Dodaj publikację
Autor
kejti
Data publikacji
2014-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

plan rozwoju nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego
 Pobierz (doc, 124,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

XXX
nauczyciel języka angielskiego
w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr ……….
Adres
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (1.09.2011 – 31.05.2014)
Cele rozwoju:
1. Poszerzenie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości podejmowania działań w ich zakresie poprzez uczestnictwo w pracach organów szkoły.
2. Pogłębienie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego ze szczególnym uwzględnieniem szeroko pojętej problematyki wychowawczej.
3. Rozszerzenie wiedzy z zakresu prawa oświatowego dotyczącego szkolnictwa ogólnokształcącego.

|KIERUNKI ROZWOJU |ZADANIA |FORMY I SPOSOBY REALIZACJI |TERMIN REALIZACJI | |
| | | | |WYNIK REALIZACJI ZADANIA |
| | |Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. |cały okres stażu | |
|Uczestniczenie w pracach organów szkoły |1. Uczestniczenie w pracach różnych |Zapoznanie z wynikami pracy zespołu nauczycieli do spraw | |Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej |
|związanych z realizacją zadań dydaktycznych,|organów szkoły. |wewnątrzszkolnego systemu oceniania. | | |
|wychowawczych, opiekuńczych lub innych | |Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania. | | |
|wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb | |Współpraca z Samorządem Uczniowskim (współorganizacja | | |
|szkoły i środowiska lokalnego. | |uroczystości szkolnych, imprez szkolnych dla młodzieży, | | |
|*(§ 7 ust. 1 pkt 1) | |opieka nad młodzieżą). | | |
| | |Współpraca z Radą Rodziców. | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Sądem |cały okres stażu |Wpisy w dziennikach lekcyjnych oraz kopie |
| |2. Współpraca ze strukturami |dla Nieletnich, Biblioteką Miejską | |opinii Poradni Psychologiczno – |
| |samorządowymi, innymi organizacjami |Pomoc parafii w organizacji rekolekcji wielkopostnych | |Pedagogicznej. |
| |działającymi na rzecz systemu edukacji, |(opieka nad młodzieżą). | | |
| |pomocy społecznej, postępowania w | | | |
| |sprawach nieletnich i wychowania | | | |
| |religijnego. | | | |
| | |Autorefleksja |IX 2011 |Ustalenie zadań ujętych w planie rozwoju. |
|Pogłębienie wiedzy i umiejętności |1. Diagnoza własnych umiejętności. | | | |
|zawodowych, samodzielnie lub przez udział | | | | |
|w różnych formach kształcenia ustawicznego | | | | |
|*(§ 7 ust. 1 pkt 2) | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |cały okres stażu | |
| |2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności |Udział w szkoleniach, konferencjach i warsztatach dla | |Protokoły i zaświadczenia |
| |w procesie aktywnego udziału |nauczycieli języka angielskiego oraz nauczycieli języków | | |
| |w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym |obcych organizowanych przez wydawnictwa językowe oraz | | |
| |doskonaleniu. |Wojewódzki Ośrodek Metodyczny | | |
| | |Kurs na egzaminatora języka angielskiego. | | |
| | | |cały okres stażu | |
| |3. Samodzielne studiowanie literatury |Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, | |Bibliografia. |
| |pedagogicznej, psychologicznej |pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych | |Zaświadczenie. |
| |i metodycznej. |z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez | | |
| | |szkołę | | |
| | |Śledzenie nowości wydawniczych – współpraca z biblioteką | | |
| | |szkolną i pedagogiczną( nowości książkowe, czasopisma) | | |
| | |Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem | | |
| | |właściwości okresu rozwojowego. | | |
| | |Pedagogizacja rodziców – współpraca z rodzicami | | |
| | | | | |
| |4. Obserwacja zajęć prowadzonych przez |Obserwacja, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja. |cały okres stażu wg |Karty obserwacji, konspekty lekcji |
| |opiekuna stażu i prowadzenie zajęć | |harmonogramu |hospitowanych. |
| |w obecności opiekuna i ...