Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Wyderska
Data publikacji
2014-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

SCENARIUSZ LEKCJI MATEMATYKI  w gimnazjum specjalnym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
 Pobierz (doc, 104,5 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ LEKCJI MATEMATYKI
w gimnazjum specjalnym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Temat: „Historia pewnej miejscowości” – utrwalenie wiadomości z działań na liczbach
naturalnych.

Opracowała – Agnieszka Wyderska
Środki dydaktyczne: plansza z krzyżówką, kartki z zadaniami, plansze z tekstem
do uzupełnienia
Cele zajęć:
Cel dydaktyczny:
• wykorzystanie w praktyce umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych;
• wykonywanie działań arytmetycznych pamięciowo i sposobem pisemnym;
• utrwalanie znajomości podstawowych pojęć matematycznych
Cel wychowawczy:
• kształtowanie umiejętności współpracy w grupie;
• integracja grupy klasowej;
• kształcenie umiejętności „zdrowej rywalizacji”
Cel poznawczy:
• poznanie ważnych miejsc i dat w historii Damnicy (realizacja ścieżki regionalnej);
• poznanie zastosowania matematyki do różnych dziedzin życia

Zasady konkursu
1. W konkursie biorą udział 2-osobowe drużyny
2. Do rozwiązania jest 11 zadań, za które drużyny najlepsze otrzymują 3, 2 lub 1 punkt odpowiednio w kolejności zgłoszeń
3. Za błędne rozwiązanie zadania drużyna nie otrzymuje punktów.
4. Punkty są odliczane za pomocą cukierków. Drużyna, która zbierze ich najwięcej
wygrywa.

Przebieg zajęć:
I. Część wstępna:
- podział uczniów na drużyny
- przedstawienie zasad konkursu

II. Część właściwa: Przeprowadzenie konkursu w oparciu o następujące zasady:
Rozwiązaniem każdego zadania jest hasło, które jest uzupełnieniem zdania, opisującego historię Damnicy. Plansza z miejscem do uzupełnienia jest wieszana na tablicy przed rozdaniem kolejnego zadania. Drużyna, która jako pierwsza poprawnie rozwiąże zadanie zapisuje hasło na tablicy.
Uczniowie otrzymują zadania na kartkach formatu A4.
Zadanie 1

|1 | |
|_ |_ |_ |_ |

6 7 6
Rok

6 6

Zadanie 8

Wypisz hasło z siatki literowej. Użyj kodu

| |1 |2 |3 |4 |5 |6 |
|B |e |ę |f |g |h |i |
|C |j |k |l |ł |m |n |
|D |ń |o |ó |p |r |s |
|E |ś |t |u |w |x |y |
|F |z |ź |ż | | | |

Zadanie 9

Uporządkuj podane liczby od największej do najmniejszej i wpisz z literami do tabelki

|Liczba |__ |__ |__ |__ |__ |
|Litera | | | | | |

Zadanie 10

Z podanych liczb wykreśl te, które dzielą się przez 2, a pozostałe liczby (przepisane po kolei) utworzą rok powstania naszej szkoły
2, 36, 1, 120, 76, 95, 18, 2000, 6, 5, 8, 512

DATA __ __ __ __

Zadanie 11

A oto jej adres:

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
ul. Korczaka 1
- Damnica

Znajdź liczby ukryte pod literami A, B, C, D i E. odpowiednio wpisane na planszę utworzą kod pocztowy Damnicy.

A – Liczba 7 razy większa od 1, to …
B – Wynikiem dzielenia liczby 24 przez 4 jest …
C – od liczby 40 odejmij 38 …
D – Jej rzymski zapis to III …
E – Dzieli się przez ...