Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Karolina Horab-Koniorczyk
Nauczyciel języka angielskiego
Publiczne Gimnazjum nr 7 im. Mikołaja Kopernika w Łodzi
Dyrektor szkoły: mgr Ewa Florczak
Termin rozpoczęcia stażu: 03. 09. 2012
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
ORGANIZACJA STAŻU
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN
DOWODY REALIZACJI
OSOBY WSPOMAGAJĄCE
SPODZIEWANE EFEKTY
UWAGI
Poznanie procedury awansu zawodowego
Wstępna ocena własnych umiejętności
Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego.
Uczestnictwo w kursach doskonalących dotyczących awansu zawodowego.
Autorefleksja.
IX 2012 i okres stażu
Przedłożenie w ręce dyrektora szkoły wniosku o rozpoczęcie stażu.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Zaświadczenie o ukończeniu kursu doskonalącego.
Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Dyrektor Szkoły
Opiekun stażu
Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Znajomość przepisów prawa oświatowych.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
Rozmowa określająca zasady współpracy.
Zawarcie kontraktu.
Ustalenie zadań przewidywanych do zrealizowania podczas stażu.
Opracowanie narzędzi wzajemnej obserwacji (terminarz spotkań, scenariusze lekcji, notatki poobserwacyjne).
Spotkania konsultacyjne (określenie mocnych i słabych stron nauczyciela kontraktowego).
Okres stażu.
Kontrakt pomiędzy opiekunem stażu a nauczycielem kontraktowym.
Notatki z odbytych spotkań, konspekty lekcji i omówienia zajęć.
Opiekun stażu
Podpisanie umowy z przejrzystymi zasadami współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć.
Ustalenie terminarza spotkań (dwa razy w roku obserwacja zajęć nauczyciela kontraktowego przez opiekuna stażu i dwa razy w roku obecność na zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu).
Zwiększenie umiejętności oceny i analizy własnej pracy.
§ 7 ust. 2 pkt. 1 UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WŁASNEGO WARSZTATU PRACY, ANALIZOWANIA I DOKUMENTOWANIA WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA STOSOWNYCH KOREKT W TYM DZIAŁANIU
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
FORMY REALIZACJI
TERMIN
DOWODY REALIZACJI
OSOBY WSPOMA-
GAJĄCE
SPODZIEWANE EFEKTY
UWAGI
Prowadzenie dokumentacji związanej z własnym awansem zawodowym.
Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego.
Przygotowanie teczki awansu zawodowego.
Cały okres stażu.
Konspekty lekcji, karty obserwacji lekcji, zaświadczenia, potwierdzenia, opisy przedsięwzięć, dyplomy, własne notatki.
Dyrektor Szkoły
Opiekun stażu
Zgromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu rozwoju zawodowego.
Realizacja zadań ogólnoszkolnych i edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej, typu szkoły, programu wychowawczego
Opracowanie rozkładów materiałów i dostosowanie ich do grup.
Opracowanie przejrzystych wymagań z przedmiotu na poszczególne oceny. Zapoznanie uczniów z kryteriami oceniania z języka angielskiego i WZO.
IX/X 2012, 2013, 2014
Rozkłady materiałów do poszczególnych realizowanych podręczników.
Wymagania na oceny.
Przedmiotowy system oceniania.
Dobry i realny plan pracy uwzględniający osiąganie celów podstawy programowej.
Przejrzyste kryteria na poszczególne oceny.
Znajomość przez uczniów wymagań z nauczanego przedmiotu.
Zaangażowanie uczniów w osiąganie określonych wymagań ...