Dodaj publikację
Autor
Izabela Salamon Iglewska
Data publikacji
2014-05-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
94

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Gry i zabawy bieżne - kształtowanie szybkości i wytrzymałości.
 Pobierz (docx, 14,8 KB)

Podgląd treści

PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

Gry i zabawy bieżne- kształtowanie szybkości i wytrzymałości.

Zadanie główne : Rozwijamy szybkość i wytrzymałość poprzez gry i zabawy bieżne.

Zadania szczegółowe w zakresie:

1. Sprawności kondycyjno – koordynacyjnej:

- zwiększy wytrzymałość ,

- poprawi szybkość na krótkich odcinkach ;

2. Umiejętności:

- potrafi wykonać wskazane ćwiczenia rozgrzewające;

- współpracuje w grupie;

- przestrzega zasad gier i zabaw ruchowych;

3. Wiadomości:

- uczeń zna i stosuje zasady bezpieczeństwa obowiązujące na lekcjach wychowania fizycznego;

- zna i wymienia przynajmniej 2 nazwy gier i zabaw przeprowadzonych podczas zajęć

4. Usamodzielniania:

- angażuje się w doskonalenie własnej sprawności;

- dba o bezpieczeństwo własne i współćwiczących;

Data: 19.09. 2013

Klasa: IV-VI

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Czas trwania zajęć: 45 min

Ilość ćwiczących: 6

Sprzęt i przybory: szarfy, piłka np. siatkowa, 2 pachołki.

Część lekcji

Czynności ucznia

Czynności n-la

Metody realizacji

docelowe

zadania

wstępna

Część główna

A

Nabierze pozytywnej motywacji do działania

Pobudzi i przygotuje organizm do pracy

Przygotuje organizm do większego wysiłku

Wykonuje zbiórkę, kolejno odlicza,

słucha informacji

nauczyciela,

zapozna się z zadaniami

lekcji.

Bawi się w "berek kibelek"

Rozgrzewka w kole. Uczniowie prezentują po 1 ćwiczeniu rozgrzewającym

sprawdza gotowość

ucznia do lekcji, podaje

temat lekcji, wyjaśnia

wpływ przygotowania

organizmu na efektywność ćwiczeń,

zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeń-

stwa w czasie ćwiczeń

przeprowadza i kontroluje przebieg zabawy

sprawdza dokładność wykonywanego ćwiczenia, w razie potrzeby koryguje.

Czynności oranizacyjno - porządkowe

Pogadanka

m.zabawowo- klasyczna.

m.problemowa.

Część główna B

Rozwija szybkość na krótkim dystansie.

Poprawia wytrzymałość

Rozwija szybką reakcję na sygnał

Doskonali szybkość , poprawia wytrzymałość

Ustawiają się w parach na przeciw siebie w odległości ok 4 m. Na sygnał wykonują start z danej pozycji( start wysoki, niski, tyłem , z siadu skrzyżnego) i dobiegają do wyznaczonego miejsca , następnie czworakując wraca na miejsce startu.

Bawi się w grę "Uważaj na piłkę zwodzoną"

Bawi się w" Berek - ogonek"

Zwraca uwagę na bezpieczeństwo, omawia pozycje startowe, daje sygnał do rozpoczęcia wyścigu.

Wyjaśnia zasady gry , kontroluje przebieg

Czynnie uczestniczy w zabawie, zwraca uwagę na bezpieczeństwo

m zabawowo- klasyczna.

m . zabawowa

m. zabawowa

m. naśladowcza

Część końcowa

Uspokoi organizm po wysiłku, wyrówna oddech

Oceni poziom własnych umiejętności

Układa w grupie z szarf jednowyrazowe hasło o tematyce sportowej

Słucha, bierze udział w dyskusji

Wykonuje zbiórkę

Objaśnia polecenie, w razie potrzeby podpowiada.

Oceni i podsumuje prace uczniów.

Sprawdza stan klasy po zajęciach, sprawdza poprawność wykonania zbiórki.

m. problemowa

Dyskusja

Czynności organizacyjno - porządkowe