Dodaj publikację
Autor
inż. Izabela Mroczkowska
Data publikacji
2014-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
15

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz czynnościowy do zajęć z baz danych w zawodzie technik informatyk - nowa podstawa programowa.
 Pobierz (pdf, 264,2 KB)

Podgląd treści

inż. Izabela Mroczkowska

Scenariusz zajęć  

 
Przedmiot .......Bazy danych... Kwalifikacja E14.2.....klasa ..czwarta Technik Informatyk 351203... 
 
Hasło programowe .................. Tworzenie relacyjnej bazy danych..........................................................  
 
Temat .....................................Aplikacja z dostępem do bazy danych - projekt............................................... 
 
Cel ogólny .........................uczeń projektuje i tworzy aplikację z dostępem do bazy danych........................... 
 
Cele szczegółowe /operacyjne/ 
A) poznawcze (lub/i psychomotoryczne) 
 
uczeń:
- wykonuje projekt bazy danych,
- tworzy bazę danych
- stosuje instrukcje języka SQL służące do nadawania i odbierania uprawnień użytkownikom bazy danych
- wykonuje podstawowe operacje na bazie danych
- stosuje zapytania SQL do bazy danych
- Tworzy aplikację z dostępem do bazy danych
- administruje bazą danych
- podnosi poziom bezpieczeństwa bazy danych
- stosuje procedury wbudowane
- prawidłowo stosuje klucze (PK i FK)
- wie jak nałożyć indeks
- wie jak indeksowanie kolumn wpływa na wydajność bazy danych
- projektuje aplikację okienkową do gotowej bazy danych
- projektuje poszczególne okienka aplikacji
- tworzy (pisze kod aplikacji) aplikację okienkową w języku C#
- stosuje procedury i zapytania SQL wbudowane w kod aplikacji
- stosuje obsługę wyjątków w języku C#
- testuje gotową aplikację

Bazy danych

 

Strona 1

inż. Izabela Mroczkowska

pracuje w zespole
przewiduje konsekwencje swoich czynów
ponosi odpowiedzialność za podejmowane działania

rozumie, wykorzystuje i refleksyjnie przetwarza teksty, prowadząc do osiągnięcia własnych celów
rozwiązuje i pokonuje problemy
posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi

 
B) wychowawcze 
-
-
-
- myśli w sposób logiczny i uporządkowany
-
-
-
- nadzoruje prace projektowe i wykonawcze
 
Metody kształcenia ......................................................................................................................................................................... 
 
Formy pracy ..........grupowa............................................................................................................................................................ 
 
Środki dydaktyczne ......................................................................................................................................................................... 
 
Literatura: 
a. dla ucznia ...."Reprezentacja danych w aplikacjach budowanych na platformie Microsoft .Net." ‐ Izabela Mroczkowska; "Bazy danych i systemy baz 

danych" WSiP Przemysław Domka 

b. dla nauczyciela ......... ''Sekrety języka C#" Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o. Andrzej Stefańczyk ,  

 

Bazy danych

 

Strona 2

inż. Izabela Mroczkowska

Ogniwa lekcji ‐ 

części 

Wstępna  

 

Czynności (zadania) docelowe 

(efekt realizacji zadania) 

Czynności (zadania) 

pośredniczące 

 

Czynności uczniów 

Czynności nauczyciela 

Czas 

1. Uczniowie znają cele 
lekcji oraz jak będzie ona 
przebiegała (tok lekcji). 
2. Notatka w zeszycie.  

1. Uczniowie zapisują temat 
lekcji w zeszycie lub przy 
pomocy edytora tekstu. 

Wprowadzająca  1. Uczniowie znają 

podstawowe pojęcia : 
 
 
 
 
 
2. Uczniowie rozumieją 
pojęcie baza danych 
 ( definiują pojęcie baza 
danych), znają 
zastosowanie baz danych  
w życiu. 
 
 

1. Uczniowie odpowiadają na 
pytania nauczyciela, w 
przypadkach gdy nie są pewni 
odpowiedzi posiłkują się 
prezentacją multimedialną. 
 
 
2. Uczniowie odpowiadają na 
pytanie własnymi słowami. 
 
 
 
 
 
 

 

Bazy danych

1. Nauczyciel wita uczniów, 
sprawdza obecność. 
2. Nauczyciel przygotowuje 
uczniów do pracy poprzez 
uświadomienie celów lekcji, 
podanie tematu lekcji oraz 
krótkie zaprezentowanie toku 
lekcji. Informuje uczniów o 
tym, że praca ‐ projekt będzie 
oceniana, informuje o czasie  
realizacji projektu ...