Dodaj publikację
Autor
Bartosz Mastalerz
Data publikacji
2014-05-05
Średnia ocena
5,00
Pobrań
66

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan metodyczny lekcji wychowania fizycznego w ujęciu czynnościowym.
 Pobierz (doc, 55,5 KB)

Komentarze

Tabalusia, 2015-04-16, ocena:

Niezłe. Dzieci lubią takie zabawy.

Podgląd treści

PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

Zadanie główne: Organizujemy gry i zabawy z elementami rzutu i biegu.

Zadanie dodatkowe: Zwiększenie siły mm RR i NN.

Zadania szczegółowe w zakresie:

Sprawności kondycyjno – koordynacyjnej:
Uczeń: rozwinie koordynację ruchowo – umysłową, zwiększy siłę RR i NN.

Umiejętności:
Uczeń: wykorzysta swoje umiejętności ruchowe w zabawach i grach, samodzielnie dobierze ćw. do rozgrzewki.

Wiadomości:
Uczeń: zna zasady bezpieczeństwa podczas ćwiczeń z przyborami, zna ćw. rozgrzewające odpowiednie partie mm, dostrzega potrzebę ich stosowania.

Usamodzielnienia:
Uczeń: przestrzega zasad i reguł podczas gier i zabaw sportowych, wdraża się do bezpiecznego uczestnictwa w zajęciach sportowych, samodzielnie lub w zespole dokonuje wyboru sposobu realizacji zadania.

Metody:

problemowa, pogadanka, zabawowa,

Data:
Klasa: IV
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Czas trwania zajęć: 45 min.
Ilość ćwiczących: 16
Przybory: woreczki, kule z gazet, szarfy.

| | | | |
|Część lekcji |Czynności uczniów |Czynności nauczyciela |Metody |
| |docelowe |zadania | | |
| |Nabierze pozytywnej motywacji, |Zapozna się z zadaniami lekcji, |organizuje zbiórkę, |pogadanka |
| |przygotuje się do wzmożonego |samodzielnie przeprowadzi rozgrzewkę |informuje o temacie lekcji, | |
| |wysiłku fizycznego | |czuwa nad bezpieczeństwem |problemowa |
|Część wstępna | | |uczniów, kontroluje | |
| | | |prawidłowość wykonania ćw. | |
| |Kształtuje zwinność, szybkość |Zabawa bieżna „Więzienie”: pośród uczniów |rozdziela role w zabawie, | |
| |reakcji, zrozumie pojęcie |zostaje wybranych losowo 3 goniących, |demonstruje i omawia | |
| |odpowiedzialność za kolegów i |których zadaniem jest schwytanie kolegów i|ćwiczenia, czuwa nad | |
| |umiejętność wprowadzenia tego w |doprowadzenie ich do „więzienia”. Zadaniem|bezpieczeństwem, | |
| |życie, |pozostałych jest, narażając siebie na | | |
| | |złapanie przez pilnującego „więźniów” | | |
| | |kolegę uwięzionych kolegów przez | | |
| | |dotknięcie. Złapanie powinni trzymać się | | |
| | |za rękę, by uwolnienie działało na | | |
| | |zasadzie prądu i wtedy wszyscy mogą bawić | | |
| | |się dalej. | | |
| | |Zabawa bieżna „Szpital”: | | |
| | |dwoje uczniów goni, złapani siadają w | | |
| | |siadzie skrzyżnym z podniesionymi do góry | | |
| | |rękoma. Wolni uczniowie łapią je za ręce i| | |
| | |ciągną do „szpitala”. Po dotarciu na | | |
| |przestrzega zasad bezpieczeństwa |wyznaczone miejsce wracają do zabawy. |rozdziela role w zabawie, | |
| |podczas ćwiczeń, kontroluje |Zabawa bieżno – rzutna: „Myśliwi i |omawia reguły zabawy, | |
| |ułożenie własnego ciała w ruchu, |zające”: |motywuje do wysiłku i | |
| | |Dwoje uczniów jest myśliwymi, goni i |przestrzegania zasad, |zabawowa |
| | |poluje na zające, rzucając w nie | | |
|Część główna | |woreczkami lub lulkami z gazet. Zające | | |
| | |mogą tylko uciekać, nie wolno łapać | | |
| |zachowuje bezpieczeństwo podczas |ani rzucać przyborami. Trafiony zając musi|czuwa nad bezpieczeństwem | |
| |wykonywania zabawy, dba o |zrobić 5 przysiadów z wyskokiem do góry, |uczniów, przypomina o | |
| |bezpieczeństwo współćwiczących, |by znów włączyć się do gry. Po krótkim |przestrzeganiu zasad i | |
| |szanuje przybory szkolne, |czasie następuje zamiana ról. |przypomina i szanowaniu | |
| | |Zabawa „Murarz”: murarz stoi tyłem ...