Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan pracy wychowawcy klasowego
w klasie III gimnazjum.
|Dział pracy wychowawczej |Zadania wychowawcze |Termin realizacji |Uwagi o realizacji |
|Organizacja pracy zespołu |* wybór samorządu klasowego |wrzesień | |
|klasowego |* organizacja pomocy koleżeńskiej | | |
| |* organizacja dyżurów | | |
| |* aktywizowanie uczniów w działalność na rzecz | | |
| |klasy i szkoły |cały rok | |
| |* wdrażanie do współzawodnictwa | | |
| |* organizowanie zajęć pozalekcyjnych / imprezy | | |
| |klasowe, szkolne, wycieczki, wyjścia do kina, | | |
| |teatru/ | | |
| |* kontrola postępów w nauce | | |
| |* współpraca z pedagogiem, psychologiem, | | |
| |nauczycielami i rodzicami w przezwyciężaniu | | |
| |trudności dydaktyczno – wychowawczych. | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| |* kształtowanie właściwych postaw etyczno – | | |
| |moralnych | | |
| |* fizyczne i psychiczne problemy wieku | | |
| |dojrzewania | | |
| |* kształtowanie właściwych postaw społecznych | | |
| |* nauczanie odpowiedzialności indywidualnej i | | |
| |grupowej | | |
| |* rozbudzanie zainteresowań | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Rozwój psychiczny, osobowy, |* omówienia zagrożeń związanych z | | |
|fizyczny i społeczny |nieprzestrzeganiem zasad higieny – spotkanie z |cały rok | |
| |pielęgniarką | | |
| |* omówienie negatywnych skutków nikotynizmu, | | |
| |alkoholizmu, narkomanii – instytucje udzielające| | |
| |wsparcia i pomocy na terenie miasta | | |
| |* propagowanie zdrowego stylu życia | | |
| | | | |
| | | | |
| |* omówienie zasad bezpiecznego poruszania się po| | |
| |szkole, w drodze do i ze szkoły, podczas | | |
| |wycieczek, a także właściwego reagowania w | | |
| |sytuacjach zagrożenia; pomoc niepełnosprawnym | | |
| | | | |
| | | | |
|Kultura zdrowotna i |* udział w ogólnopolskiej akcji „Sprzątanie | | |
|profilaktyka uzależnień |świata” | | |
| |*lokalne problemy ekologiczne – woda, śmieci, | | |
| |park | | |
| |* podejmowanie działań ekologicznych w |cały rok | |
| |najbliższym otoczeniu | | |
| |* rozwijanie szacunku do przyrody | | |
| |* skutki zanieczyszczeń środowiska | | |
| |*wpajanie przekonania o konieczności | | |
| |eliminowania zanieczyszczeń środowiska | | |
| |naturalnego | | |
| | | | |
| | | | |
| |* systematyczne usprawiedliwienia nieobecności | | |
|Wdrażanie do zasad BHP |* Statut Szkoły – prawa i obowiązki ucznia, | | |
| |jednolity strój uczniowski/motywowanie uczniów | | |
| |do jego noszenia/ , zakaz używania telefonów | | |
| |komórkowych w szkole | | |
| |* kryteria oceny z zachowania – czynnik | | |
| |dyscyplinujący, wpływający na promocję | | |
| |* wyłanianie uczniów często nieprzygotowanych/ |cały rok | |
| |kierowanie na zajęcia terapeutyczne, pomoc | | |
| |koleżeńska/ | | |
| |* udział w konkursach, olimpiadach, zawodach | | |
|Edukacja ekologiczna |sportowych | | |
| | | | |
| |* szacunek do symboli szkolnych | | |
| |* włączenie uczniów w przygotowania uroczystości| | |
| |obchodów święta Komisji Edukacji Narodowej | | |
| |* godne reprezentowanie szkoły | | |
| |* dbanie o dobre imię szkoły | | |
| | |wrzesień | |
| | | | |
| |* zapoznanie rodziców z planem wychowawcy |cały rok | |
| |klasowego, planem wycieczek, imprez klasowych | | |
| |* zapoznanie ze Statutem Szkoły, kryteriami | | |
| |stopni z zachowania | | |
| |* zapoznanie z tematami dotyczącymi | | |
| |bezpieczeństwa w szkole | | |
| |* informowanie rodziców o postępach uczniów w | | |
| |nauce i zachowaniu | | |
| |* pozyskiwanie rodziców do współpracy w | | |
| |organizowaniu wycieczek, imprez klasowych i | | |
|Realizacja obowiązków szkolnych|szkolnych | | |
| |* poznawanie problemów rodzinnych ucznia | | |
| |* popularyzacja wśród rodziców wiedzy z zakresu | | |
| |potrzeb psychicznych dziecka | | |
| |* pomoc w wyborze szkoły ponadgimnazjalnej | | |
| |zgodnie z zainteresowaniami i predyspozycjami | | |
| |uczniów | | |
| | | | |
| |* pomoc pedagogiczna i psychologiczna dla |cały rok | |
| |uczniów/rola pedagoga i psychologa szkolnego/ | | |
| |* zagrożenia wynikające z niepożądanych treści w| | |
| |Internecie |wrzesień | |
| |* zjawisko agresji i przemocy rówieśniczej/ | | |
| |działania interwencyjne i korekcyjne wobec | | |
| |uczniów będących sprawcami przemocy | | |
| |rówieśniczej/ |cały rok | |
| |* odpowiedzialność karna nieletnich | | |
| |*udział uczniów w spektaklach profilaktycznych | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| |*struktura i warunki przyjęć do szkół | | |
| |ponadgimnazjalnych ...