Dodaj publikację
Autor
Danuta Kwiecień
Data publikacji
2014-05-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
85

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program Autorski
 Pobierz (pdf, 182,9 KB)

Podgląd treści




„Mów dziecku ,że jest dobre ,
że może ,że potrafi…”

(Janusz Korczak)


PROGRAM


„Wyrównywanie szans
edukacyjnych uczniów

dojeżdżających klas I i II

Szkoły Podstawowej”





SPIS TREŚCI

I. Charakterystyka programu

 Miejsce prowadzenia programu

Prowadzący

Czas realizacji

Uczestnicy

II .Metody pracy

III. Cele ogólne

IV. Cele szczegółowe

V. Zakładane rezultaty programu

VI. Ewaluacja

VII. Bibliografia


I .CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Wczesny wiek szkolny to wiek ,w którym kształtuje się największa cześć

możliwości intelektualnych, emocjonalnych i społecznych dziecka.

Czytanie, pisanie, zdobywanie umiejętności matematycznych – to przykłady

działań ,które najłatwiej rozwijać w najmłodszych klasach szkoły podstawowej.

Jeśli we wczesnym etapie kształcenia dziecko ma zaburzony rozwój

umiejętności intelektualnych ,zaprzepaszcza tę możliwość na zawsze .Później

wiele umiejętności trudniej jest wytworzyć i rozwijać. Z tych samych powodów,

dla których wczesna edukacja jest kluczowym czynnikiem wpływającym na

jakość kapitału ucznia w wyższych klasach, jest ona najskuteczniejszym

sposobem na wyrównywanie szans edukacyjnych .Stworzenie dzieciom na tym

etapie kształcenia dobrego środowiska edukacyjnego pozwala im ,przynajmniej

częściowo uzupełniać braki edukacyjne , by móc prawidłowo funkcjonować

w wyższych klasach szkoły podstawowej i gimnazjum.

W dobie współczesnej edukacji coraz więcej uczniów boryka się

z trudnościami w przyswajaniu wiedzy .W tej grupie dzieci znajduje się wielu

uczniów dojeżdżających.

W związku z powyższym postanowiłam stworzyć program naprawczy pod

hasłem: „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów dojeżdżających klas

I-II Szkoły Podstawowej ’’. Obejmę nim uczniów dojeżdżających, którzy

wykazują trudności w przyswajaniu materiału nauczania, bądź nie mają

zapewnionej stałej pomocy w nauce ze strony rodziców.

Podczas zajęć będę wykorzystywała aktywizujące metody pracy z uczniem,

by już od najmłodszych lat zachęcać dzieci do systematycznej pracy w

zdobywaniu wiadomości i umiejętności szkolnych.

II.METODY PRACY:

Podczas pracy nad realizacją w/w programu stosowane będą metody:

 integracyjne,

 rozwijające twórcze myślenie,

 praktycznego działania,

 ewaluacyjne.

Stosowanie w/w metod pracy ma sprzyjać realizacji założonych celów

programu.

III .CELE OGÓLNE:

 integrowanie dzieci w grupie- wytworzenie atmosfery życzliwości,

akceptacji, bezpieczeństwa i współpracy

 budowanie pozytywnej motywacji do nauki poprzez aktywizację uczniów

 kształtowanie umiejętności właściwego wykorzystania czasu wolnego na

przyswajanie i utrwalanie materiału nauczania.

IV.CELE SZCZEGÓŁOWE:

 wielokierunkowe i wieloaspektowe wspieranie rozwoju dziecka

 kształtowanie postawy poznawczej wśród uczniów- stosowanie

aktywizujących metod pracy

 wyrabianie nawyku systematycznej pracy własnej ucznia (odrabianie

prac domowych)-dostrzeganie potrzeby zdobywania i utrwalania wiedzy

 wyrównywanie istniejących braków w przyswajaniu wiadomości

i umiejętności ucznia

 zapobieganie powstawaniu niepowodzeń szkolnych

 wzmocnienie poczucia własnej wartości ucznia.

V.ZAKŁADANE REZULTATY REALIZACJI PROGRAMU

Realizacja proponowanego programu autorskiego umożliwi uczniom:

 wykorzystanie czasu wolnego z przeznaczeniem na wyrównywanie

braków w nauce

 usprawnienie funkcji poznawczych poprzez motywację do nauki

 zmniejszenie ...