Dodaj publikację
Autor
Elwira Debowska
Data publikacji
2014-05-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
19

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowy plan rozwoju nauczyciela matematyki i informatyki w SP.
 Pobierz (pdf, 102,2 KB)

Podgląd treści

mgr Elwira Dębowska
nauczyciel matematyki i informatyki
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi
Nr 342 im. Jana Marcina Szancera w Warszawie

PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA
MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Cele:
1. Doskonalenie jakości pracy dydaktycznej i wychowawczo-opiekuńczej.
2. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły.
3. Wykraczanie poza standardy edukacyjne.
4. Uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego.

Podstawa prawna:
1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli wraz
z późniejszymi zmianami.
2. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela z późniejszymi zmianami.

Termin rozpoczęcia stażu:
1 września 2011 r.
Okres stażu:
2 lata 9 miesięcy
Termin zakończenia stażu:
31 maja 2014 r.

1

Plan rozwoju może ulec modyfikacji zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi.

Zadania
Analiza procedury awansu zawodowego

Zagadnienia organizacyjne

Formy realizacji

 Analiza przepisów dotyczących awansu

 Opracowanie planu rozwoju

zawodowego

zawodowego

Termin
sierpień, wrzesień 2011 r.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju
zawodowego
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu
rozwoju zawodowego

 Gromadzenie materiałów i dokumentów cały okres stażu

 Autorefleksja, analiza i opis realizacji

planu rozwoju zawodowego

maj 2014 r.

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu

doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

(§ 8 ust. 2 pkt 1)

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych

Praca z uczniem zdolnym

cały okres stażu

cały okres stażu

 Systematyczne pogłębianie wiedzy
poprzez udział w różnych formach
kształcenia i doskonalenia zawodowego
(szkolenia wewnątrzszkolne i
zewnątrzszkolne)

 Przygotowanie uczniów do udziału w

konkursach matematycznych,
prowadzenie dodatkowych zajęć dla
uczniów pod kątem przygotowania do
konkursów

 Analiza wyników osiąganych przez

uczniów w konkursach ogólnopolskich
i międzynarodowych

2

Przygotowanie i przeprowadzanie konkursów
przedmiotowych

Diagnozowanie osiągnięć uczniów

Promocja szkoły

Tworzenie dokumentów szkolnych

cały okres stażu

cały okres stażu

cały okres stażu

wrzesień 2011 r.

cały okres stażu

 Przeprowadzenie w szkole

międzynarodowego konkursu „Kangur
matematyczny”

 Przeprowadzenie ogólnopolskiego

konkursu „Alfik matematyczny”

 Pełnienie funkcji przewodniczącej

szkolnej komisji konkursowej konkursu
przedmiotowego z matematyki
organizowanego przez Kuratorium
Oświaty

 Opracowanie sprawdzianów kompetencji

po klasie IV i V szkoły podstawowej,
analiza wyników

 Opracowanie raportu ze sprawdzianu w

klasie szóstej szkoły podstawowej,
analiza wyników, realizacja wniosków

 Współorganizowanie zawodów

zapaśniczych, współpraca z Białołęckim
Ośrodkiem Sportu

 Udział (jako opiekun Samorządu

Uczniowskiego) w pikniku rodzinnym
organizowanym przez Radę Rodziców

 Praca w zespole tworzącym i

modyfikującym plan zajęć lekcyjnych
 Analiza i ewaluacja przedmiotowego

systemu oceniania z matematyki i
informatyki

3

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

(§ 8 ust. 2 pkt 2)

Organizacja warsztatu pracy ...