Dodaj publikację
Autor
Edyta Antkiewicz
Data publikacji
2014-05-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Witam! Przedstawiam moją propozycję planu rozwoju zawodowego nauczyciela języka angielskiego ubiegającego się o awans zawodowy na nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 31,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O AWANS NA STOPIEŃ

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Nauczycielka języka angielskiego

1. Data złożenia wniosku o rozpoczęcie stażu: 30.08.2013 r.

2. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013 r.

3. Termin zakończenia stażu: 31.05.2016 r.

§8 ust. 2. pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin

1.

Doskonalenie kompetencji zawodowych.

- aktywny udział w warsztatach, kursach, szkoleniach adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły organizowanych przez ośrodki szkolenia nauczycieli i inne instytucje,

- aktywny udział w szkoleniowych radach pedagogicznych.

w okresie stażu

2.

Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej.

- tworzenie i wdrażanie planów pracy dydaktycznej,

- indywidualizacja pracy z uczniem,

- doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów w celu podniesienia jakości nauczania,

- wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej o nowe metody aktywizujące w tym metodę projektu,

- kontakt z psychologiem szkolnym lub innymi specjalistami (w miarę potrzeb),

- współpraca z rodzicami uczniów.

w okresie stażu

3.

Reorganizacja warsztatu pracy.

- opracowanie teczki pomocy dydaktycznych,

- zaopatrywanie pracowni językowej w plansze gramatyczne, mapy krajów anglojęzycznych, gazetki tematyczne i inne pomoce,

- wprowadzanie materiałów autentycznych.

na bieżąco

4.

Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie metodyki przedmiotu oraz zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów.

- systematyczna lektura literatury pedagogicznej i publikacji internetowych,

- gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu: artykuły, nowości na rynku wydawniczym,

- prenumerata czasopisma „The Teacher”,

- współpraca z doradcami metodycznymi,

- współpraca z wydawnictwami pedagogicznymi.

na bieżąco

5.

Podejmowanie działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły.

- organizacja konkursów szkolnych i międzyszkolnych,

- praca w zespole ds. ewaluacji wewnętrznej, w zespole ds. nowelizacji statutu, w komisjach przeprowadzających egzaminy zewnętrzne.

w okresie stażu

6.

Systematyczna analiza podejmowanych działań

- tworzenie i stosowanie narzędzi do pomiaru efektów pracy dydaktyczno – wychowawczej (testy diagnostyczne, ankiety),

- analiza wyników egzaminów zewnętrznych,

- modyfikacja PSO,

- określanie słabych i mocnych stron efektów kształcenia,

- autorefleksja.

na bieżąco

§ 8 ust. 2 pkt. 2

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin

1.

Korzystanie z programów komputerowych i Internetu w organizacji warsztatu pracy.

- tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem komputera, urządzeń wielofunkcyjnych i Internetu,

- wykorzystanie technik informacyjnych do gromadzenia danych oraz prowadzenia dokumentacji własnej i szkolnej w formie elektronicznej,

- publikacja własnych materiałów na stronach internetowych,

- korzystanie z zasobów edukacyjnych portali internetowych.

w okresie stażu

2.

Wykorzystanie technologii informacyjnej na lekcjach.

- prowadzenie lekcji z użyciem programu Euro plus, Internetu, tablicy interaktywnej,

- wykorzystywanie edukacyjnych prezentacji multimedialnych dla uatrakcyjnienia lekcji ...