Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Kochanowskiego
w Zwoleniu
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
Sylwia Wolska
Nauczyciel stażysta
ubiegający się o stopień nauczyciela kontraktowego
Opiekun stażu: ……………………….
wrzesień 2013 rok
I. INFORMACJE O NAUCZYCIELU
Imię i nazwisko nauczyciela stażysty: Sylwia Wolska
Nazwa placówki: Publiczne Gimnazjum im. Jana Kochanowskiego w Zwoleniu
Stanowisko: nauczyciel języka niemieckiego
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2014r.
Opiekun stażu: …………………………………………….
II. KWALIFIKACJE
2008 – 2012: Uniwersytet Warszawski, Wydział Neofilologii, kierunek: filologia, specjalność: nauczanie języka niemieckiego.
Tytuł zawodowy: licencjata z przygotowaniem pedagogicznym.
III. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
Cel główny podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego
stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
- poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły,
- poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia,
- poznanie przepisów dotyczących zapewnienia uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć,
- uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli oraz omówienie ich z prowadzącym,
- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu oraz omówienie ich,
- podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego (doskonalenie wewnątrzszkolne, pozaszkolne oraz samokształcenie),
- pogłębianie kontaktów z rodzicami i wychowankami.
Postawy prawne:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r., nr 97, poz. 694 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013r, poz. 393),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego(Dz. U. z 2000r., 98, poz. 1071 z późn. zm.)
|Wymagania kwalifikacyjne | | | |
|umożliwiające uzyskanie | |Termin realizacji |Potwierdzenia realizacji |
|stopnia awansu zawodowego |Podjęte działania | | |
| |Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczącego |wrzesień |Poprawnie opracowany plan |
| |awansu zawodowego |2013 |rozwoju zawodowego. |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|§ 6 ust. 2 pkt 1 | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Znajomość organizacji, zadań | | | |
|i zasad funkcjonowania | | | |
|szkoły, w której nauczyciel | | | |
|odbywa staż | | | |
| |Zapoznanie się z dokumentami dotyczącymi organizacji i |cały okres stażu |Notatki własne. |
| |funkcjonowania szkoły: | | |
| |Karta Nauczyciela, | | |
| |Statut Szkoły, | | |
| |Wewnątrzszkolny System Oceniania, | | |
| |Program wychowawczy i profilaktyczny, | | |
| |Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu: zawarcie kontraktu |wrzesień |Kontrakt, omówienie zasad |
| |między opiekunem a stażystą. |2013 |współpracy z opiekunem. |
| |Zapoznanie się z rodzajem i sposobem prowadzenia dokumentacji |wrzesień |Prawidłowe prowadzenie |
| |w szkole: |2013 |dokumentacji szkolnej |
| |poprawne wpisy do dzienników lekcyjnych, arkusza ocen itp.. |oraz cały okres | |
| | |stażu | |
| |Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w szkole, |wrzesień |Organizacja zajęć własnych, |
| |dyżurami, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora |2013 |udział w spotkaniach RP. |
| |z pracownikami: |oraz cały okres | |
| |- obserwacja, udział w posiedzeniach rady pedagogicznej. |stażu | |
| |Zapoznanie się z podstawowymi ...