Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z FIZYKI
1) Przedmiotowy System Oceniania z Przedmiotu Fizyka jest ściśle związany z Regulaminem Wewnątrzszkolnego Systemu
Oceniania.
2) Uczniowie zostają poinformowani o zasadach przedmiotowego systemu oceniania na początku roku szkolnego, a o
ewentualnych poprawkach natychmiast po ich wprowadzeniu.
3) Przy ocenianiu z przedmiotu Fizyka i Astronomia obowiązują reguły podane w Regulaminie Wewnątrzszkolnego
Systemu Oceniania, dlatego w Regulaminie Przedmiotowego Systemu Oceniania podane są jedynie zasady wynikające
ze specyfiki przedmiotu, jakim jest fizyka i indywidualnych koncepcji nauczyciela.
4) Cele nauczania fizyki:
Uświadamianie uczniom uniwersalności zasad przyrody, ukształtowanie umiejętności korzystania z tych zasad
w praktyce.
Zapoznanie uczniów z najważniejszymi prawami i teoriami fizycznymi.
Przedstawienie obrazu świata według współczesnych teorii fizycznych.
Wykształcenie umiejętności posługiwania się zdobytą wiedzą do rozwiązywania prostych problemów w
zakresie niezbędnym współczesnemu człowiekowi.
Rozwijanie zainteresowań dotyczących wiedzy fizycznej i jej wykorzystania w innych dziedzinach nauki i
techniki.
Przygotowanie uczniów do korzystania z pozaszkolnych, ogólnodostępnych źródeł informacji (literatura
popularnonaukowa, telewizja, prasa) o fizyce, o odkryciach naukowych.
Ukazanie istoty i struktury fizyki, jako gałęzi nauki w wiecznym rozwoju, przedmiotu pracy zawodowej lub
narzędzia wspomagającego prace zawodową w innych dziedzinach działalności człowieka.
Rozwinięcie i rozszerzenie, dla zainteresowanych i uzdolnionych uczniów, zakresu wiedzy i umiejętności
przewidzianego w kształcie ogólnym.
Przygotowanie uczniów do egzaminu dojrzałości oraz do podjęcia studiów na kierunkach, na których fizyka
odgrywa kluczową rolę.
5) Ocenianie na przedmiocie Fizyka i Astronomia ma na celu:
Informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz postępach w tym
zakresie;
Udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju;
Motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
Dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce,
zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia;
Umożliwienie nauczycielowi doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
6) Ocenie podlegają umiejętności i wiadomości określone programem nauczania.
7) Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości.
8) Ocenie podlegają wszystkie formy aktywności ucznia.
9) Krótkie kartkówki ( 15 min) – sprawdziany pisemne, pozwalające na bieżąco ustalić stopień przyswojenia materiału będą
odbywać się w miarę potrzeb.
10) Nauczyciel nie ma obowiązku informowania uczniów o planowanych kartkówkach dotyczących materiału z 1-3
ostatnich lekcji.
11) Prace klasowe (1 godz.) - pozwalające ocenić stopień przyswojenia całego działu programowego- odbywać się będą
systematycznie, po skończeniu realizacji działu.
1
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z FIZYKI
12) Systematycznie zadawane będzie pisemne opracowanie tematów do domu.
13) Kontrola pracy domowej może odbywać się w każdym dniu, dowolnie wybranym momencie lekcji.
14) Odpowiedzi ustnej uczeń udziela przy tablicy; bezpośredni kontakt ...