Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji wychowania fizycznego
Piłka Koszykowa
Temat (zadanie główne): Podania i chwyty piłki koszykowej w miejscu i w ruchu
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Klasa: I ab dz.
Przybory: piłki koszykowe, znaczniki
Data: Prowadzący: Justyna Pocierznicka
Zadania szczegółowe:
Umiejętności:
- uczeń potrafi: wykonać podanie oburącz sprzed klatki piersiowej, zza głowy, kozłem, chwyt piłki oburącz, szybko reaguje na działanie partnera, potrafi kozłować piłkę prawą i lewą ręką, potrafi poruszać się po boisku z piłką i bez.
Motoryczność:
rozwijanie siły rąk, kształtowanie szybkości, zwinności, koordynacji ruchowej.
Wiadomości:
uczeń zna kolejność i zasady doboru ćwiczeń rozgrzewających, zna wybrane przepisy gry( uzyskanie kosza i jego wartość, kroki).
Wychowawcze:
dbałość o bezpieczeństwo przebiegu zajęć, współdziałanie w grupie, współpraca w parach i w zespołach.
Metody realizacji zadań:
naśladowcza ścisła, zadaniowa ścisła, bezpośredniej celowości ruchu.
Formy organizacyjne pracy z uczniami:
podział uczniów na: pary, zespoły
prowadzenie zajęć: forma frontalna, zajęcia w zespołach
Metody przekazywania wiadomości:
pogadanka, pokaz i objaśnienie, dyskusja.
|Część lekcji |Zadania /Czynności ucznia |Czynności nauczyciela |Czas / liczba |Metody |
| | | |powtórzeń | |
|1 |2 |3 |4 |5 |
|I Część |1. Czynności organizacyjno-porządkowe, zapoznanie |- Sprawdzenie gotowości uczniów do |3’ |Pogadanka |
|wstępna |z zadaniami lekcji, |zajęć. | | |
| |- zbiórka, powitanie. |- Podanie tematu i zadań lekcji, | | |
| |- zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w czasie |omówienie jej przebiegu. | | |
| |lekcji. | | | |
|II Część |Rozgrzewka | |12’ |Zabawowa |
|główna A |1. zabawa ożywiająca „Ranny berek” |-Omówienie przebiegu zabawy. | |klasyczna |
| |Ćwiczący biegają luźno, swobodnie po boisku. |-Nauczyciel wybiera losowo pierwszą | | |
| |Wyznaczony „berek” –. Berek stara schwycić kogoś z|osobę na berka. | | |
| |uciekających, jeśli uda mu się złapać, dotknąć | | | |
| |kogoś z uciekających, to ten zmienia się w berka i| | | |
| |równocześnie musi trzymać się ręką za to miejsce | | | |
| |które zostało dotknięte „zranione”. | | | |
| |Zabawa odbywa się na całym boisku do piłki | | | |
| |koszykowej | | | |
| |- rozdanie piłek ćwiczącym | | | |
| |2. ćwiczenia pobudzające organizm do wysiłku | | | |
| |fizycznego. | | | |
| |Zabawa „wybij piłkę” kozłowanie prawa ręka lewa | | | |
| |wybijamy piłkę koleżance, zmiana | | | |
| | | | | |
| |W truchcie | | | |
| |- kozłowanie piłki P i L ręką, wysokie i niskie, | | | |
| |- skip A – piłka trzymana przed sobą, |- Ustawienie uczniów z piłkami do | | |
| |- skip C – piłka trzymana z tyłu, |rozgrzewki na obwodzie sali. | |Naśladowcza |
| |- krążenia piłki wokół głowy, bioder, |- Proponowanie i demonstrowanie | |ścisła |
| |- podrzut piłki – klaśnięcie z przodu |ćwiczeń. | | |
| |W marszu | | | |
| |- przekładanie piłki pod wysoko unoszonymi | | | |
| |kolanami, | | | |
| |- ósemka między kolanami, | | | |
| |Na obwodzie koła | | | |
| |- skłony tułowia w przód, | | | |
| |przekładanie piłki z ręki do ręki wokół tułowia, | | | |
| |- podrzut piłki poczym klasnąć w dłonie, przysiad | | | |
| |- przeskoki przez piłkę, w lewo, w prawo, w przód,| | | |
| |w tył, | | | |
| |- siad płaski – przetaczanie piłki pod uniesionymi| | | |
| |nogami, | | | |
| |- przetaczanie piłki wokół własnego ciała ...