Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji wychowania fizycznego z wykorzystaniem
technologii informacyjnej
Temat: Przepisy gry w piłkę siatkową i w piłkę ręczną – nabywanie i utrwalanie wiedzy za
pomocą Internetu.
Klasa: II Gimnazjum
Miejsce: pracownia komputerowa
Liczba uczniów: 12
Czas: 45’
Formy: praca indywidualna
Metody: praca z komputerem
Umiejętności - uczeń potrafi:
wyszukać potrzebne informacje i dokonać ich selekcji;
samodzielnie pracować z komputerem;
prawidłowo korzystać z edytora tekstu MS Word.
Wiadomości - uczeń zna:
przepisy gry w piłkę siatkową i piłkę ręczną;
gesty i sygnalizację sędziowską;
zasady redagowania tekstu.
Środki dydaktyczne: komputery, edytor tekstu MS Word, dostęp do Internetu.
Część toku
lekcyjnego
Nazwa i opis ćwiczenia/zadania
I. Część
1. Czynności organizacyjno-wychowawcze:
wstępna
- powitanie;
- przydział stanowisk pracy uczniom;
- sprawdzenie obecności;
Uwagi
metodyczne
Rozdanie
wcześniej
przygotowanych
kart
pracy
z
pytaniami.
- podanie i omówienie tematu zajęć;
- rozdanie kart pracy.
II. Część
I. Znajdź
informacje
i odpowiedz na następujące
Określenie czasu
główna
zagadnienia z zakresu przepisów gry w piłkę ręczną:
na
szukanie
1. Podaj wymiary boiska do piłki ręcznej.
2. Podaj czas gry w piłce ręcznej.
3. Podaj ile kroków i w jakich sytuacjach może zrobić
zawodnik z piłką bez kozłowania.
4. Wymiary bramki w piłce ręcznej.
informacji
w
Internecie – 25
minut.
Omówienie, w jaki
sposób wykonać
zadanie.
5. Z jakiej odległości wykonuje się rzut karny?
6. Zza jakiej linii wykonuje się rzut wolny?
7. Co oznacza linia 6 metrów?
8. Opisz gesty sędziego przy:
- rzucie karnym;
- rzucie wolnym;
- udzielaniu kary.
9. Ilu zawodników liczy drużyna na boisku?
10. Jak wyglądają zmiany w piłce ręcznej?
II. Znajdź informacje i odpowiedz na następujące pytania
Udzielanie
na
z zakresu przepisów gry w piłkę siatkową:
1. Z ilu zawodników składa się drużyna: na boisku i
ogólnie?
2. Podaj wymiary boiska do piłki siatkowej.
bieżąco
wskazówek
podczas
samodzielniej
pracy uczniów.
3. Na jakiej wysokości zawieszona jest siatka u mężczyzn i
kobiet?
4. Opisz zasady zdobywania punktów w piłce siatkowej.
5. Ile zmian można wykonać podczas jednego seta?
6. Co to jest pole zagrywki i gdzie się znajduje?
7. Ile odbić może wykonać drużyna podczas jednej akcji?
8. Opisz, co to jest blok i jakie rodzaje bloku wyróżniamy.
9. Wymień rodzaje przerw w trakcie, ich ilość oraz czas
Podpowiedzi, na
trwania.
10. Wyjaśnij gesty i sygnalizację sędziego przy:
- piłce niesionej;
- aucie;
- zmianie zawodników;
- błędzie na siatce.
III. Część
końcowa
I. Ćwiczenia organizacyjno-porządkowe.
1. Zapisywanie tekstu na dysku komputera.
2. Drukowanie prac.
3. Omówienie tematu zajęć.
4. Ocena pracy uczniów.
5. Pożegnanie.
jakich
stronach
można
znaleźć ...