Dodaj publikację
Autor
Ewa Chrobak
Data publikacji
2014-05-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
28

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt do zajęć z języka angielskiego w klasie II.
 Pobierz (docx, 20,8 KB)

Podgląd treści

Konspekt do zajęć z języka angielskiego w klasie II

Temat: Body parts – nazwy części ciała, opisywanie wyglądu

Cele lekcji:

główne:

Rozwój sprawności:

- słuchanie – wskazywanie odpowiednich części ciała, podpisywanie obrazków, wskazywanie odpowiednich kart obrazkowych

- mówienie – opisywanie obrazków

- czytanie kart obrazkowych i dopasowywanie,

szczegółowe

- powtórzenie nazw części ciała i twarzy

- utrwalenie zwrotów: He/she has got. He/ she hasn’t got

- kojarzenie wyrazów z obrazkami

- wskazywanie odpowiednich części ciała

- opisywanie obrazków

- słuchanie ze zrozumieniem

- poprawne odczytywanie prostych zdań

Metody wykorzystane podczas zajęć:

- komunikacyjna

- audiowizualna

-TPR

Pomoce dydaktyczne: podręcznik „English Adventure 2”, karty pracy i karty wyrazowe dla każdej grupy, kartki papieru oraz napisy right/wrong.

Czas

Etap

Procedura

Interakcja

2 min

Rozgrzewka językowa

Piosenka „Hello, hello, how are you?”

N- U

 

4 min

Sprawdzenie pracy domowej

Nauczyciel sprawdza pracę domową

N-U

4 min

Powtórzenie piosenek

 

Piosenka z lekcji 2: One finger, one hand i piosenka z klasy I – I have got a big head.

Cała klasa

 

 

4 min

Ćwiczenie

powtórzeniowe:

gra: right or wrong

 

 

Uczniowie słuchają jak nauczyciel opisuje Bellę i Bestię z bajki ”Piękna i Bestia”. Układa prawdziwe i fałszywe zdania, a uczniowie podnoszą odpowiednie karty z napisem right lub wrong. Następnie rolę nauczyciela przejmują uczniowie.

N-U

 

 

 

 

U-U

5 min

 

 

 

Ćwiczenie powtórzeniowe: przeczytaj i dopasuj

 

 

 

Prowadzący dzieli klasę na kilkuosobowe drużyny. Każda otrzymuje kartę pracy (zarys ciała dziewczynki) i karty z nazwami części ciała. Zadaniem uczniów jest przykleić karty wyrazowe w odpowiednie miejsca.

 

Praca w grupach

 

 

4 min

Wprowadzenie słuchania I

 

 

 

 

 

Podręcznik str. 24, ćw. 8. Uczniowie przyglądają się obrazkom. Rozmowa na temat odbicia w lustrze i doświadczeń z oglądaniem własnej sylwetki w krzywych lustrach. 

 

 

N-U

U-N

 

 

2 min

 

Słuchanie I

 

Dzieci słuchają nagrania i pokazują u bohaterów na obrazku usłyszane części ciała.

Samodzielna praca

 

4 min

 

 

Słuchanie I

i powtarzanie

 

Uczniowie słuchają nagrania ponownie. Po zatrzymaniu płyty powtarzają części ciała.

Cała klasa

 

 

5 min

Czytanie

Chętni uczniowie czytają chmurki dialogowe. Nauczyciel sprawdza zrozumienie.

Chętni uczniowie

12 min

Rysowanie i opisywanie

Uczniowie rysują zniekształcone sylwetki bohaterów następnie w parach opisują obrazki i próbują odgadnąć imię bohatera na podstawie ćwiczenia 9 str. 24.

Samodzielna praca

 

 

Praca w parach

 

6 min

Ćwiczenie utrwalające

słuchanie II

 

Sprawdzenie

Podręcznik str. 96, ćw. 9.

 

 

 

Wybrani przez nauczyciela uczniowie czytają swoje odpowiedzi.

Samodzielna praca

 

 

U-U

6 min

Ćwiczenie uzupełniające:

Gra: Guess who

Zabawa: Jeden uczeń opuszcza salę. Pozostałe dzieci wybierają spośród siebie jedną osobę do opisu. Uczeń, po wejściu do klasy słucha opisu kolegów i zgaduje kogo ...