Dodaj publikację
Autor
Tomasz Radomiak
Data publikacji
2014-04-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
46

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji z wykorzystaniem technologii informacyjnej.
 Pobierz (pdf, 243,0 KB)

Podgląd treści

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego z wykorzystaniem

technologii informacyjnej

Temat: Przepisy gry w piłkę siatkową i w piłkę ręczną – nabywanie i utrwalanie wiedzy za

pomocą Internetu.

Klasa: II Gimnazjum

Miejsce: pracownia komputerowa

Liczba uczniów: 12

Czas: 45’

Formy: praca indywidualna

Metody: praca z komputerem

Umiejętności - uczeń potrafi:

 wyszukać potrzebne informacje i dokonać ich selekcji;

 samodzielnie pracować z komputerem;

 prawidłowo korzystać z edytora tekstu MS Word.

Wiadomości - uczeń zna:

 przepisy gry w piłkę siatkową i piłkę ręczną;

 gesty i sygnalizację sędziowską;

 zasady redagowania tekstu.

Środki dydaktyczne: komputery, edytor tekstu MS Word, dostęp do Internetu.

Część toku
lekcyjnego

Nazwa i opis ćwiczenia/zadania

I. Część

1. Czynności organizacyjno-wychowawcze:

wstępna

- powitanie;

- przydział stanowisk pracy uczniom;

- sprawdzenie obecności;

Uwagi

metodyczne

Rozdanie

wcześniej

przygotowanych

kart

pracy

z

pytaniami.

- podanie i omówienie tematu zajęć;

- rozdanie kart pracy.

II. Część

I. Znajdź

informacje

i odpowiedz na następujące

Określenie czasu

główna

zagadnienia z zakresu przepisów gry w piłkę ręczną:

na

szukanie

1. Podaj wymiary boiska do piłki ręcznej.

2. Podaj czas gry w piłce ręcznej.

3. Podaj ile kroków i w jakich sytuacjach może zrobić

zawodnik z piłką bez kozłowania.

4. Wymiary bramki w piłce ręcznej.

informacji

w

Internecie – 25

minut.

Omówienie, w jaki

sposób wykonać

zadanie.

5. Z jakiej odległości wykonuje się rzut karny?

6. Zza jakiej linii wykonuje się rzut wolny?

7. Co oznacza linia 6 metrów?

8. Opisz gesty sędziego przy:

- rzucie karnym;

- rzucie wolnym;

- udzielaniu kary.

9. Ilu zawodników liczy drużyna na boisku?

10. Jak wyglądają zmiany w piłce ręcznej?

II. Znajdź informacje i odpowiedz na następujące pytania

Udzielanie

na

z zakresu przepisów gry w piłkę siatkową:

1. Z ilu zawodników składa się drużyna: na boisku i

ogólnie?

2. Podaj wymiary boiska do piłki siatkowej.

bieżąco

wskazówek

podczas

samodzielniej

pracy uczniów.

3. Na jakiej wysokości zawieszona jest siatka u mężczyzn i

kobiet?

4. Opisz zasady zdobywania punktów w piłce siatkowej.

5. Ile zmian można wykonać podczas jednego seta?

6. Co to jest pole zagrywki i gdzie się znajduje?

7. Ile odbić może wykonać drużyna podczas jednej akcji?

8. Opisz, co to jest blok i jakie rodzaje bloku wyróżniamy.

9. Wymień rodzaje przerw w trakcie, ich ilość oraz czas

Podpowiedzi, na

trwania.

10. Wyjaśnij gesty i sygnalizację sędziego przy:

- piłce niesionej;

- aucie;

- zmianie zawodników;

- błędzie na siatce.

III. Część
końcowa

I. Ćwiczenia organizacyjno-porządkowe.

1. Zapisywanie tekstu na dysku komputera.

2. Drukowanie prac.

3. Omówienie tematu zajęć.

4. Ocena pracy uczniów.

5. Pożegnanie.

jakich

stronach

można

znaleźć ...