Dodaj publikację
Autor
Anna Charubin - Świderska
Data publikacji
2014-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć lekcyjnych, dla klasy czwartej szkoły podstawowej, doskonalących umiejętności podawania godziny w j.angielskim.
 Pobierz (doc, 160,0 KB)

Podgląd treści

Konspekt zajęć lekcyjnych z języka angielskiego

Temat: What’s the time, please? Która jest godzina?
Klasa: IV d
Cele:
Cele główne:
Podawanie godziny w języku angielskim:
• wprowadzenie pytania o godzinę,
• wprowadzenie zwrotów używanych przy podawaniu godziny.
Cele szczegółowe:
• przypomnienie liczebników w zakresie 100,
• doskonalenie czytania w zakresie podanego słownictwa,
• rozwijanie komunikacji językowej,
• nabycie umiejętności przekazywania informacji i praktycznego wykorzystania słownictwa
poprzez wykonywanie ćwiczeń pisemnych i ustnych,
• ćwiczenie rozumienia ze słuchu i przetwarzania otrzymanych informacji,
• umiejętność zadawania pytań: What’s the time, please? What time is it? ,
• odpowiadanie na pytania: Która jest godzina?,
• odczytywanie godzin w systemie dwunastogodzinnym z zegara analogowego.

Metody pracy:
• Aktywizujące
• Podająca
• Praca z tekstem

Formy pracy:
• Indywidualna
• Grupowa

Środki dydaktyczne:
• tablica interaktywna, komputer, rzutnik,
• karteczki z godzinami zapisanymi słownie,
• model zegara z ruchomymi wskazówkami,
• karty pracy
• podręcznik Project 1
• płyta CD

Część I

1. Powitanie.
2. Czynności organizacyjno – porządkowe.
3. Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji.
4. Powtórzenie liczebników w zakresie 100.
5. Wprowadzenie zwrotów What’s the time, please?, What time is it?

Część II – ćwiczenia

Ćwiczenie 1:
Uczniowie dopasowują godziny zapisane słownie do tarczy zegara wskazującego odpowiednią
godzinę, widniejącego na tablicy interaktywnej.
Ćwiczenie 2:
Uczniowie losują z pudełka godziny zapisane słownie. Zadaniem ucznia jest głośno odczytać zapis
i poprawnie ustawić daną godzinę na modelu zegara.
Ćwiczenie 3:
Słuchanie- ćw.3/ 41 - podręcznik Project 1 - uczniowie słuchają krótkich dialogów odtwarzanych
z płyty CD i w zeszytach zapisują cyframi godziny, które udało im się usłyszeć.
Ćwiczenie 4:
Praca w grupach- każda grupa otrzymuje kartkę z wydrukowanymi 6 tarczami zegarków bez
wskazówek oraz 6 karteczek z napisanymi słownie godzinami. Zadaniem uczniów jest poprawnie
dorysować wskazówki. Grupa, która jako pierwsza poprawnie wykona zadanie otrzymuje prawo
do korzystania z ćwiczeń interaktywnych na następnych zajęciach jako pierwsza.

Część III

1. Ocena pracy uczniów na zajęciach. Pochwała uczniów.
2. Podsumowanie zajęć.
3. Zadanie pracy domowej.
4. Pożegnanie.

Opracowała: Anna Charubin - Świderska

Ćwiczenie 1

Ćwiczenie 4

1. 2. 3.

4. 5. 6.

|It’s two o’clock. |It’s quarter past three. |
|It’s ten to five. |It’s seven o’clock. |
|It’s five past twelve. |It’s twenty to eleven. |

Praca domowa

Zapisz godziny podane słownie cyframi i odwrotnie.

Przykład:
It’s half past three. – It’s 330.
It’s 1200. – It’s twelve o’clock.

What time is it?

1. It’s twenty five past one. - ________________________________

2. It’s quarter to four. - ____________________________________

3. It’s six minutes past six ...