Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
część matematyczno – przyrodnicza
przeprowadzonego w dniu 13.04.2011 r.
W dniu 13.04.2011 r. odbył się egzamin gimnazjalny dla uczniów klas III gimnazjum z części matematyczno – przyrodniczej.
Zestaw sprawdzał opanowanie przez uczniów kończących trzecią klasę gimnazjum, umiejętności i wiadomości opisanych w podstawie programowej kształcenia ogólnego i w obszarach standardów wymagań egzaminacyjnych, takich jak:
I. umiejętne stosowanie terminów, pojęć i procedur z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych niezbędnych w praktyce życiowej i dalszym kształceniu,
II.wyszukiwanie i stosowanie informacji,
III.wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności, w szczególności przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych,
IV.stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów.
I. Plan standardowego zestawu zadań egzaminacyjnych
Standardowy zestaw zadań egzaminacyjnych składał się z 36 zadań, w tym z 25 zadań
zamkniętych i 11 zadań otwartych. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań uczeń mógł otrzymać 50 punktów.
Plan standardowego zestawu egzaminacyjnego przedstawia poniższa tabela:
Obszar standardów
Liczba punktów
Procent
ogółu punktów
Nr. zadań
Umiejętne stosowanie terminów, pojęć i procedur z zakresu
przedmiotów matematyczno-przyrodniczych niezbędnych w praktyce życiowej i dalszym
kształceniu (I)
15
30
1.–3., 6., 10.,14.,
17.–20., 25., 29., 34.
Wyszukiwanie i stosowanie informacji (II)
12
24
7.– 8., 13., 22., 24.,
26.– 28., 32.
Wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności,
w szczególności przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych (III)
15
30
4., 9., 11.–12., 15., 21.,
23., 31., 33., 36
Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów (IV)
8
16
5., 16., 30., 35.
II. Wyniki uczniów piszących egzamin w naszej szkole przedstawiają się następująco:
Do egzaminu w Gimnazjum w Zawadzie przystąpiło 13 uczniów.
Zawarte w egzaminie wiadomości i umiejętności w zakresie wymagań ogólnych podstaw programowych dla szkoły podstawowej i gimnazjum z matematyki zostały opanowane przez uczniów klasy III gimnazjum w Zawadzie w 42 %.
Rozkład uzyskanych punktów przez poszczególnych uczniów naszego gimnazjum przedstawia się następująco:
III. Porównanie podstawowych wskaźników statystycznych, dotyczących wyników uczniów piszących egzamin w naszej szkole, województwie i kraju.
szkoła
woj. śląskie
kraj
Liczba uczniów
13
Średni wynik zestawu w punktach
20,92 pkt
23,44
23,63
Wskaźnik łatwości zestawu
0,42
0,47
Wynik najwyższy
40 pkt
50
50
Wynik najniższy
12 pkt
0
0
Dla uczniów standardowy zestaw zadań egzaminacyjnych w części matematyczno przyrodniczej okazał się trudny.
IV. Wyniki uczniów na znormalizowanej skali staninowej
Przedziały punktowe
Stanin
Opis wyniku
Liczba uczniów
0 – 9
1
Najniższy
0
10 – 12
2
Bardzo niski
1
13 – 15
3 ...