Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zajęcia otwarte z rodzicami grupa - 4-latki
Temat dnia: Zabawa z kasztanami i żołędziami.
Cele ogólne:
- poszerzanie wiedzy o jesieni
- rozwijanie koncentracji uwagi i koordynacji ruchowej.
- rozwijanie aktywności i inwencji twórczej dzieci;
- rozwijanie słuchu fonematycznego;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
-poszerzenie doświadczeń konstrukcyjnych
-posługiwanie się pojęciami : kasztany- kasztanowiec, żołądź- dąb
- utrwalenie nazw części ciała
-rozwój muzyczny
Cele operacyjne: (dziecko...)
- porusza się w określonym rytmie: marsz, bieg, podskoki
- tworzy zbiory według określonych cech przedmiotów;
- aktywnie uczestniczy w proponowanych ofertach zabaw i włącza do nich rodziców;
-współpracuje z rodzicami i zespołem podczas wykonywania ludzików z kasztanów, żołędzi i łupin orzechów i podczas zabaw ruchowych
- zna nazwy pór roku
- nazywa aktualną porę roku, wymienia jej cechy;
- potrafi wysłuchać czytany tekst i wypowiadać się na temat jego treści;
- potrafi wymienić dary jesieni;
- dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
-reaguje na określony sygnał słowny i dźwiękowy
- rozumie i stosuje określenia blisko, daleko ( ciepło- zimno)
-rozumie i stosuje określenia: tyle samo, mniej, więcej
Metody pracy:
a) Oparte na aktywności nauczyciela: opowiadanie, pokaz, stawianie pytań, polecenia, pochwały;
b) Oparte na aktywności dziecka: obserwacja, swobodna wypowiedź, odpowiedzi na pytania, zabawy ruchowe, działanie.
Formy organizacyjne: zbiorowa, indywidualna.
W Sali słychać muzykę ( Jesień z cyklu Cztery pory roku A.Vivaldi)
1. Rodzice wchodząc z dzieckiem do sali zatrzymuje się przy stoliku z naklejkami z kasztanów i żołędzi, wybierają dla swojej pary emblemat i przyklejają go do ubrania.
2. Nauczyciel zaprasza wszystkich do dużego koła wita wszystkich zebranych oraz inicjuje zabawy Iskierka przyjaźni oraz Taniec.
• Powitanie „Iskierka przyjaźni” –
iskierkę przyjaźni puszczam w krąg,
niech zaraz wróci do moich rąk
• Taniec na zatrzymanie.
- Powitanie częściami ciała – kiedy gra muzyka to dzieci tańczą z rodzicami, gdy muzyka ucichnie witają się częściami ciała, jakie wskaże nauczyciel: ręce, kolana, brzuch, nos, plecy, pięty, łokcie lub
3. Nauczyciel prosi aby dzieci wraz z rodzicami podzieliły się na dwa zespoły: żołędzi i kasztanów w tym celu drużyny siadają w pobliżu drzewa- wiszących liści kasztanowca i dębu.
Nauczyciel zapowiada, że zaprasza drużyny do konkursu wiedzy o jesieni ( każde dobrze wykonane zadanie to 1 punkt – kasztan wrzucony do pojemnika)
• Zabawa ciepło- zimno .Na polecenie nauczyciela rodzic z każdej drużyny wychodzi za drzwi. W tym czasie nauczyciel ukrywa w sali liść kasztanowca i liść dębu. Dzieci próbują naprowadzić rodzica na odnalezienie schowanego liścia (metoda ciepło – zimno).
Za odnaleziony liść jeden punkt
Zagadki.
Nauczyciel podaje dzieciom do wylosowania pojemniczki z zagadkami, Każda drużyna losuje zagadki. Nauczyciel czyta zagadkę, dzieci wspólnie z rodzicami odpowiadają. Za ...