Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O AWANS NA STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Nauczycielka języka angielskiego
1. Data złożenia wniosku o rozpoczęcie stażu: 30.08.2013 r.
2. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013 r.
3. Termin zakończenia stażu: 31.05.2016 r.
§8 ust. 2. pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
1.
Doskonalenie kompetencji zawodowych.
- aktywny udział w warsztatach, kursach, szkoleniach adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły organizowanych przez ośrodki szkolenia nauczycieli i inne instytucje,
- aktywny udział w szkoleniowych radach pedagogicznych.
w okresie stażu
2.
Doskonalenie własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej.
- tworzenie i wdrażanie planów pracy dydaktycznej,
- indywidualizacja pracy z uczniem,
- doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów w celu podniesienia jakości nauczania,
- wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej o nowe metody aktywizujące w tym metodę projektu,
- kontakt z psychologiem szkolnym lub innymi specjalistami (w miarę potrzeb),
- współpraca z rodzicami uczniów.
w okresie stażu
3.
Reorganizacja warsztatu pracy.
- opracowanie teczki pomocy dydaktycznych,
- zaopatrywanie pracowni językowej w plansze gramatyczne, mapy krajów anglojęzycznych, gazetki tematyczne i inne pomoce,
- wprowadzanie materiałów autentycznych.
na bieżąco
4.
Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie metodyki przedmiotu oraz zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów.
- systematyczna lektura literatury pedagogicznej i publikacji internetowych,
- gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu: artykuły, nowości na rynku wydawniczym,
- prenumerata czasopisma „The Teacher”,
- współpraca z doradcami metodycznymi,
- współpraca z wydawnictwami pedagogicznymi.
na bieżąco
5.
Podejmowanie działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły.
- organizacja konkursów szkolnych i międzyszkolnych,
- praca w zespole ds. ewaluacji wewnętrznej, w zespole ds. nowelizacji statutu, w komisjach przeprowadzających egzaminy zewnętrzne.
w okresie stażu
6.
Systematyczna analiza podejmowanych działań
- tworzenie i stosowanie narzędzi do pomiaru efektów pracy dydaktyczno – wychowawczej (testy diagnostyczne, ankiety),
- analiza wyników egzaminów zewnętrznych,
- modyfikacja PSO,
- określanie słabych i mocnych stron efektów kształcenia,
- autorefleksja.
na bieżąco
§ 8 ust. 2 pkt. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
1.
Korzystanie z programów komputerowych i Internetu w organizacji warsztatu pracy.
- tworzenie materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem komputera, urządzeń wielofunkcyjnych i Internetu,
- wykorzystanie technik informacyjnych do gromadzenia danych oraz prowadzenia dokumentacji własnej i szkolnej w formie elektronicznej,
- publikacja własnych materiałów na stronach internetowych,
- korzystanie z zasobów edukacyjnych portali internetowych.
w okresie stażu
2.
Wykorzystanie technologii informacyjnej na lekcjach.
- prowadzenie lekcji z użyciem programu Euro plus, Internetu, tablicy interaktywnej,
- wykorzystywanie edukacyjnych prezentacji multimedialnych dla uatrakcyjnienia lekcji ...