Dodaj publikację
Autor
Jarosław Rekiel
Data publikacji
2014-04-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedmiotowy System Ocenienia z fizyki.
 Pobierz (pdf, 329,9 KB)

Podgląd treści

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z FIZYKI

1) Przedmiotowy System Oceniania z Przedmiotu Fizyka jest ściśle związany z Regulaminem Wewnątrzszkolnego Systemu

Oceniania.

2) Uczniowie zostają poinformowani o zasadach przedmiotowego systemu oceniania na początku roku szkolnego, a o

ewentualnych poprawkach natychmiast po ich wprowadzeniu.

3) Przy ocenianiu z przedmiotu Fizyka i Astronomia obowiązują reguły podane w Regulaminie Wewnątrzszkolnego

Systemu Oceniania, dlatego w Regulaminie Przedmiotowego Systemu Oceniania podane są jedynie zasady wynikające

ze specyfiki przedmiotu, jakim jest fizyka i indywidualnych koncepcji nauczyciela.

4) Cele nauczania fizyki:

 Uświadamianie uczniom uniwersalności zasad przyrody, ukształtowanie umiejętności korzystania z tych zasad

w praktyce.

 Zapoznanie uczniów z najważniejszymi prawami i teoriami fizycznymi.

 Przedstawienie obrazu świata według współczesnych teorii fizycznych.

 Wykształcenie umiejętności posługiwania się zdobytą wiedzą do rozwiązywania prostych problemów w

zakresie niezbędnym współczesnemu człowiekowi.

 Rozwijanie zainteresowań dotyczących wiedzy fizycznej i jej wykorzystania w innych dziedzinach nauki i

techniki.

 Przygotowanie uczniów do korzystania z pozaszkolnych, ogólnodostępnych źródeł informacji (literatura

popularnonaukowa, telewizja, prasa) o fizyce, o odkryciach naukowych.

 Ukazanie istoty i struktury fizyki, jako gałęzi nauki w wiecznym rozwoju, przedmiotu pracy zawodowej lub

narzędzia wspomagającego prace zawodową w innych dziedzinach działalności człowieka.

 Rozwinięcie i rozszerzenie, dla zainteresowanych i uzdolnionych uczniów, zakresu wiedzy i umiejętności

przewidzianego w kształcie ogólnym.

 Przygotowanie uczniów do egzaminu dojrzałości oraz do podjęcia studiów na kierunkach, na których fizyka

odgrywa kluczową rolę.

5) Ocenianie na przedmiocie Fizyka i Astronomia ma na celu:

Informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz postępach w tym

zakresie;

 Udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju;

 Motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;

 Dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce,

zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia;

 Umożliwienie nauczycielowi doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.

6) Ocenie podlegają umiejętności i wiadomości określone programem nauczania.

7) Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości.

8) Ocenie podlegają wszystkie formy aktywności ucznia.

9) Krótkie kartkówki ( 15 min) – sprawdziany pisemne, pozwalające na bieżąco ustalić stopień przyswojenia materiału będą

odbywać się w miarę potrzeb.

10) Nauczyciel nie ma obowiązku informowania uczniów o planowanych kartkówkach dotyczących materiału z 1-3

ostatnich lekcji.

11) Prace klasowe (1 godz.) - pozwalające ocenić stopień przyswojenia całego działu programowego- odbywać się będą

systematycznie, po skończeniu realizacji działu.

1

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z FIZYKI

12) Systematycznie zadawane będzie pisemne opracowanie tematów do domu.

13) Kontrola pracy domowej może odbywać się w każdym dniu, dowolnie wybranym momencie lekcji.

14) Odpowiedzi ustnej uczeń udziela przy tablicy; bezpośredni kontakt ...