Dodaj publikację
Autor
Dorota Dzikowska
Data publikacji
2014-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
20

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowy plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego (pedagoga specjalnego) ubiegającego się o stopień awansu nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 37,9 KB)

Podgląd treści

………………………

………………………

……………………….

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2011 r.

Data zakończenia stażu: 31. 05. 2014 r.

§ 8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły.

Zadania

Formy realizacji

Termin oraz dowody realizacji

Aktualizacja procedur awansu zawodowego.

Analiza przepisów prawa oświatowego

 Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu

 Opracowanie planu rozwoju zawodowego

 Dokumentowanie realizacji planu rozwojowego

 Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

w okresie stażu,

notatki, wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z niej zadań.

Czynny udział w posiedzeniach Pady Pedagogicznej.

Aktywny udział w pracach Zespołu wychowawczego, Zespołu klasowego, Zespołu psychologiczno – pedagogicznego oraz Zespołu integracyjnego, sporządzanie protokołów Rad klasyfikacyjnych kl. I – III.

Współpraca z Radą Rodziców.

w okresie stażu, zgodnie z przydziałem zadań

potwierdzenie Dyrektora Szkoły

Systematyczne poszerzenie wiedzy w zakresie pracy wychowawczo - dydaktycznej i opiekuńczej poprzez udział w zewnętrznym doskonaleniu zawodowym.

Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły (udział w konferencjach, warsztatach metodycznych, kursach itd.)

w okresie stażu,

potwierdzenie Dyrektora, zaświadczenia o udziale w szkoleniach.   

Udział w wewnętrznym doskonaleniu zawodowym.

Udział w różnych wewnątrzszkolnych formach doskonalenia warsztatu i metod pracy.

w okresie stażu, zgodnie z harmonogramem WDN

potwierdzenie Dyrektora Szkoły,

Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności.

Lektura i analiza literatury fachowej.

Poszukiwanie nowych metod aktywizujących uczniów na lekcjach.

Urozmaicenie i uatrakcyjnienie zajęć.

Udział w dyskusjach

w okresie stażu,

zestawienie bibliografii

Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole.

Praca w szkolnych komisjach egzaminacyjnych powołanych przez dyrektora szkoły.

Praca w Zespole do spraw projektu edukacyjnego.

Współtworzenie zespołu nauczycieli, do którego zadań będzie należało określenie zakresów, w którym poszczególnym uczniom potrzebna jest pomoc, a także planowanie, koordynowanie tejże pomocy oraz ocena efektywności podejmowanych działań (monitoring i ewaluacja). Pomoc ma być udzielana zwłaszcza tym dzieciom i młodzieży, która doświadcza trudności związanych z funkcjonowaniem poznawczo-percepcyjnym, zdrowotnym, społecznym. Zespół ten będzie sprawdzał skuteczność oddziaływań zaplanowanych w Indywidualnych programach edukacyjno-terapeutycznych oraz zaleceń zawartych w Kartach Indywidualnych Potrzeb Ucznia i Planach Działań Wspierających.

w okresie stażu,

potwierdzenie Dyrektora Szkoły, przykładowe IPET-y, Karty Indywidualnych Potrzeb Ucznia,

Integracja zespołu klasowego.

Aktywny udział w formach doskonalenia dotyczących pracy wychowawcy. Studiowanie fachowych czasopism, wdrażanie uczniów do otwartego i świadomego poruszania się w świecie uznanych wartości.

Organizowanie w klasie imprez ujętych ...