Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Dział programowy: Prezentacje multimedialne
Temat: Animacja niestandardowa w PowerPoint
Klasa: 1 gimnazjum
1. Czas – 1 godziny lekcyjna
2. Cele ogólne zajęć
Opracowywanie za pomocą komputera animacji niestandardowej
Cele operacyjne:
W zakresie wiadomości:
Uczeń zna:
na jakie typy dzielimy animację niestandardową
W zakresie umiejętności:
Uczeń potrafi:
ustawić wejście, wyróżnienie, wyjście i ścieżki ruchu dla elementu animowanego
wstawić autokształt na slajdzie
posługiwać się chronometrażem
ustawić kolejność pojawiania się efektów animacji
W zakresie postaw:
Uczeń potrafi:
koncentracja uwagi podczas wykonywania ćwiczeń
aktywny udział w lekcji
prawidłowa organizacja stanowiska pracy
3. Metody pracy:
ćwiczenia praktyczne na komputerze
4. Formy pracy:
indywidualna, zbiorowa
5. Środki dydaktyczne:
komputer wyposażony w program PowerPoint, ćwiczenie na kartce, projektor
multimedialny
Pomoce dydaktyczne w formie plików: Animacja niestandardowa.ppt, Burza bez
animacji.ppt, Choinka.ppt
6. Przebieg lekcji:
Etap
lekcji
Czynności nauczyciela
-
a
w
o
r
p
W
e
i
n
e
z
d
Czynności organizacyjne- sprawdzenie obecności
Podanie tematu lekcji
Wyjaśnienie celu lekcji i przygotowanie stanowiska
pracy
1. Otworzenie
prezentacji
„Animacja
niestandardowa” i omówienie jej przez na-
uczyciela
pt.:
e
i
c
ę
i
n
w
z
o
R
i
2. Nauczyciel otwiera pustą prezentację
i na
dowolnym autokształcie wstawionym na slajd
wspólnie z uczniami ustawia : wejście, wyróż-
nienie, ścieżki ruchu i wyjście elementu
3. Uruchomienie animacji nr1 – burza.ppt przygo-
towanej przez nauczyciela jako wzór do wyko-
nania
4. Uczniowie otrzymują ćwiczenie1 (ustawienie
animacji) do wykonania wydrukowane przez
nauczyciela. Nadzoruje wykonanie ćwiczenia
w razie trudności pomaga uczniom
5. Uruchomienie animacji nr2 – choinka.ppt przy-
gotowanej przez nauczyciela jako wzór do wy-
konania
6. Uczniowie otrzymują ćwiczenie 2 (ustawienia
autokształtów) do wykonania wydrukowane
przez
nauczyciela. Nadzoruje wykonanie
ćwiczenia
7. Uczniowie otrzymują ćwiczenie 3 (ustawienia
animacji) w dwóch wersjach
i
trudniejszej – wybierają sami, którą będą
wykonywać
łatwiejszej
w
o
m
u
s
d
o
P
e
i
n
a
Podsumowanie lekcji:
- kiedy stosujemy animację niestandardową?
-jakie typy efektów rozróżniamy w animacji
niestandardowej?
Nauczyciel dokonuje oceny pracy na lekcji uczniów
Czynności ucznia,
spodziewane efekty
Uczniowie
- słuchają wyjaśnień,
- przygotowują stanowiska
pracy
skupieniu
- oglądają prezentację wy-
świetlaną przez nauczyciela
na projektorze klasowym
- otwierają program Power-
Point i wspólnie
z nauczycielem wykonują
proste ćwiczenie z animacji
- oglądają w
ustawioną animację
- otwierają przygotowaną
przez nauczyciela pomoc do
lekcji (plik - burza bez ani-
macji.ppt)
- zapoznają się z treścią
ćwiczenia
- wykonują polecenia za-
warte w ćwiczeniu
- oglądają w
ustawioną animację
- zapoznają się z treścią
ćwiczenia
- wykonują samodzielnie
polecenia zawarte w ćwicze-
niu
- zapoznają się z treścią ...