Dodaj publikację
Autor
Tomasz Radomiak
Data publikacji
2014-04-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
43

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wynikowy napisany dla potrzeb realizacji programu w Schronisku dla Nieletnich. Realizacja podstawy programowej jest mocno utrudniona przez warunki lokalowe oraz brak możliwości wyjścia poza placówkę. Z tego względu mocno rozbudowana propozycja tematyki z zajęć na siłowni, tenisa stołowego czy też DARTa.
 Pobierz (pdf, 389,7 KB)

Podgląd treści

PLAN WYNIKOWY – WYCHOWANIE FIZYCZNE

II KLASA GIMNAZJUM

ROK SZKOLNY 2013/2014

Dział
progr.

Temat lekcji

Umiejętności

Sprawność
motoryczna

Wiadomości

Usamodzielnienie


1. Zapoznanie z regulaminem obiektów
sportowych. Omówienie zasad oceniania.

2. Doskonalenie startu niskiego i bieg na
krótkim dystansie.

3. Doskonalenie biegu sprinterskiego,
bieg na 50 i 60 metrów.

4. Bieg na 300 metrów, sprawdzian
wytrzymałości szybkościowej.

5. Doskonalenie techniki i taktyki biegu na
dystansie 1000 m.

6. Nauka skoku w dal techniką naturalną.

7. Nauka pchnięcia kulą z doślizgu.

8. Doskonalenie przekazywania pałeczki
sztafetowej.

9 . Liga LA

1.
zewnętrznym, wewnętrznym
podbiciem.

piłki
i prostym

Doskonalenie

uderzenia

A
K
Y
T
E
L
T
A
A
K
K
E
L

N
P

na

krótkich

odcinkach

prędkością,

Uczeń kształtuje sprawność motoryczną:

# szybkość – bieg ze zmianą tempa,
bieg
z
maksymalną
szybkie
półskippingi i skippingi z przejściem w
szybki bieg

# wytrzymałość – biegi przełajowe,
marszobiegi na dłuższym dystansie

# siła – ćwiczenia z piłkami lekarskimi,
kulami i hantlami

# skoczność – ćwiczenia ze skakanką,
wieloskoki,
pokonywaniem
przeszkód

bieg

z

Uczeń:



- potrafi wykonać start niski


- potrafi wykonać prawidłowo krok
sprinterski

- potrafi rozłożyć siły na dystansie


- potrafi przebiec dystans taktycznie


- potrafi wykonać skok w dal techniką
naturalną
- potrafi wykonać pchnięcie kulą z
poślizgu
-
potrafi
sztafetową

przekazywać

pałeczkę

zna

zna

przepisy

Uczeń:

-
dotyczące
bezpieczeństwa podczas zajęć na
boisku

-
sztafetowego

- zna ćwiczenia kształtujące szybkość

- zna zasady wymierzania rozbiegu do
skoku w dal

sędziowania biegu

zasady

formie zajęć

Uczeń:

- planuje i organizuje czas wolny od
nauki w
rekreacyjno-
sportowych, indywidualnych, w rodzinie,
w grupie rówieśniczej

- zna i stosuje zasady współzawodnictwa
sportowego

-
współćwiczącego

odpowiedzialność

bierze

za

Uczeń:
- potrafi uderzyć piłkę zewnętrznym,
wewnętrznym i prostym podbiciem

Uczeń kształtuje sprawność motoryczną:

Uczeń:

- zna pojęcie adaptacji organizmu do
wysiłku

Uczeń:

- wdraża się do współpracy w zespole

Strona 1 z 6


- potrafi prowadzić piłkę zewnętrznym,
wewnętrznym i prostym podbiciem


- potrafi wykonać zwód pojedynczy i
podwójny

- potrafi zastosować obronę „każdy
swego”



# szybkość, zwinność – biegi slalomowe
pomiędzy chorągiewkami bez piłki i z
piłką

# wytrzymałość – biegi długie, zabawy
bieżne na długim dystansie

# siła – ćwiczenia z piłkami lekarskimi,
skoki z obciążeniem


- zna pojęcie wytrenowania

- zna przepisy gry w piłkę nożną
dotyczące:


właściwej terminologii
zawodów
organizacji
klasowych i międzyklasowych


- stosuje zasady fair play

- dokonuje samooceny i samokontroli
intensyfikacji
i normowania obciążeń
fizycznych w czasie zajęć ruchowych w
szkole i w czasie wolnym

prowadzenia

piłki
i prostym


2. Doskonalenie
wewnętrznym, zewnętrznym
podbiciem.

3. Nauka zwodów pojedynczych
podwójnych.

4. Nauka obrony „każdy swego”.

5. Doskonalenie poznanych elementów
technicznych w grze szkolnej, w małych
grach i fragmentach ...