Dodaj publikację
Autor
Weronika Zielińska
Data publikacji
2014-05-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Karta pracy pozwala utrwalić poznane przez uczniów klas gimnazjalnych zasady opisywania ludzi oraz sprawdzić ich umiejętności.
 Pobierz (doc, 506,0 KB)

Podgląd treści


KARTA PRACY – DESCRIBING PEOPLE

1. Przetłumacz poniższe zdania na język polski
a) Tom is tall and very slim.
b) Mary is short and well-built.
c) She has got long streight brown hair and big brown eyes.
d) Tim is bald and he has got a few tattoos on his arms.
e) Lucy is wearnig yellow top, striped skirt and high heels.
f) Mark usually wears tracksuits and trainers.
g) My mother likes wearing elegant costumes and dresses.

2. Przetłumacz zdania na język angielski
a) Marta jest wysoka i bardzo chuda.
b) Tomek ma krótkie blond włosy i niebieskie oczy.
c) Kasia jest bardzo wesołą i przyjazną dziewczyną.
d) Marcin jest wysportowany i muskularny.
e) Mój tata ma ubrane ciemne spodnie i granatową koszulę.
f) Marek zazwyczaj nosi swetry i koszule.
g) Moja przyjaciółka lubi nosić szpilki.

3. Przeczytaj poniższe opisy i dopasuj je do osób na obrazkach.
A.[pic] B. [pic] C. [pic]

a) This woman is tall and really slim. She has got long blond curly hair. She has got pretty red lips. She is wearing yellow blouse, brouwn trausers and red high heels. The woman is holding a red-brown bag in her left hand. …………

b) This woman is of medium height. She is slim and pretty. She has got long blond hair with black highlights. She is wearing sunglasses. The woman is wearing white tight skirt with a black belt and gray top. She is wearing white high-heeled sandals………….

c) This woman is quite tall and slim. She has got dark blond hair gathered in a pony tail. She is wearing blue top and pink thight skirt. She has got high heels on her foot. This woman is wearing sunglasses and she is holding a small bag in her hand. She is really beautiful. …………

4. Zapoznaj się ze znaczeniami poniższych zdań a następnie odpowiedz na pytania
What does she / he look like? ( Jak ona / on wygląda? )
How does she / he look? ( Jak ona / on wygląda? )
What is she / he like? ( Jaka ona / Jaki on jest? )

a) What does your best friend look like?
b) What is your teacher like?
c) How does the person sitting next to you look?
d) What do you like wearing?

5. Opisz osoby przedstawione na poniższym obrazku

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
-----------------------
[pic]