Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Zdon
Data publikacji
2014-05-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego. Jestem nauczycielem matematyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego.
 Pobierz (pdf, 235,7 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

nauczyciela mianowanego

ubiegającego się

o stopień awansu zawodowego
nauczyciela dyplomowanego



Mgr Katarzyna Zdon

Nauczyciel matematyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego

Szkoły Podstawowej im. Stanisława Staszica w Aleksandrowie

Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2011 roku

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2014 roku.


CELE:

 Podniesienie kwalifikacji zawodowych i uzyskanie w wyniku postepowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela

dyplomowanego

 Podniesienie efektywności działań dydaktyczno - wychowawczych
 Umożliwienie uczniom wszechstronnego rozwoju osobowego
 Doskonalenie warsztatu i metod pracy
 Doskonalenie się, pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły
 Kształtowanie wizerunku szkoły w środowisku lokalnym

L.p. Zadania

Zadania organizacyjne

1.

Zapoznanie się z procedurami awansu
zawodowego

2.

Dokumentowanie realizacji planu
rozwojowego

3.

Przygotowanie sprawozdania z realizacji
planu rozwoju zawodowego

4.

Złożenie wniosku o podjęcie
postepowania kwalifikacyjnego

Formy i sposoby realizacji

Terminy

Dowody

 Analiza przepisów prawa oświatowego:

- Karta Nauczyciela
- Rozporządzenie MENiS z dn. 14
listopada 2007r. w sprawie uzyskiwania
stopni awansu zawodowego przez
nauczycieli

 Sformułowanie i złożenie wniosku o

rozpoczęcie stażu

 Opracowanie i złożenie planu rozwoju

zawodowego

 Praca nad spełnieniem wymagań na
stopień nauczyciela dyplomowanego
 Gromadzenie dokumentów w formie:
zaświadczeń, świadectw, dyplomów,
planów pracy, scenariuszy,
konspektów, programów, zdjęć i
nagrań

 Uporządkowanie zgromadzonych

dokumentów, autorefleksja, analiza
realizacji podjętych zadań,
sformułowanie wniosków

 Opis realizacji planu rozwoju
 Uzyskanie oceny dorobku zawodowego

 Złożenie wniosku i dokumentacji

VIII – IX
2011r.




01 IX 2011r.

VIII – IX
2011r.

Cały okres

stażu


V/VI 2014r.

VI 2014r.

Znajomość przepisów prawa





Poprawne sformułowanie
wniosku o rozpoczęcie stażu
Wniosek o rozpoczęcie stażu
Plan rozwoju zawodowego

Zebrana dokumentacja

Sprawozdanie

Poprawnie sformułowany
wniosek o podjęcie
postepowania
kwalifikacyjnego Złożenie
dokumentów do
postępowania
kwalifikacyjnego


§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań
mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

1.

Samodzielne i zorganizowane
pogłębianie wiedzy i umiejętności
służących własnemu rozwojowi

 Udział w pracach zespołów nauczycieli
 Uczestnictwo w różnych formach

doskonalenia zawodowego,
szkoleniach, warsztatach,
konferencjach

 Aktywny udział w szkoleniowych

radach pedagogicznych

 Studiowanie literatury, czasopism,

nowości wydawniczych i
wykorzystywanie ich w pracy

 Prenumerata czasopisma „Matematyka

w szkole”

Na bieżąco
Kilkakrotnie w
okresie stażu


Na bieżąco

Wg potrzeb


Okres stażu

Notatki
Zaświadczenia, świadectwa



Notatki

Wykaz bibliografii


Czasopisma

2.

Doskonalenie warsztatu i metod pracy

 Wykonywanie pomocy dydaktycznych,

kart pracy, plakatów itp. do nauczania
matematyki, techniki i informatyki (na
lekcje i zajęcia wyrównawcze)

 Pozyskiwanie materiałów

dydaktycznych i pomocy m.in. dzięki
współpracy ...