Dodaj publikację
Autor
Aleksandra Szczepaniak-Smulczyk
Data publikacji
2014-05-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej dla grupy III MOTYLKI na okres 22-25.04.2014 r. Temat kompleksowy: Kto ty jesteś?
 Pobierz (doc, 45,5 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ DLA GRUPY III „MOTYLKI”

NA OKRES 22-25.04.2014r.

TEAMT KOMPLEKSOWY: KTO TY JESTEŚ?

Opracowała: Aleksandra Szczepaniak-Smulczyk

|DATA |FORMY AKTYWNOŚCI DZIECI |CELE DNIA |P.P. |UWAGI |
| |Zabawa dydaktyczna „Moje ręce”. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zestaw ćwiczeń |Dziecko: |14, 1, 3, 15, 7, 9, 5, 6, 2 | |
|22.04.WTOREK |porannych tok nr 28. |- obrysowuje swoją dłoń na kartce | | |
| |Słuchanie wiersza W. Bełzy „Kto ty jesteś?”. Rozmowa nt wiersza kierowana pytaniami n-la. |- układa z liter swoje imię | | |
| |Prezentacja mapy konturowej Polski, godła i flagi. Globalne odczytywanie wyrazów: POLSKA, GODŁO,|- zgodnie bawi się z kolegami | | |
| |FLAGA. Wyszukiwanie na mapie Łęczycy. Zabawa ruchowa „Zwiedzamy Polskę”. Wspólna recytacja |- wypowiada się nt wiersza, posługując się nazwami: Polska, | | |
| |wiersza. |Polacy | | |
| |Praca plastyczna „Polska - moja ojczyzna”. Wykonanie plakatów dowolną techniką (rysowanie, |- interesuje się mapą, wskazuje na niej swoje miasto | | |
| |malowanie, wycinanie z kolorowych gazet, lepienie). |- czyta globalnie wyrazy związane z tematem zajęć | | |
| |Zabawy na placu przedszkolnym z użyciem piłek, kółek do sersa, skakanek oraz sprzętu terenowego.|- recytuje wiersz wspólnie z kolegami | | |
| |Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw. |- wykonuje pracę plastyczną dowolnie wybraną techniką | | |
| | |- podejmuje zabawy ruchowe wykorzystując dostępne przybory i| | |
| |Słuchanie legendy opracowanej przez E. Wygodnik „podanie o Lechu”. |przyrządy, bawi się zgodnie z zasadami bezpieczeństwa | | |
| |Zabawa dydaktyczna „Znam swój adres”, rozpoznawanie swojego adresu na pocztówkach, odczytywanego|- wypowiada się nt legendy poprawnie budując zdania | | |
| |przez nauczyciela – listonosza. |- rozpoznaje swój adres zamieszkania | | |
| |Praca z dziećmi mającymi trudności manualne. |- szanuje potrzeby i zainteresowania innych dzieci podczas | | |
| |Zabawy wg wyboru dzieci zgodnie z ich zainteresowaniami. Zabawa ruchowa „Orzeł i orlęta”. Zabawy|zabawy | | |
| |w kącikach zainteresowań wg wyboru dzieci. |-zna i stosuje kolejność przy wkładaniu ubrania | | |
| |Doskonalenie wykonywania czynności samoobsługowych. | | | |
|23.04 ŚRODA |Zabawa dydaktyczna „Kompozycje z rąk”. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zestaw ćwiczeń |- odrysowuje i wycina kształt swoich dłoni |9, 15, 3, 14, 5, 12, 1 | |
| |porannych tok nr 28. |- interesuje się swoją ojczyzną | | |
| |Słuchanie legendy „Warszawska syrenka”. Rozmowa nt legendy, wyjaśnienie niezrozumiałych pojęć. |- poszerza swoje słownictwo | | |
| |Wyszukiwanie na mapie Wisły i Warszawy, oglądanie na ilustracjach charakterystycznych miejsc i |- słucha legendy o powstaniu herbu Warszawy i opowiada jej | | |
| |symboli stolicy. Globalne czytanie słów: STOLICA, SYRENKA. Zabawa ruchowa „Warszawskie |treść | | |
| |tramwaje”. Zabaw dydaktyczna „Rozwijanie zdań i przeliczanie wyrazów”. Karta pracy – układanie |- czyta globalnie wyrazy związane z tematem zajęć | | |
| |mapy wg wzoru. |- układa zdania o tematyce związanej z Warszawą | | |
| |Zestaw ćwiczeń gimnastycznych tok nr 27. |- wkleja brakujące elementy na obrazku | | |
| |Spacer do ogrodu przedszkolnego – obserwowanie wiosennych kwiatów ...