdy ktoś senny to uśpimy lu,lu,lu, lu,lu,lu.
Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka oj,oj,oj,oj,oj,oj.
To zapłacze niezabudka oj,oj,oj,oj,oj,oj.
5. Każdy przedszkolak potrafi recytować wierszyki.
Zadanie 2.
Wierszyki z pokazywaniem:
„Paluszkowa rodzina”
Ten paluszek to babunia, przy niej jest dziadunio.
Ten paluszek to tatunio, przy nim jest mamunia.
A to jest dziecinka mała, trala, la, la trala, la,la,
A to rączka moja cała trala, la, la trala, la,la,
„Dwie małe rączki”
Dwie małe rączki klaszczą,
A potem się pogłaszczą,
W kolanka zastukają,
Do dzieci pomachają.
6. Każdy przedszkolak jest wysportowany.
Zadanie 3.
Dzieci śpiewają i gimnastykują się przy zabawie „Głowa ...