Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Kurys
Data publikacji
2014-05-15
Średnia ocena
5,00
Pobrań
214

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Tekst ten opisuje propozycję sposobu oceniania zachowania uczniów klasy III. Stosowałam go w tym w roku szkolnym, czyli 2013/2014. Okazał się on prosty i skuteczny, spodobał się koleżankom w mojej szkole i dlatego chciałabym się podzielić z innymi nauczycielami poszukującymi skutecznych metod pracy.
 Pobierz (docx, 16,7 KB)

Komentarze

kierj, 2016-08-31, ocena:

Super pomysł! Na pewno wypróbuję :)

Podgląd treści

„ASY Z TRZECIEJ KLASY” - Kryteria oceniania zachowania uczniów w systemie kolorowych punktów w klasie IIIa PSP 24 w Radomiu w r. szk. 2013/2014

W ocenianiu zachowania będzie obowiązywać system kolorowych punktów. Na początku roku szkolnego każde dziecko zakłada zeszyt pochwał i uwag w miejsce dotychczasowego dzienniczka. Na pierwszej stronie zeszytu będzie znajdować się regulamin klasowy, który w każdej chwili uczeń będzie mógł sobie przypomnieć. Od drugiej strony będzie miejsce na zapisy pochwał, uwag i kolorowych punktów. Jedna strona -w założeniu- na jeden miesiąc. U góry strony znajdować się będzie oznaczenie miesiąca. W trakcie trwania codziennych zajęć lekcyjnych, nauczyciel może przyznać dziecku:

a) zielony punkt: za wzorowe zachowanie, aktywność, rzetelną pracę na lekcji, za dbanie o porządek na stoliku i w klasie, za pomoc kolegom, za inne pozytywne i godne naśladowania zachowanie;

b) pomarańczowy punkt: za nieprzestrzeganie regulaminu klasowego, a w szczególności za niewłaściwe zachowanie na lekcji lub przerwie (po dwukrotnej ustnej uwadze nauczyciela), za ignorowanie poleceń nauczyciela, za brak pracy domowej, za niewłaściwe zachowanie wobec innych uczniów i nauczycieli, brak tarczy.

c) czerwony punkt: za używanie obraźliwych i niecenzuralnych słów, za używanie siły i przemocy w stosunku do innych dzieci, stworzenie sytuacji niebezpiecznej dla siebie lub innych. Uczniowie, którzy otrzymali uwagi będą dostawać pisemne prace domowe nawiązujące do przewinienia.

Dodatkowe zielone punkty można uzyskać za wzorowe pełnienie obowiązków dyżurnego, pracę społeczną oraz zbiórkę makulatury, baterii, puszek aluminiowych, butelek pet oraz plastikowych nakrętek. Kryteria dla zdobycia dodatkowego zielonego punktu : 5 kg makulatury, 5 butelek pet, 10 baterii, 10 puszek, 50 nakrętek. Zbiórka surowców prowadzona jest tylko w piątki.

Przy zachowaniu takiego systemu punktowania, na zakończenie miesiąca nauki, uczeń otrzymuje od nauczyciela wpis do zeszytu pod miesięczną tabelą ze słownym zapisem miesięcznej oceny z zachowania, według poniższych kryteriów, z którą zapoznaje Rodziców /Rodzic podpisuje ocenę we wskazanym przez nauczyciela miejscu/.

WZOROWE – za same punkty zielone

BARDZO DOBRE – za punkty zielone i pomarańczowe

DOBRE – za przewagę pomarańczowych nad zielonymi lub pojawieniu się czerwonego

POPRAWNE – za punkty pomarańczowe i czerwone

NIEODPOWIEDNIE – większość punktów czerwonych

Uczniowie, którzy na koniec miesiąca otrzymają zachowanie „wzorowe”, zdobędą tytuł WZOROWEGO UCZNIA MIESIĄCA, dyplom i drobny prezent (np. naklejkę, ołówek, słodycz), a na tablicy będzie wywieszana informacja o wyróżnionych w danym miesiącu uczniach.

Opracowała: Małgorzata Kurys wychowawca klasy IIIa

Informacja na tablicę, dla uczniów:

ASY Z TRZECIEJ „A” KLASY

MOJE ZACHOWANIE

W ocenianiu zachowania będzie obowiązywać Cię system kolorowych punktów. W trakcie trwania codziennych zajęć lekcyjnych, nauczyciel może przyznać ...