Dodaj publikację
Autor
Karolina Horab-Koniorczyk
Data publikacji
2014-05-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (docx, 31,1 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Karolina Horab-Koniorczyk

Nauczyciel języka angielskiego

Publiczne Gimnazjum nr 7 im. Mikołaja Kopernika w Łodzi

Dyrektor szkoły: mgr Ewa Florczak

Termin rozpoczęcia stażu: 03. 09. 2012

Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy

ORGANIZACJA STAŻU

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

DOWODY REALIZACJI

OSOBY WSPOMAGAJĄCE

SPODZIEWANE EFEKTY

UWAGI

Poznanie procedury awansu zawodowego

Wstępna ocena własnych umiejętności

Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego.

Uczestnictwo w kursach doskonalących dotyczących awansu zawodowego.

Autorefleksja.

IX 2012 i okres stażu

Przedłożenie w ręce dyrektora szkoły wniosku o rozpoczęcie stażu.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Zaświadczenie o ukończeniu kursu doskonalącego.

Wniosek o rozpoczęcie stażu.

Dyrektor Szkoły

Opiekun stażu

Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu.

Opracowanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Znajomość przepisów prawa oświatowych.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu

Rozmowa określająca zasady współpracy.

Zawarcie kontraktu.

Ustalenie zadań przewidywanych do zrealizowania podczas stażu.

Opracowanie narzędzi wzajemnej obserwacji (terminarz spotkań, scenariusze lekcji, notatki poobserwacyjne).

Spotkania konsultacyjne (określenie mocnych i słabych stron nauczyciela kontraktowego).

Okres stażu.

Kontrakt pomiędzy opiekunem stażu a nauczycielem kontraktowym.

Notatki z odbytych spotkań, konspekty lekcji i omówienia zajęć.

Opiekun stażu

Podpisanie umowy z przejrzystymi zasadami współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć.

Ustalenie terminarza spotkań (dwa razy w roku obserwacja zajęć nauczyciela kontraktowego przez opiekuna stażu i dwa razy w roku obecność na zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu).

Zwiększenie umiejętności oceny i analizy własnej pracy.

§ 7 ust. 2 pkt. 1 UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WŁASNEGO WARSZTATU PRACY, ANALIZOWANIA I DOKUMENTOWANIA WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA STOSOWNYCH KOREKT W TYM DZIAŁANIU

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

FORMY REALIZACJI

TERMIN

DOWODY REALIZACJI

OSOBY WSPOMA-

GAJĄCE

SPODZIEWANE EFEKTY

UWAGI

Prowadzenie dokumentacji związanej z własnym awansem zawodowym.

Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego.

Przygotowanie teczki awansu zawodowego.

Cały okres stażu.

Konspekty lekcji, karty obserwacji lekcji, zaświadczenia, potwierdzenia, opisy przedsięwzięć, dyplomy, własne notatki.

Dyrektor Szkoły

Opiekun stażu

Zgromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu rozwoju zawodowego.

Realizacja zadań ogólnoszkolnych i edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej, typu szkoły, programu wychowawczego

Opracowanie rozkładów materiałów i dostosowanie ich do grup.

Opracowanie przejrzystych wymagań z przedmiotu na poszczególne oceny. Zapoznanie uczniów z kryteriami oceniania z języka angielskiego i WZO.

IX/X 2012, 2013, 2014

Rozkłady materiałów do poszczególnych realizowanych podręczników.

Wymagania na oceny.

Przedmiotowy system oceniania.

Dobry i realny plan pracy uwzględniający osiąganie celów podstawy programowej.

Przejrzyste kryteria na poszczególne oceny.

Znajomość przez uczniów wymagań z nauczanego przedmiotu.

Zaangażowanie uczniów w osiąganie określonych wymagań ...