Dodaj publikację
Autor
Edyta Antkiewicz
Data publikacji
2014-05-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
446

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Witam! Przedstawiam wypełniony arkusz obserwacji lekcji języka angielskiego.
 Pobierz (docx, 21,6 KB)

Podgląd treści

ARKUSZ OBSERWACJI LEKCJI

1.

Imię i nazwisko nauczyciela

2.

Stopień awansu zawodowego

Nauczyciel mianowany

3.

Data obserwacji

21.11.2013

przedmiot

Język angielski

4.

Klasa

Gr. I (klasy: IIIa/IIIb)

5.

Temat lekcji

U lekarza – ćwiczenia leksykalne.

(At the doctor’s – lexical exercises)

6.

Środki dydaktyczne

Repetytorium Gimnazjalne, podręcznik do języka angielskiego, poziom podstawowy i rozszerzony.

tablica interaktywna z oprogramowaniem Active Teach,

plakaty: At the doctor’s, Illnesses,

karta pracy (homework),

słownik ang-pol, pol-ang,

karta samooceny ucznia.

7.

Formy i metody prowadzenia lekcji

Metody pracy:

podająca (objaśnienia, żarty, dyskusja),

praktyczna (ćwiczenia przedmiotowo – produkcyjne ),

programowana (zastosowanie podręcznika i tablicy interaktywnej),

aktywizująca (odgrywanie ról).

Formy pracy:

praca indywidualna ucznia,

praca zbiorowa:

- praca z całą klasą,

- praca w parach.

8.

Cele lekcji

Cele ogólne:

poszerzenie zakresu środków językowych w zakresie tematu Zdrowie,

kształtowanie umiejętności rozumienia prostych, krótkich wypowiedzi ustnych artykułowanych wyraźnie, w standardowej odmianie języka, w zakresie tematu Zdrowie,

kształtowanie umiejętności samodzielnego formułowania krótkich, prostych i zrozumiałych wypowiedzi ustnych w zakresie tematu Zdrowie.

Cele szczegółowe:

uczeń zna nazwy podstawowych chorób,

uczeń posługuje się słownictwem związanym z wizytą u lekarza i w szpitalu,

uczeń udziela rad, tworząc minidialogi,

uczeń rozumie krótki prosty dialog u lekarza,

uczeń dokonuje samooceny,

uczeń potrafi korzystać z technologii informacyjnej.

9.

Charakterystyka zespołu klasowego

Grupa I składa się z uczniów klasy IIIa i IIIb, którzy zadeklarowali język angielski na egzaminie zewnętrznym. Jedna osoba wyróżnia się szczególnymi zdolnościami językowymi. Kilkoro uczniów prezentuje średnią znajomość angielskiego, natomiast większość grupy ma problemy z przyswajaniem tego języka, co wynika głównie z braku systematycznej pracy. Poza tym zespół nie sprawia większych problemów wychowawczych.

10.

Wdrażanie podstawy programowej

Treść podstawy: Posługiwanie się podstawowym zasobem środków leksykalnych umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu Zdrowie; Uczeń przetwarza tekst: przekazuje informacje zawarte w materiałach wizualnych, opisuje miejsce, ludzi i zjawiska; Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje i wyjaśnienia, prosi o radę i udziela rad.

11.

Wdrażanie wniosków z analizy wyników sprawdzianu i egzaminu.

wykorzystywanie (jako materiału do ćwiczeń) krótkich, realistycznych, użytkowych tekstów,

uwzględnianie w ćwiczeniach różnorodnej tematyki,

zwracanie uwagi uczniów na uważne czytanie poleceń i udzielanie odpowiedzi zgodnie z zadanym pytaniem lub innymi wymogami podanymi w poleceniu,

stosowanie ćwiczeń mających na celu wzbogacanie zasobu słownictwa,

wymaganie od uczniów uzasadniania wyboru poprawnej odpowiedzi do zadania,

wprowadzanie elementów reagowania językowego na każdej lekcji.