Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„Mów dziecku ,że jest dobre ,
że może ,że potrafi…”
(Janusz Korczak)
PROGRAM
„Wyrównywanie szans
edukacyjnych uczniów
dojeżdżających klas I i II
Szkoły Podstawowej”
SPIS TREŚCI
I. Charakterystyka programu
Miejsce prowadzenia programu
Prowadzący
Czas realizacji
Uczestnicy
II .Metody pracy
III. Cele ogólne
IV. Cele szczegółowe
V. Zakładane rezultaty programu
VI. Ewaluacja
VII. Bibliografia
I .CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU
Wczesny wiek szkolny to wiek ,w którym kształtuje się największa cześć
możliwości intelektualnych, emocjonalnych i społecznych dziecka.
Czytanie, pisanie, zdobywanie umiejętności matematycznych – to przykłady
działań ,które najłatwiej rozwijać w najmłodszych klasach szkoły podstawowej.
Jeśli we wczesnym etapie kształcenia dziecko ma zaburzony rozwój
umiejętności intelektualnych ,zaprzepaszcza tę możliwość na zawsze .Później
wiele umiejętności trudniej jest wytworzyć i rozwijać. Z tych samych powodów,
dla których wczesna edukacja jest kluczowym czynnikiem wpływającym na
jakość kapitału ucznia w wyższych klasach, jest ona najskuteczniejszym
sposobem na wyrównywanie szans edukacyjnych .Stworzenie dzieciom na tym
etapie kształcenia dobrego środowiska edukacyjnego pozwala im ,przynajmniej
częściowo uzupełniać braki edukacyjne , by móc prawidłowo funkcjonować
w wyższych klasach szkoły podstawowej i gimnazjum.
W dobie współczesnej edukacji coraz więcej uczniów boryka się
z trudnościami w przyswajaniu wiedzy .W tej grupie dzieci znajduje się wielu
uczniów dojeżdżających.
W związku z powyższym postanowiłam stworzyć program naprawczy pod
hasłem: „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów dojeżdżających klas
I-II Szkoły Podstawowej ’’. Obejmę nim uczniów dojeżdżających, którzy
wykazują trudności w przyswajaniu materiału nauczania, bądź nie mają
zapewnionej stałej pomocy w nauce ze strony rodziców.
Podczas zajęć będę wykorzystywała aktywizujące metody pracy z uczniem,
by już od najmłodszych lat zachęcać dzieci do systematycznej pracy w
zdobywaniu wiadomości i umiejętności szkolnych.
II.METODY PRACY:
Podczas pracy nad realizacją w/w programu stosowane będą metody:
integracyjne,
rozwijające twórcze myślenie,
praktycznego działania,
ewaluacyjne.
Stosowanie w/w metod pracy ma sprzyjać realizacji założonych celów
programu.
III .CELE OGÓLNE:
integrowanie dzieci w grupie- wytworzenie atmosfery życzliwości,
akceptacji, bezpieczeństwa i współpracy
budowanie pozytywnej motywacji do nauki poprzez aktywizację uczniów
kształtowanie umiejętności właściwego wykorzystania czasu wolnego na
przyswajanie i utrwalanie materiału nauczania.
IV.CELE SZCZEGÓŁOWE:
wielokierunkowe i wieloaspektowe wspieranie rozwoju dziecka
kształtowanie postawy poznawczej wśród uczniów- stosowanie
aktywizujących metod pracy
wyrabianie nawyku systematycznej pracy własnej ucznia (odrabianie
prac domowych)-dostrzeganie potrzeby zdobywania i utrwalania wiedzy
wyrównywanie istniejących braków w przyswajaniu wiadomości
i umiejętności ucznia
zapobieganie powstawaniu niepowodzeń szkolnych
wzmocnienie poczucia własnej wartości ucznia.
V.ZAKŁADANE REZULTATY REALIZACJI PROGRAMU
Realizacja proponowanego programu autorskiego umożliwi uczniom:
wykorzystanie czasu wolnego z przeznaczeniem na wyrównywanie
braków w nauce
usprawnienie funkcji poznawczych poprzez motywację do nauki
zmniejszenie ...