Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat zajęcia: Zdrowo się odżywiamy.
Cele ogólne:
• podkreślenie roli właściwego odżywiania się
• przestrzeganie zasad dobrej zabawy w grupie rówieśniczej
Cele szczegółowe:
dziecko:
• zna produkty, których spożywanie służy zdrowiu
• rozpoznaje i nazywa produkty na obrazku
• potrafi swobodnie wypowiedzieć się na zadawane pytania
• segreguje obrazki przedstawiające produkty, na zdrowe i niezdrowe
• zachowuje higienę podczas przygotowań posiłku
• samodzielnie lub przy pomocy rodzica kroi warzywa na sałatkę
• smaruje masłem pieczywo
• pod nadzorem rodzica wyciska sok z owoców
• porządkuje miejsce pracy
• nakrywa do stołu,
• konsumuje przygotowany posiłek
Formy pracy:
• zabawa
• obserwacja i pokaz
• działanie
• przekaz słowny
Forma organizacji:
• grupowa
• indywidualna
Metody:
• czynne - zadań stawianych do wykonania,
• percepcyjne - obserwacji i pokazu,
• słowne - rozmowa, swobodne wypowiedzi dzieci,
• ekspresji ruchowej
Przebieg zajęć:
1. Zabawa na powitanie Witam dzieci, które…
Dzieci siedzą w kole, nauczyciel manipulując pacynką, wita dzieci zdaniem, machając ręką, a one odwzajemniają gest:
- Witam dzieci, które lubią banany.
- Witam dzieci, które jedzą jabłuszka.
- Witam dzieci, które zjadają twarożek.
2. Zabawa „Zdrowe produkty”
Na dywanie porozkładane są obrazki zdrowych i niezdrowych produktów. Na tablicy umieszczone są plansze z smutną i wesołą buzią. Wskazane dzieci podnoszą obrazek i rozpoznają, czy przedstawiony produkt jest zdrowy. Z pomocą nauczyciela umieszczają obrazki na tablicy pod właściwą buźką.
3. Zabawa muzyczno – ruchowa Taniec witaminek
Dzieci otrzymują opaski na głowę z sylwetami jabłka i marchewki. Poruszają się po sali w rytm bębenka. na hasło „Witaminki tańczą” – tworzą dwa kółka zgodnie z sylwetami na opaskach i tańczą przy nagraniu spokojnej muzyki.
4. Przypomnienie zasad higienicznego i bezpiecznego przygotowywania posiłków.
5. Zaproszenie rodziców i dzieci do umycia rąk, założenia fartuszków, chustek na głowę i zajęcia swoich miejsc przy stolikach.
Dzieci wraz z rodzicami kroją warzywa, robią kanapki, przygotowują soki.
6. Porządkowanie miejsc pracy i nakrywanie do stołu.
7. Wspólna degustacja.
8. Podziękowanie za udział w zajęciach.
Opracowała
Ewa Matkiewicz