Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
Gry i zabawy bieżne- kształtowanie szybkości i wytrzymałości.
Zadanie główne : Rozwijamy szybkość i wytrzymałość poprzez gry i zabawy bieżne.
Zadania szczegółowe w zakresie:
1. Sprawności kondycyjno – koordynacyjnej:
- zwiększy wytrzymałość ,
- poprawi szybkość na krótkich odcinkach ;
2. Umiejętności:
- potrafi wykonać wskazane ćwiczenia rozgrzewające;
- współpracuje w grupie;
- przestrzega zasad gier i zabaw ruchowych;
3. Wiadomości:
- uczeń zna i stosuje zasady bezpieczeństwa obowiązujące na lekcjach wychowania fizycznego;
- zna i wymienia przynajmniej 2 nazwy gier i zabaw przeprowadzonych podczas zajęć
4. Usamodzielniania:
- angażuje się w doskonalenie własnej sprawności;
- dba o bezpieczeństwo własne i współćwiczących;
Data: 19.09. 2013
Klasa: IV-VI
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Czas trwania zajęć: 45 min
Ilość ćwiczących: 6
Sprzęt i przybory: szarfy, piłka np. siatkowa, 2 pachołki.
Część lekcji
Czynności ucznia
Czynności n-la
Metody realizacji
docelowe
zadania
wstępna
Część główna
A
Nabierze pozytywnej motywacji do działania
Pobudzi i przygotuje organizm do pracy
Przygotuje organizm do większego wysiłku
Wykonuje zbiórkę, kolejno odlicza,
słucha informacji
nauczyciela,
zapozna się z zadaniami
lekcji.
Bawi się w "berek kibelek"
Rozgrzewka w kole. Uczniowie prezentują po 1 ćwiczeniu rozgrzewającym
sprawdza gotowość
ucznia do lekcji, podaje
temat lekcji, wyjaśnia
wpływ przygotowania
organizmu na efektywność ćwiczeń,
zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeń-
stwa w czasie ćwiczeń
przeprowadza i kontroluje przebieg zabawy
sprawdza dokładność wykonywanego ćwiczenia, w razie potrzeby koryguje.
Czynności oranizacyjno - porządkowe
Pogadanka
m.zabawowo- klasyczna.
m.problemowa.
Część główna B
Rozwija szybkość na krótkim dystansie.
Poprawia wytrzymałość
Rozwija szybką reakcję na sygnał
Doskonali szybkość , poprawia wytrzymałość
Ustawiają się w parach na przeciw siebie w odległości ok 4 m. Na sygnał wykonują start z danej pozycji( start wysoki, niski, tyłem , z siadu skrzyżnego) i dobiegają do wyznaczonego miejsca , następnie czworakując wraca na miejsce startu.
Bawi się w grę "Uważaj na piłkę zwodzoną"
Bawi się w" Berek - ogonek"
Zwraca uwagę na bezpieczeństwo, omawia pozycje startowe, daje sygnał do rozpoczęcia wyścigu.
Wyjaśnia zasady gry , kontroluje przebieg
Czynnie uczestniczy w zabawie, zwraca uwagę na bezpieczeństwo
m zabawowo- klasyczna.
m . zabawowa
m. zabawowa
m. naśladowcza
Część końcowa
Uspokoi organizm po wysiłku, wyrówna oddech
Oceni poziom własnych umiejętności
Układa w grupie z szarf jednowyrazowe hasło o tematyce sportowej
Słucha, bierze udział w dyskusji
Wykonuje zbiórkę
Objaśnia polecenie, w razie potrzeby podpowiada.
Oceni i podsumuje prace uczniów.
Sprawdza stan klasy po zajęciach, sprawdza poprawność wykonania zbiórki.
m. problemowa
Dyskusja
Czynności organizacyjno - porządkowe