Dodaj publikację
Autor
Ewa Łukaszewicz
Data publikacji
2014-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
42

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przyjęte kryteria stopni z przedmiotu geografia w gimnazjum.
 Pobierz (doc, 33,0 KB)

Podgląd treści


POMIAR I OCENA WIEDZY UCZNIÓW Z PRZEDMIOTU GEOGRAFIA – GIMNAZJUM.

Przy opracowaniu sposobu oceniania ucznia na przedmiocie geografia wzięto pod uwagę, że przedmiot jest dziedziną kształcenia, w której metody nauczania – uczenia się, rozwijają w nim:

*Umiejętność czytania map o różnej treści.
*Umiejętność wyjaśniania prawidłowości występujących w cyklach astronomicznych, geograficznych, społecznych, gospodarczych.
*Umiejętność posługiwania się przyrządami i modelami geograficznymi.
*Umiejętność dokonywania planowych oraz systematycznych obserwacji.
*Umiejętność odczytywania i wykorzystywania oraz sporządzania dokumentacji geograficznej / dane statystyczne, wykresy, diagramy, ryciny/
*Umiejętność posługiwania się słownictwem, terminologią, symboliką geograficzną w mowie żywej i pisanej.
*Wartościowanie działalności człowieka w środowisku geograficznym.

Uczeń na każdą lekcję geografii powinien przynosić: podręcznik, zeszyt ćwiczeń z załącznikiem do geografii / 16 kartkowy zeszyt w kratkę/, atlas geograficzny.

POMIAROWI I OCENIE PODLEGAĆ BĘDĄ:

* Wypowiedzi ustne- w kl. I-II przynajmniej 1x w semestrze, w kl. III przynajmniej 2x w semestrze. Przy odpowiedzi obowiązuje umiejętność korzystania z mapy. Uczeń na początku lekcji może zgłosić np.- w kl. I-II 1x w semestrze, w kl. III 2x w semestrze / bez żadnych konsekwencji/.

*Pisemne wypowiedzi / kartkówka/ -obejmuje zakres materiału z 2 ostatnich lekcji / 10 – 15 minut/ - w kl. I – III przynajmniej 2 w semestrze.

*Sprawdziany – obejmują zakres materiału poszczególnych działów – 2 w semestrze. Sprawdzian jest zapowiedziany tydzień wcześniej. Każde zadanie jest punktowane. Uczeń nieobecny pisze go w terminie ustalonym przez nauczyciela.

*Prace wykonane przez uczniów w toku lekcji – nie więcej niż 2 w semestrze.

*Zadania domowe – zadania wykonane w zeszycie ćwiczeń, załączniku, referaty, prace dodatkowe, pomoce dydaktyczne.W klasie I i II uczeń może zgłosić brak zadania domowego 1x w semestrze. W klasie III uczeń może zgłosić 2x w semestrze brak zadania domowego.

*Zeszyt ćwiczeń – każdy uczeń zobowiązany jest posiadać zeszyt ćwiczeń wraz z załącznikiem gdyż jest to ważna pomoc dla ucznia. Sprawdzany jest 1 raz w semestrze. Uczeń może zgłosić brak ćwiczeń 2 x w semestrze.

*Aktywność na lekcji – za 3 plusy uczeń otrzymuje stopień bardzo dobry.

W przypadku sprawdzianów pisemnych lub kartkówek przyjmuje się skalę punktową przeliczaną na stopnie cyfrowe według kryteriów:
100% - + bardzo dobry
99% - 90% - bardzo dobry
89% - 70% - dobry
69% - 50% - dostateczny
49% - 26% - dopuszczający
25% - 0% - niedostateczny
Sprawdzian może zawierać zadania wykraczające poza zakres nauczania – są to zadania na stopień celujący.

Uczeń ma prawo poprawić stopień. Do dziennika obok stopnia uzyskanego wpisuje się stopień poprawiony. Stosując różnorodne sposoby pomiaru osiągnięć, uczniowie otrzymują stopnie cząstkowe. Stopień semestralny i roczny nie jest średnią arytmetyczną stopni cząstkowych.

Uczeń musi aktywnie i twórczo uczestniczyć w zajęciach ...