Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN WYNIKOWY – WYCHOWANIE FIZYCZNE
II KLASA GIMNAZJUM
ROK SZKOLNY 2013/2014
Dział
progr.
Temat lekcji
Umiejętności
Sprawność
motoryczna
Wiadomości
Usamodzielnienie
1. Zapoznanie z regulaminem obiektów
sportowych. Omówienie zasad oceniania.
2. Doskonalenie startu niskiego i bieg na
krótkim dystansie.
3. Doskonalenie biegu sprinterskiego,
bieg na 50 i 60 metrów.
4. Bieg na 300 metrów, sprawdzian
wytrzymałości szybkościowej.
5. Doskonalenie techniki i taktyki biegu na
dystansie 1000 m.
6. Nauka skoku w dal techniką naturalną.
7. Nauka pchnięcia kulą z doślizgu.
8. Doskonalenie przekazywania pałeczki
sztafetowej.
9 . Liga LA
1.
zewnętrznym, wewnętrznym
podbiciem.
piłki
i prostym
Doskonalenie
uderzenia
A
K
Y
T
E
L
T
A
A
K
K
E
L
N
P
na
krótkich
odcinkach
prędkością,
Uczeń kształtuje sprawność motoryczną:
# szybkość – bieg ze zmianą tempa,
bieg
z
maksymalną
szybkie
półskippingi i skippingi z przejściem w
szybki bieg
# wytrzymałość – biegi przełajowe,
marszobiegi na dłuższym dystansie
# siła – ćwiczenia z piłkami lekarskimi,
kulami i hantlami
# skoczność – ćwiczenia ze skakanką,
wieloskoki,
pokonywaniem
przeszkód
bieg
z
Uczeń:
- potrafi wykonać start niski
- potrafi wykonać prawidłowo krok
sprinterski
- potrafi rozłożyć siły na dystansie
- potrafi przebiec dystans taktycznie
- potrafi wykonać skok w dal techniką
naturalną
- potrafi wykonać pchnięcie kulą z
poślizgu
-
potrafi
sztafetową
przekazywać
pałeczkę
zna
zna
przepisy
Uczeń:
-
dotyczące
bezpieczeństwa podczas zajęć na
boisku
-
sztafetowego
- zna ćwiczenia kształtujące szybkość
- zna zasady wymierzania rozbiegu do
skoku w dal
sędziowania biegu
zasady
formie zajęć
Uczeń:
- planuje i organizuje czas wolny od
nauki w
rekreacyjno-
sportowych, indywidualnych, w rodzinie,
w grupie rówieśniczej
- zna i stosuje zasady współzawodnictwa
sportowego
-
współćwiczącego
odpowiedzialność
bierze
za
Uczeń:
- potrafi uderzyć piłkę zewnętrznym,
wewnętrznym i prostym podbiciem
Uczeń kształtuje sprawność motoryczną:
Uczeń:
- zna pojęcie adaptacji organizmu do
wysiłku
Uczeń:
- wdraża się do współpracy w zespole
Strona 1 z 6
- potrafi prowadzić piłkę zewnętrznym,
wewnętrznym i prostym podbiciem
- potrafi wykonać zwód pojedynczy i
podwójny
- potrafi zastosować obronę „każdy
swego”
# szybkość, zwinność – biegi slalomowe
pomiędzy chorągiewkami bez piłki i z
piłką
# wytrzymałość – biegi długie, zabawy
bieżne na długim dystansie
# siła – ćwiczenia z piłkami lekarskimi,
skoki z obciążeniem
- zna pojęcie wytrenowania
- zna przepisy gry w piłkę nożną
dotyczące:
właściwej terminologii
zawodów
organizacji
klasowych i międzyklasowych
- stosuje zasady fair play
- dokonuje samooceny i samokontroli
intensyfikacji
i normowania obciążeń
fizycznych w czasie zajęć ruchowych w
szkole i w czasie wolnym
prowadzenia
piłki
i prostym
2. Doskonalenie
wewnętrznym, zewnętrznym
podbiciem.
3. Nauka zwodów pojedynczych
podwójnych.
4. Nauka obrony „każdy swego”.
5. Doskonalenie poznanych elementów
technicznych w grze szkolnej, w małych
grach i fragmentach ...