Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Tamara Dziurhaluk
n-l Szkoły Integracyjnej
W Szalejowie Górnym
Temat: Jak powinniśmy prawidłowo rozwiązywać konflikty? (kl.V)
Cele edukacyjne: poznanie podstawy wiedzy o konfliktach,
uświadamianie uczniom, że istnienie konfliktów jest czymś naturalnym,
uświadomienie uczniom skutków jakie mogą wyniknąć z nierozwiązanych konfliktów
Treść: klasyfikacja pojęć związanych z konfliktami
Klasyfikacja grup konfliktu oraz przyczyn sporów
Cele operacyjne: uczeń:
- definiuje wyraz – konflikt,
- rozwiązuje uczy się rozpoznawania konfliktów we własnym otoczeniu,
- stara się nie być powodem powstawania konfliktów
- uczy się metod rozwiązywania sporów (negocjacje, mediacje, sąd)
Dział programu realizacyjnego: z zakresu opiekuńczo – wychowawczego.
Formy: indywidualna, grupowa.
Metody: pogadanka, dyskusja.
Przebieg zajęć:
Wprowadzenie do tematu: konflikty – ich istota, sposoby reagowania na nie oraz ich rozwiązywanie.
2. Podanie definicji: konflikt – sprzeczność interesów, poglądów, niezgodność.
Na dużym arkuszu papieru uczniowie zapisują :
Grupy konfliktów (między kim a kim dochodzi do konfliktów)
Przyczyny konfliktów
Sposoby rozwiązywania konfliktów
Skutki nierozwiązanych konfliktów
Wspólne omówienie – dyskusja : Jakie są niewłaściwe reakcje gdy powstają spory
( poniżanie, wyśmiewanie, odsuwanie się od jednego ucznia/ uczennicy z klasy, wyzywanie)
Podsumowanie lekcji:
Czego się nauczyliśmy ? - krótkie powtórzenie głównych myśli (ewaluacja)