Dodaj publikację
Autor
Aleksandra Szczepaniak-Smulczyk
Data publikacji
2014-05-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na wsi.
 Pobierz (doc, 55,0 KB)

Podgląd treści


PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

DLA GRUPY III „MOTYLE”

NA OKRES: 24.03.2014 – 28.03.2014r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: NA WSI

Opracowała: mgr Aleksandra Szczepaniak - Smulczyk

|DATA |FORMY AKTYWNOŚCI DZIECI |CELE |P.P. |UWAGI |
|24.03.2014 |Oglądanie książek i czasopism przedstawiających wieś. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Ocena dyżurów w |- wypowiada się na temat oglądanych |3, 1, 5, 14, 12, 4,| |
|Poniedziałek |minionym tygodniu, wybór nowych dyżurnych. |ilustracji w książkach i czasopismach |1 | |
| |Zestaw ćwiczeń porannych tok nr 24. |- poprawnie wykonuje czynności zawierające | | |
| | |się w obowiązkach dyżurnego | | |
| | |- współpracuje podczas ćwiczeń w parze | | |
| |Słuchanie wiersza H. Łochockiej „Na podwórku koło bramy”. Rozmowa na podstawie wiersza i ilustracji |- koncentruje uwagę na treści wiersza; | | |
| |przedstawiającej wiejskie podwórko, nazywanie zwierząt, maszyn, czynności. |- nazywa zwierzęta hodowlane | | |
| |„Na wiejskim podwórku” – rozwiązywanie zagadek słuchowych. Zabawa ruchowa „Pracowity dzień rolnika”. |- rozpoznaje odgłosy zwierząt | | |
| |Rysowanie po śladzie zwierząt, kolorowanie zwierząt żyjących na wsi. |- klasyfikuje zwierzęta na podstawie podanej| | |
| | |cechy | | |
| |Spacer w pobliżu ogródków działkowych – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną. |- obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie | | |
| | |wiosną | | |
| |Zabawa dydaktyczna „Wiemy wszystko o zwierzętach” – klasyfikacja zwierząt zgodnie z podaną cechą. Zabawa ruchowa|- jest samodzielne w łazience | | |
| |„Walka kogutów”. Praca z dziećmi mającymi trudności w zakresie sprawności manualnej. |- bierze udział w ćwiczeniach | | |
| | |artykulacyjnych | | |
| |Doskonalenie wykonywania czynności samoobsługowych. |- stosuje zwroty grzecznościowe podczas | | |
| | |zabawy. | | |
| |„Gimnastyka buzi i języka” – doskonalenie sprawności narządów mowy. Zabawy dowolne dzieci w wybranych kącikach | | | |
| |edukacyjnych – rozwijanie umiejętności właściwego odnoszenia się do rówieśników, stosowania zwrotów | | | |
| |grzecznościowych w zabawie. | | | |
|25.03.2014 |Zabawa w kole „Rolnik sam w dolinie”. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, sprzątanie zabawek po skończonej |- aktywnie uczestniczy w zabawie zespołowej |8, 1, 14, 4, 6, 10,| |
|Wtorek |zabawie. Zestaw ćwiczeń porannych tok nr 24. |- porządkuje kąciki zabaw |3, 13, 8, 1 | |
| | |- odczytuje wyrazy wprowadzone do czytania | | |
| |„Domy zwierząt” – rozmowa z wykorzystaniem ilustracji dotycząca budynków gospodarczych, w których mieszkają |globalnego w powiązaniu z obrazkiem | | |
| |poszczególne zwierzęta. Dopasowywanie obrazków zwierząt do budynków gospodarczych w których mieszkają. Globalne |- łączy przedmioty pasujące do siebie | | |
| |odczytywanie wyrazów: krowa, kura, konie, świnia, chlewik, obora, stajnia, kurnik. Zabawa ruchowa „Krówki na |zwierzę i jego dom | | |
| |wypasie”. |- utrzymuje lub próbuje utrzymać krążek na | | |
| |„Zwierzęta i ich domy” – karta pracy. |uniesionej nodze | | |
| | |- przechodzi przez jezdnię po pasach i | | |
| |Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 23 z wykorzystaniem krążków i kółek do sersa. |chodzi prawą stroną chodnika | | |
| | |- buduje z klocków określone budowle | | |
| |Spacer ulicami miasta – przestrzeganie podstawowych zasad poruszania się po drodze. |- naśladuje odgłosy | | |
| | |- wyznacza wynik dodawania i odejmowania na | | |
| |„Wiejskie ...