Dodaj publikację
Autor
Monika Sobik
Data publikacji
2014-05-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
63

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zdrowy styl życia - lekcja wychowawcza.
 Pobierz (docx, 17,4 KB)

Podgląd treści

Konspekt lekcji wychowawczej

Data:

Klasa:

Nauczyciel:

Temat: Zdrowy styl życia.

Cele lekcji:

Uczeń:

wie co to jest zdrowie i podaje przykłady czynników sprzyjających i zagrażających zdrowiu;

wie co to jest zdrowy styl życia;

rozumie znaczenie aktywności fizycznej;

zna zasady prawidłowego i zdrowego żywienia;

potrafi dokonać analizy swojego aktualnego stylu życia;

potrafi zaplanować zmiany w swoim stylu życia wpływające korzystnie na zdrowie;

rozumie wpływ swojego stylu życia na zdrowie;

rozwija umiejętności współdziałania w grupie.

Metody i formy pracy:

praca w grupach i indywidualna;

„burza mózgów”;

metody aktywizujące;

wykład;

dyskusja.

Środki dydaktyczne:

prezentacja multimedialna;

kartki papieru;

karty pracy uczniów.

Przebieg lekcji:

Faza wstępna:

czynności organizacyjne – powitanie, sprawdzenie obecności

wprowadzenie do lekcji – podanie tematu lekcji

przedstawienie celów lekcji

Faza realizacyjna:

uczniowie odpowiadają na pytanie nauczyciela: Co rozumiesz pod pojęciem zdrowie?

„burza mózgów” – uczniowie podają swoje propozycje definicji „zdrowia”

przedstawienie różnych definicji i aspektów zdrowia (zdrowie fizyczne, psychiczne, społeczne)

co wpływa na nasze zdrowie – omówienie koła czynników zdrowia według Lalonde’a

Co to jest styl życia? Co to jest zdrowy styl życia? - „burza mózgów” – uczniowie podają swoje propozycje

ćwiczenie 1 – „mój aktualny styl życia” – uczniowie wypełniają karty pracy nr 1

omówienie i podsumowanie ćwiczenia wykonywanego przez uczniów

podział uczniów na 4 grupy – dwie z nich mają za zadanie zastanowić się nad zachowaniami sprzyjającymi zdrowiu, a dwie kolejne nad zachowaniami zagrażającymi zdrowiu

swoje spostrzeżenia uczniowie spisują na kartkach, po czym jedna osoba z grupy przedstawia odpowiedzi uczniów

nauczyciel omawia z uczniami jak prowadzić zdrowy tryb życia – prezentacja multimedialna

ćwiczenie 2 – „mój plan zdrowego stylu” - uczniowie uzupełniają kartę pracy 2 (w razie potrzeby uczniowie mogą opracować kartę w domu i przynieść na następną lekcję)

Faza podsumowująca:

podział uczniów na 4 grupy – każda z grup ma za zadanie opracować zasady do dekalogu zdrowego stylu życia (na podstawie ćwiczenia 2) – odczytanie opracowanych zasad

pożegnanie uczniów

KARTA PRACY UCZNIA NR 1

MÓJ AKTUALNY STYL ŻYCIA

Karta pracy ucznia nr 2

Mój plan zdrowego stylu życia.

Problem 1. Właściwe odżywianie się.

Diagnoza – jakie popełniam błędy?…………………………………………………………………...……….……………………Co mogę i chcę zrobić natychmiast?…………………………………………………………………...……….……………………Co chciałbym zrobić później? (Kiedy?)…………………………………………………………………...……….……………………Problem 2. Systematyczna aktywność fizyczna.

Diagnoza – jakie popełniam błędy?…………………………………………………………………...……….……………………Co mogę i chcę zrobić natychmiast?…………………………………………………………………...……….……………………Co chciałbym zrobić później? (Kiedy?)…………………………………………………………………...……….……………………Problem 3. Umiejętność ograniczania ujemnych skutków stresu.Diagnoza – jakie popełniam błędy?…………………………………………………………………...……….……………………Co mogę i chcę zrobić natychmiast?…………………………………………………………………...……….……………………Co chciałbym zrobić później? (Kiedy?)…………………………………………………………………...……….……………………Problem 4. Wyeliminowanie uzależnień.Diagnoza – jakie popełniam błędy?…………………………………………………………………...……….……………………Co mogę i chcę zrobić natychmiast?…………………………………………………………………...……….……………………Co chciałbym zrobić później? (Kiedy?)…………………………………………………………………...……….……………………Wskazówki1. Diagnoza - należy ...