Dodaj publikację
Autor
Sylwia Górka-Olczak i Maja Górka
Data publikacji
2014-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
20

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia otwarte dla rodziców w grupie 5 i 6 - latków. Opracowanie: Sylwia Górka-Olczak i Maja Górka.
 Pobierz (doc, 52,0 KB)

Podgląd treści


Zajęcia otwarte z rodzicami grupa - 4-latki

Temat dnia: Zabawa z kasztanami i żołędziami.

Cele ogólne:

- poszerzanie wiedzy o jesieni
- rozwijanie koncentracji uwagi i koordynacji ruchowej.
- rozwijanie aktywności i inwencji twórczej dzieci;

- rozwijanie słuchu fonematycznego;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;

-poszerzenie doświadczeń konstrukcyjnych

-posługiwanie się pojęciami : kasztany- kasztanowiec, żołądź- dąb

- utrwalenie nazw części ciała

-rozwój muzyczny

Cele operacyjne: (dziecko...)

- porusza się w określonym rytmie: marsz, bieg, podskoki
- tworzy zbiory według określonych cech przedmiotów;
- aktywnie uczestniczy w proponowanych ofertach zabaw i włącza do nich rodziców;
-współpracuje z rodzicami i zespołem podczas wykonywania ludzików z kasztanów, żołędzi i łupin orzechów i podczas zabaw ruchowych
- zna nazwy pór roku
- nazywa aktualną porę roku, wymienia jej cechy;
- potrafi wysłuchać czytany tekst i wypowiadać się na temat jego treści;
- potrafi wymienić dary jesieni;

- dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią

-reaguje na określony sygnał słowny i dźwiękowy

- rozumie i stosuje określenia blisko, daleko ( ciepło- zimno)

-rozumie i stosuje określenia: tyle samo, mniej, więcej

Metody pracy: 
a) Oparte na aktywności nauczyciela: opowiadanie, pokaz, stawianie pytań, polecenia, pochwały;
b) Oparte na aktywności dziecka: obserwacja, swobodna wypowiedź, odpowiedzi na pytania, zabawy ruchowe, działanie.

Formy organizacyjne: zbiorowa, indywidualna.

W Sali słychać muzykę ( Jesień z cyklu Cztery pory roku A.Vivaldi)

1. Rodzice wchodząc z dzieckiem do sali zatrzymuje się przy stoliku z naklejkami z kasztanów i żołędzi, wybierają dla swojej pary emblemat i przyklejają go do ubrania.

2. Nauczyciel zaprasza wszystkich do dużego koła wita wszystkich zebranych oraz inicjuje zabawy Iskierka przyjaźni oraz Taniec.

• Powitanie „Iskierka przyjaźni” –
iskierkę przyjaźni puszczam w krąg,
niech zaraz wróci do moich rąk

• Taniec na zatrzymanie.

- Powitanie częściami ciała – kiedy gra muzyka to dzieci tańczą z rodzicami, gdy muzyka ucichnie witają się częściami ciała, jakie wskaże nauczyciel: ręce, kolana, brzuch, nos, plecy, pięty, łokcie lub

3. Nauczyciel prosi aby dzieci wraz z rodzicami podzieliły się na dwa zespoły: żołędzi i kasztanów w tym celu drużyny siadają w pobliżu drzewa- wiszących liści kasztanowca i dębu.

Nauczyciel zapowiada, że zaprasza drużyny do konkursu wiedzy o jesieni ( każde dobrze wykonane zadanie to 1 punkt – kasztan wrzucony do pojemnika)

• Zabawa ciepło- zimno .Na polecenie nauczyciela rodzic z każdej drużyny wychodzi za drzwi. W tym czasie nauczyciel ukrywa w sali liść kasztanowca i liść dębu. Dzieci próbują naprowadzić rodzica na odnalezienie schowanego liścia (metoda ciepło – zimno).

Za odnaleziony liść jeden punkt

Zagadki.

Nauczyciel podaje dzieciom do wylosowania pojemniczki z zagadkami, Każda drużyna losuje zagadki. Nauczyciel czyta zagadkę, dzieci wspólnie z rodzicami odpowiadają. Za ...