Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN DZIAŁAŃ
W CELU POPRAWY FREKWENCJI W KL ZSZ
Zwolnienia z lekcji.
1. Zwolnienia z jednej lekcji może udzielić wychowawca lub nauczyciel uczący danego przedmiotu.
2. Zwolnienia z powyżej trzech lekcji może udzielić wychowawca klasy.
3. Z planowanych nieobecności ucznia w szkole rodzice (opiekunowie) mogą go zwolnić pisemnie z wyprzedzeniem.
Usprawiedliwianie nieobecności.
1. Nieobecności mogą być usprawiedliwione tylko pisemnie lub telefonicznie przez rodzica. W usprawiedliwieniu należy podać dokładną przyczynę nieobecności ucznia w szkole.
2. Godziny opuszczone powinny być usprawiedliwione na najbliższej godzinie wychowawczej po powrocie ucznia do szkoły.
3. O dłuższej trwającej ponad tydzień przewidywanej nieobecności (np. szpital, przewlekła choroba) rodzice zobowiązani są powiadomić wcześniej wychowawcę a nie dopiero po powrocie ucznia do szkoły.
4. Nieobecności ucznia na pojedynczych, środkowych godzinach lekcyjnych nie podlegają usprawiedliwieniu.
5. Spóźnienia na pierwszą godzinę lekcyjną będą uwzględniane tylko w przypadku problemów z dojazdem do szkoły (np. opóźnienie autobusu)
6. Wychowawca na bieżąco analizuje frekwencję i na każdej godzinie wychowawczej dokonuje podliczenia frekwencji za poprzedni tydzień.
7. Wychowawca do 4 każdego miesiąca podlicza frekwencję klasy za poprzedni miesiąc.
8. Wychowawca na pierwszej godzinie wychowawczej danego miesiąca przedstawia ranking frekwencji klasy.
III. Motywowanie do systematycznego uczęszczania.
1. Rozmowy z uczniami na temat przyczyn opuszczania przez nich zajęć i motywowanie ich do systematycznego uczęszczania do szkoły.
2. Udzielanie pochwał na forum klasy uczniom z wysoką frekwencją za dany miesiąc oraz upomnień uczniom z najniższą frekwencją w danym miesiącu.
3. Rozmowy z rodzicami w sprawie poznania czynników zakłócających uczęszczanie do szkoły.
4. Monitorowanie frekwencji uczniów opuszczających zajęcia.
5. Kontrolowanie uczęszczania na zajęcia uczniów wagarujących.
6. Podpisywanie kontraktów indywidualnych wychowawcy z uczniem nagminnie opuszczającym zajęcia szkolne.
7. Kierowanie uczniów do pedagoga szkolnego w przypadku szczególnych trudności.
8. Podpisywanie u pedagoga kontraktów indywidualnych dotyczących frekwencji (w przypadku, gdy uczeń nie przestrzega kontraktu zawartego z wychowawcą)
IV. Współpraca z rodzicami
1. Wychowawca na każdym zebraniu z rodzicami weryfikuje usprawiedliwienia nieobecności i zwolnienia z zajęć oraz omawia frekwencję klasy.
2. Rodzice uczniów z najgorszą frekwencją w klasie będą telefonicznie lub pisemnie wzywani do szkoły w celu wyjaśnienia absencji ucznia.
3. Zacieśnienie współpracy z rodzicami uczniów z najniższą frekwencją poprzez ustalenie stałej formy kontaktu rodzic – wychowawca.
Wychowawca klasy: Samorząd klasowy: