Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Piwowar
Data publikacji
2014-05-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
4

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program koła języka angielskiego mający na celu wspieranie dzieci niepełnosprawnych szczególnie uzdolnionych.
 Pobierz (doc, 134,5 KB)

Podgląd treści


PROGRAM ZAJĘĆ KOŁA JĘZYKA ANGIELSKIEGO WSPOMAGAJĄCY NAUCZANIE DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH i NIEPEŁNOSPRAWNYCH SZCZEGÓLNIE UZDOLNIONYCH

Typ szkoły: II etap edukacyjny klasy IV-VI, (szkoły integracyjne- dzieci niepełnosprawne szczególnie uzdolnione oraz zdrowe pragnące rozwijać swoje zainteresowania z języka angielskiego ).

Wymiar godzin: 1 lub 2 w tygodniu w 3-letnim cyklu nauczania. Program jest przeznaczony do realizacji podczas zajęć pozalekcyjnych.

I. WSTĘP

Program jest propozycją dla szkół podstawowych, w których działają oddziały integracyjne i w których nauka języka angielskiego wprowadzana jest w klasach młodszych i kontynuowana w klasach IV-VI. Jest on przeznaczony dla uczniów niepełnosprawnych wykazujących zdolności w zakresie języka angielskiego( np. dzieci autystycznych, z zespołem Aspergera) oraz uczniów pełnosprawnych chcących poszerzyć wiedzę językową.
Program zajęć pozalekcyjnych umożliwi uczniom usystematyzowanie wiedzy i umiejętności z języka angielskiego, poznanie innej kultury i problemów nurtujących świat, nauczy tolerancji i wzbogaci ogólną wiedzę o świecie. Program ten w swoim założeniu uwzględnia potrzeby i zainteresowania uczniów niepełnosprawnych koncentrując się głównie na kształtowaniu umiejętności komunikatywnych. Duży nacisk należy położyć na tworzenie pozytywnego stosunku do nauki języka obcego poprzez częste zachwalanie uczniów zauważając ich postępy oraz wzbudzanie w nich entuzjazmu do nauki języka angielskiego. Uczniowie utalentowani zarówno pełnosprawni jak i niepełnosprawni mają możliwość szybszego opanowania całorocznego lub półrocznego materiału danej klasy w krótszym czasie. Uczęszczanie uczniów zdolnych na tego typu zajęcia daje im możliwość rozwijania swoich zainteresowań, oraz rozwijania swoich umiejętności wypowiadania się , pisania czytania i rozumienia ze słuchu . Głównym celem koła języka angielskiego jest rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów, poszerzanie ich wiedzy językowej, przygotowanie do udziału w konkursach językowych, a także do dalszego kształcenia w gimnazjum.

II. CELE

CEL OGÓLNY:

Celem realizacji programu jest zdobycie przez uczniów kompetencji komunikacyjnych, poszerzenie zasobu słownictwa, rozwijanie umiejętności w zakresie czytania, słuchania z elementami pisania, a także poznanie kultury i realiów życia codziennego krajów anglojęzycznych.

SZCZEGÓŁOWE CELE EDUKACYJNE:

1. Opanowanie umiejętności porozumiewania się w języku angielskim w stopniu umożliwiającym samodzielne formułowanie wypowiedzi oraz zaznajomienie
z możliwościami zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
2. Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań językiem angielskim i kulturą innych krajów.
3. Pogłębianie i rozszerzanie umiejętności komunikacyjno- leksyklanych zdobytych na lekcjach języka angielskiego.
4. Rozwijanie i kształcenie umiejętności analogicznego myślenia, porównywania i wyciągania wniosków.
5. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach.
6. Wyrabianie dokładności, wytrwałości, odpowiedzialności i właściwego stosunku do pracy oraz podwyższanie samooceny poprzez możliwość zaprezentowania swoich osiągnięć i umiejętności podczas konkursów językowych.

III. PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW , METODY I TECHNIKI NAUCZANIA

Przed przystąpieniem do pracy z uczniem niepełnosprawnym lub zdrowym zadaniem każdego nauczyciela jest rozpoznanie ...