Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
………………………
………………………
……………………….
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2011 r.
Data zakończenia stażu: 31. 05. 2014 r.
§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły.
Zadania
Formy realizacji
Termin oraz dowody realizacji
Aktualizacja procedur awansu zawodowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
Opracowanie planu rozwoju zawodowego
Dokumentowanie realizacji planu rozwojowego
Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
w okresie stażu,
notatki, wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z niej zadań.
Czynny udział w posiedzeniach Pady Pedagogicznej.
Aktywny udział w pracach Zespołu wychowawczego, Zespołu klasowego, Zespołu psychologiczno – pedagogicznego oraz Zespołu integracyjnego, sporządzanie protokołów Rad klasyfikacyjnych kl. I – III.
Współpraca z Radą Rodziców.
w okresie stażu, zgodnie z przydziałem zadań
potwierdzenie Dyrektora Szkoły
Systematyczne poszerzenie wiedzy w zakresie pracy wychowawczo - dydaktycznej i opiekuńczej poprzez udział w zewnętrznym doskonaleniu zawodowym.
Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (udział w konferencjach, warsztatach metodycznych, kursach itd.)
w okresie stażu,
potwierdzenie Dyrektora, zaświadczenia o udziale w szkoleniach.
Udział w wewnętrznym doskonaleniu zawodowym.
Udział w różnych wewnątrzszkolnych formach doskonalenia warsztatu i metod pracy.
w okresie stażu, zgodnie z harmonogramem WDN
potwierdzenie Dyrektora Szkoły,
Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności.
Lektura i analiza literatury fachowej.
Poszukiwanie nowych metod aktywizujących uczniów na lekcjach.
Urozmaicenie i uatrakcyjnienie zajęć.
Udział w dyskusjach
w okresie stażu,
zestawienie bibliografii
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole.
Praca w szkolnych komisjach egzaminacyjnych powołanych przez dyrektora szkoły.
Praca w Zespole do spraw projektu edukacyjnego.
Współtworzenie zespołu nauczycieli, do którego zadań będzie należało określenie zakresów, w którym poszczególnym uczniom potrzebna jest pomoc, a także planowanie, koordynowanie tejże pomocy oraz ocena efektywności podejmowanych działań (monitoring i ewaluacja). Pomoc ma być udzielana zwłaszcza tym dzieciom i młodzieży, która doświadcza trudności związanych z funkcjonowaniem poznawczo-percepcyjnym, zdrowotnym, społecznym. Zespół ten będzie sprawdzał skuteczność oddziaływań zaplanowanych w Indywidualnych programach edukacyjno-terapeutycznych oraz zaleceń zawartych w Kartach Indywidualnych Potrzeb Ucznia i Planach Działań Wspierających.
w okresie stażu,
potwierdzenie Dyrektora Szkoły, przykładowe IPET-y, Karty Indywidualnych Potrzeb Ucznia,
Integracja zespołu klasowego.
Aktywny udział w formach doskonalenia dotyczących pracy wychowawcy. Studiowanie fachowych czasopism, wdrażanie uczniów do otwartego i świadomego poruszania się w świecie uznanych wartości.
Organizowanie w klasie imprez ujętych ...