Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć lekcyjnych z języka angielskiego
Temat: What’s the time, please? Która jest godzina?
Klasa: IV d
Cele:
Cele główne:
Podawanie godziny w języku angielskim:
• wprowadzenie pytania o godzinę,
• wprowadzenie zwrotów używanych przy podawaniu godziny.
Cele szczegółowe:
• przypomnienie liczebników w zakresie 100,
• doskonalenie czytania w zakresie podanego słownictwa,
• rozwijanie komunikacji językowej,
• nabycie umiejętności przekazywania informacji i praktycznego wykorzystania słownictwa
poprzez wykonywanie ćwiczeń pisemnych i ustnych,
• ćwiczenie rozumienia ze słuchu i przetwarzania otrzymanych informacji,
• umiejętność zadawania pytań: What’s the time, please? What time is it? ,
• odpowiadanie na pytania: Która jest godzina?,
• odczytywanie godzin w systemie dwunastogodzinnym z zegara analogowego.
Metody pracy:
• Aktywizujące
• Podająca
• Praca z tekstem
Formy pracy:
• Indywidualna
• Grupowa
Środki dydaktyczne:
• tablica interaktywna, komputer, rzutnik,
• karteczki z godzinami zapisanymi słownie,
• model zegara z ruchomymi wskazówkami,
• karty pracy
• podręcznik Project 1
• płyta CD
Część I
1. Powitanie.
2. Czynności organizacyjno – porządkowe.
3. Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji.
4. Powtórzenie liczebników w zakresie 100.
5. Wprowadzenie zwrotów What’s the time, please?, What time is it?
Część II – ćwiczenia
Ćwiczenie 1:
Uczniowie dopasowują godziny zapisane słownie do tarczy zegara wskazującego odpowiednią
godzinę, widniejącego na tablicy interaktywnej.
Ćwiczenie 2:
Uczniowie losują z pudełka godziny zapisane słownie. Zadaniem ucznia jest głośno odczytać zapis
i poprawnie ustawić daną godzinę na modelu zegara.
Ćwiczenie 3:
Słuchanie- ćw.3/ 41 - podręcznik Project 1 - uczniowie słuchają krótkich dialogów odtwarzanych
z płyty CD i w zeszytach zapisują cyframi godziny, które udało im się usłyszeć.
Ćwiczenie 4:
Praca w grupach- każda grupa otrzymuje kartkę z wydrukowanymi 6 tarczami zegarków bez
wskazówek oraz 6 karteczek z napisanymi słownie godzinami. Zadaniem uczniów jest poprawnie
dorysować wskazówki. Grupa, która jako pierwsza poprawnie wykona zadanie otrzymuje prawo
do korzystania z ćwiczeń interaktywnych na następnych zajęciach jako pierwsza.
Część III
1. Ocena pracy uczniów na zajęciach. Pochwała uczniów.
2. Podsumowanie zajęć.
3. Zadanie pracy domowej.
4. Pożegnanie.
Opracowała: Anna Charubin - Świderska
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 4
1. 2. 3.
4. 5. 6.
|It’s two o’clock. |It’s quarter past three. |
|It’s ten to five. |It’s seven o’clock. |
|It’s five past twelve. |It’s twenty to eleven. |
Praca domowa
Zapisz godziny podane słownie cyframi i odwrotnie.
Przykład:
It’s half past three. – It’s 330.
It’s 1200. – It’s twelve o’clock.
What time is it?
1. It’s twenty five past one. - ________________________________
2. It’s quarter to four. - ____________________________________
3. It’s six minutes past six ...