Dodaj publikację
Autor
aneta szyda
Data publikacji
2014-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
16

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego.
 Pobierz (docx, 65,9 KB)

Podgląd treści

Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego

część matematyczno – przyrodnicza

przeprowadzonego w dniu 13.04.2011 r.

W dniu 13.04.2011 r. odbył się egzamin gimnazjalny dla uczniów klas III gimnazjum z części matematyczno – przyrodniczej.

Zestaw sprawdzał opanowanie przez uczniów kończących trzecią klasę gimnazjum, umiejętności i wiadomości opisanych w podstawie programowej kształcenia ogólnego i w obszarach standardów wymagań egzaminacyjnych, takich jak:

I. umiejętne stosowanie terminów, pojęć i procedur z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych niezbędnych w praktyce życiowej i dalszym kształceniu,

II.wyszukiwanie i stosowanie informacji,

III.wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności, w szczególności przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych,

IV.stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów.

I. Plan standardowego zestawu zadań egzaminacyjnych

Standardowy zestaw zadań egzaminacyjnych składał się z 36 zadań, w tym z 25 zadań

zamkniętych i 11 zadań otwartych. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań uczeń mógł otrzymać 50 punktów.

Plan standardowego zestawu egzaminacyjnego przedstawia poniższa tabela:

Obszar standardów

Liczba punktów

Procent

ogółu punktów

Nr. zadań

Umiejętne stosowanie terminów, pojęć i procedur z zakresu

przedmiotów matematyczno-przyrodniczych niezbędnych w praktyce życiowej i dalszym

kształceniu (I)

15

30

1.–3., 6., 10.,14.,

17.–20., 25., 29., 34.

Wyszukiwanie i stosowanie informacji (II)

12

24

7.– 8., 13., 22., 24.,

26.– 28., 32.

Wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności,

w szczególności przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych (III)

15

30

4., 9., 11.–12., 15., 21.,

23., 31., 33., 36

Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów (IV)

8

16

5., 16., 30., 35.

II. Wyniki uczniów piszących egzamin w naszej szkole przedstawiają się następująco:

Do egzaminu w Gimnazjum w Zawadzie przystąpiło 13 uczniów.

Zawarte w egzaminie wiadomości i umiejętności w zakresie wymagań ogólnych podstaw programowych dla szkoły podstawowej i gimnazjum z matematyki zostały opanowane przez uczniów klasy III gimnazjum w Zawadzie w 42 %.

Rozkład uzyskanych punktów przez poszczególnych uczniów naszego gimnazjum przedstawia się następująco:

III. Porównanie podstawowych wskaźników statystycznych, dotyczących wyników uczniów piszących egzamin w naszej szkole, województwie i kraju.

szkoła

woj. śląskie

kraj

Liczba uczniów

13

Średni wynik zestawu w punktach

20,92 pkt

23,44

23,63

Wskaźnik łatwości zestawu

0,42

0,47

Wynik najwyższy

40 pkt

50

50

Wynik najniższy

12 pkt

0

0

Dla uczniów standardowy zestaw zadań egzaminacyjnych w części matematyczno przyrodniczej okazał się trudny.

IV. Wyniki uczniów na znormalizowanej skali staninowej

Przedziały punktowe

Stanin

Opis wyniku

Liczba uczniów

0 – 9

1

Najniższy

0

10 – 12

2

Bardzo niski

1

13 – 15

3 ...