Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ARKUSZ OBSERWACJI LEKCJI
1.
Imię i nazwisko nauczyciela
2.
Stopień awansu zawodowego
Nauczyciel mianowany
3.
Data obserwacji
21.11.2013
przedmiot
Język angielski
4.
Klasa
Gr. I (klasy: IIIa/IIIb)
5.
Temat lekcji
U lekarza – ćwiczenia leksykalne.
(At the doctor’s – lexical exercises)
6.
Środki dydaktyczne
Repetytorium Gimnazjalne, podręcznik do języka angielskiego, poziom podstawowy i rozszerzony.
tablica interaktywna z oprogramowaniem Active Teach,
plakaty: At the doctor’s, Illnesses,
karta pracy (homework),
słownik ang-pol, pol-ang,
karta samooceny ucznia.
7.
Formy i metody prowadzenia lekcji
Metody pracy:
podająca (objaśnienia, żarty, dyskusja),
praktyczna (ćwiczenia przedmiotowo – produkcyjne ),
programowana (zastosowanie podręcznika i tablicy interaktywnej),
aktywizująca (odgrywanie ról).
Formy pracy:
praca indywidualna ucznia,
praca zbiorowa:
- praca z całą klasą,
- praca w parach.
8.
Cele lekcji
Cele ogólne:
poszerzenie zakresu środków językowych w zakresie tematu Zdrowie,
kształtowanie umiejętności rozumienia prostych, krótkich wypowiedzi ustnych artykułowanych wyraźnie, w standardowej odmianie języka, w zakresie tematu Zdrowie,
kształtowanie umiejętności samodzielnego formułowania krótkich, prostych i zrozumiałych wypowiedzi ustnych w zakresie tematu Zdrowie.
Cele szczegółowe:
uczeń zna nazwy podstawowych chorób,
uczeń posługuje się słownictwem związanym z wizytą u lekarza i w szpitalu,
uczeń udziela rad, tworząc minidialogi,
uczeń rozumie krótki prosty dialog u lekarza,
uczeń dokonuje samooceny,
uczeń potrafi korzystać z technologii informacyjnej.
9.
Charakterystyka zespołu klasowego
Grupa I składa się z uczniów klasy IIIa i IIIb, którzy zadeklarowali język angielski na egzaminie zewnętrznym. Jedna osoba wyróżnia się szczególnymi zdolnościami językowymi. Kilkoro uczniów prezentuje średnią znajomość angielskiego, natomiast większość grupy ma problemy z przyswajaniem tego języka, co wynika głównie z braku systematycznej pracy. Poza tym zespół nie sprawia większych problemów wychowawczych.
10.
Wdrażanie podstawy programowej
Treść podstawy: Posługiwanie się podstawowym zasobem środków leksykalnych umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu Zdrowie; Uczeń przetwarza tekst: przekazuje informacje zawarte w materiałach wizualnych, opisuje miejsce, ludzi i zjawiska; Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje i wyjaśnienia, prosi o radę i udziela rad.
11.
Wdrażanie wniosków z analizy wyników sprawdzianu i egzaminu.
wykorzystywanie (jako materiału do ćwiczeń) krótkich, realistycznych, użytkowych tekstów,
uwzględnianie w ćwiczeniach różnorodnej tematyki,
zwracanie uwagi uczniów na uważne czytanie poleceń i udzielanie odpowiedzi zgodnie z zadanym pytaniem lub innymi wymogami podanymi w poleceniu,
stosowanie ćwiczeń mających na celu wzbogacanie zasobu słownictwa,
wymaganie od uczniów uzasadniania wyboru poprawnej odpowiedzi do zadania,
wprowadzanie elementów reagowania językowego na każdej lekcji.